Gå til innhold

Tråden for Klassisk Rock/Metal


Underpants

Anbefalte innlegg

hmm ... snakka lite om de virkelig bra bandene innenfor sjangeren rock/metal her ... litt skuffet :dontgetit:

 

hva synes egentlig folk om Sabbath, Zeppelin,Deep Purple,Thin Lizzy, AC/DC osv. ??

 

noen som har noen flere klassikere å komme med ? anbefalinger ?

 

AC/DC er knall, det jeg har hørt av Sabbath og Thin Lizzy har stort sett kjedet meg, det jeg har hørt av Purple har vært OK og Zeppelin syns jeg er regelrett fælt å høre på.

 

hmm ... da er vi nok litt uenige vi to... men, jeg kan jo anbefale deg noe Black sabbath og led Zeppelin hvis du vil gi det et nytt forsøk ?

 

Nja, jeg er nok ikke overdrevent interessert i klassisk rock utover AC/DC (spesielt ikke Zeppelin, som jeg regelrett avskyr), men takk for tilbudet ;) Det går nok mer i deathrock, gothrock og industrirock enn klassisk her.

 

du kjører litt mer tung svart metall ja ? men hadde det ikke vært for de nevnte bandene hadde det ikke eksistert noe som kan kalles metall

 

Uhm. Nei. Jeg hører ikke på black metal eller death metal, hvis det var det du tenkte på. Deathrock og gothrock har nok ikke noe med metal å gjøre ;)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Deathrock

http://en.wikipedia.org/wiki/Gothic_rock

 

ok my bad... men du kan ikke nekte for at Deathrock og gothrock høres litt tungt og svart ut ?

og hva er egentlig Deathrock og gothrock forno a `? :hmm:

 

Hehe, det er som regel ikke spesielt tungt, men svart.. joda. Hva det er for no? Uhm. For å ta en kjapp historieleksjon: etter punk-bølgen i UK på 70-tallet oppsto det en sjanger som ble kalt positive punk, som etter hvert endte opp med å bli kalt post-punk. Fra den sjangeren fikk man band som The Cure, Joy Division (som ofte nevnes som et av de viktigste bandene de siste 30 årene), Siouxsie & The Banshees etc. I USA utviklet post-punk seg til deathrock, en sjanger som beholdt den "skranglete" gitarsounden fra post-punk, mens i Europa, i all hovedsak i England, oppsto gothrock, med band som Fields of the Nephilim, The Sisters of Mercy, The Mission, Southern Death Cult etc som de fremste eksemplene. Den første bølgen av gothrock beholdt den "skranglete" gitarsounden, mens den andre bølgen av gothrock i stor grad baserte seg på å kopiere enten Sisters eller Nephilim (Sisters hadde et veldig stereotypisk sound, med trommemaskin og dyp baritonvokal, mens Nephilim kjørte på med en slags mellomting av hardrock og gothrock, med baritonvokal og tekster basert på Crowleys verker, rituell magi etc.).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt igjennom begge albumene til Velvet Revolver, i håp om å finne noe som kan måle seg med Guns N' Roses (Hey, Slash er nå der), men gjett om jeg ble skuffet.

 

Middelmådig musikk. Ingen i bandet imponerer meg noe, men aller mest skuffer Slash =(

 

slash er konge ! synd han spiller i et så dårllig band bare ... blir kvalm av vokalisten i velvet revolver :mad:

Ja, jeg synes også han er konge. Derfor blir jeg skuffa over musikken til Velvet Revolver :thumbdown:

Lenke til kommentar
Har hørt igjennom begge albumene til Velvet Revolver, i håp om å finne noe som kan måle seg med Guns N' Roses (Hey, Slash er nå der), men gjett om jeg ble skuffet.

 

Middelmådig musikk. Ingen i bandet imponerer meg noe, men aller mest skuffer Slash =(

 

slash er konge ! synd han spiller i et så dårllig band bare ... blir kvalm av vokalisten i velvet revolver :mad:

Ja, jeg synes også han er konge. Derfor blir jeg skuffa over musikken til Velvet Revolver :thumbdown:

Du har den beste avataren på forumet.

Lenke til kommentar
-Svart Sabbat har laga alle riff som finnes da. Uansett hvor kult riffet du lager på gitaren din er, så har de allerede lagd det.

 

Corpsegrinder fra Cannibal Corpse sier det på Metal, A Heandbanger's Journey :)

 

Iommi er en av tidenes riffmakere!

 

seriøst ? uansett hva du lager av riff så har Sabbath gjort det før deg ? hva med alle nyere band som lager riff ? er de også bare kopi av noe Sabbath har laga før ? :hmm:

Lenke til kommentar
-Svart Sabbat har laga alle riff som finnes da. Uansett hvor kult riffet du lager på gitaren din er, så har de allerede lagd det.

 

Corpsegrinder fra Cannibal Corpse sier det på Metal, A Heandbanger's Journey :)

 

Iommi er en av tidenes riffmakere!

 

seriøst ? uansett hva du lager av riff så har Sabbath gjort det før deg ? hva med alle nyere band som lager riff ? er de også bare kopi av noe Sabbath har laga før ? :hmm:

 

Nå mente han det neppe 100% seriøst. Det var vel mer ment som at Sabbath var det første metalbandet, og at all senere metal kan spores tilbake til dem.

Lenke til kommentar
-Svart Sabbat har laga alle riff som finnes da. Uansett hvor kult riffet du lager på gitaren din er, så har de allerede lagd det.

 

Corpsegrinder fra Cannibal Corpse sier det på Metal, A Heandbanger's Journey :)

 

Iommi er en av tidenes riffmakere!

 

seriøst ? uansett hva du lager av riff så har Sabbath gjort det før deg ? hva med alle nyere band som lager riff ? er de også bare kopi av noe Sabbath har laga før ? :hmm:

 

Nå mente han det neppe 100% seriøst. Det var vel mer ment som at Sabbath var det første metalbandet, og at all senere metal kan spores tilbake til dem.

Ja... Tony Iommi var jo en stor riffskaper og sabbath satte standaden for metal men, tror neppe de har laga alle riff som finnes idag :p

Lenke til kommentar
-Svart Sabbat har laga alle riff som finnes da. Uansett hvor kult riffet du lager på gitaren din er, så har de allerede lagd det.

 

Corpsegrinder fra Cannibal Corpse sier det på Metal, A Heandbanger's Journey :)

 

Iommi er en av tidenes riffmakere!

 

seriøst ? uansett hva du lager av riff så har Sabbath gjort det før deg ? hva med alle nyere band som lager riff ? er de også bare kopi av noe Sabbath har laga før ? :hmm:

 

Nå mente han det neppe 100% seriøst. Det var vel mer ment som at Sabbath var det første metalbandet, og at all senere metal kan spores tilbake til dem.

Ja... Tony Iommi var jo en stor riffskaper og sabbath satte standaden for metal men, tror neppe de har laga alle riff som finnes idag :p

Hvis du hører gjennom noen plater av feks. Metallica kan du godt høre hvordan mange av riffene har samme "grunnmur" som Sabbath.

Lenke til kommentar
-Svart Sabbat har laga alle riff som finnes da. Uansett hvor kult riffet du lager på gitaren din er, så har de allerede lagd det.

 

Corpsegrinder fra Cannibal Corpse sier det på Metal, A Heandbanger's Journey :)

 

Iommi er en av tidenes riffmakere!

 

seriøst ? uansett hva du lager av riff så har Sabbath gjort det før deg ? hva med alle nyere band som lager riff ? er de også bare kopi av noe Sabbath har laga før ? :hmm:

 

Nå mente han det neppe 100% seriøst. Det var vel mer ment som at Sabbath var det første metalbandet, og at all senere metal kan spores tilbake til dem.

Ja... Tony Iommi var jo en stor riffskaper og sabbath satte standaden for metal men, tror neppe de har laga alle riff som finnes idag :p

Hvis du hører gjennom noen plater av feks. Metallica kan du godt høre hvordan mange av riffene har samme "grunnmur" som Sabbath.

ja... på some kind of monster dokumenterfilmen om metallica sier de at de hentet inspirasjon fra blandt annet Black Sabbath og Led Zeppelin tro det eller ei...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Fikk den nye AC/DC-dvden (Plug Me In, Collector's Edition) fra meg selv ( :p ) i julegave.

Absolutt en god samling ja.

:thumbup:

 

EDIT: Hadde hastverk da jeg skrev dette.

DVDen heter Plug Me In, ikke Plug It In.

Dumme, dumme meg.

*Skjærer seg selv*

Endret av Slettet-yzDjfSSl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Det er jeg enig i.

Har forøvrig kjøpt Collector's edition, som inneholder 3 DVDer (Bon Scott-årene, Brian Johnson-årene, og "between the cracks")

Er også med en plakat og noen backstagepass, billetter og klistermerker.

Lenke til kommentar
Det er jeg enig i.

Har forøvrig kjøpt Collector's edition, som inneholder 3 DVDer (Bon Scott-årene, Brian Johnson-årene, og "between the cracks")

Er også med en plakat og noen backstagepass, billetter og klistermerker.

fett ! jeg har ingen DVD-er med ac/dc .... hvilken vil du anbefale at jeg kjøper ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...