Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvordan moren, faren osv enve er til å ta vare på den ungen har ingen betydning... Drit i om ungen ikke har NOEN forutsetninger til å få et godt liv bare det blir født, det er DET som er det viktige? Andre hensyn skal vi såklart ikke ta?

 

Når vi snakker om å være egoistisk, om enn på gruppe plan.... syntes jeg din og IHS og andres kristne meninger mot abort ER fryktelig ego jeg... Skal vedde for at dere ikke engang har tenkt på andre aspekter i dette enn at deres gud sier/mener at det er galt og da mener dere i saueflokken det samme, ikke sant? For det er jo riktig.... :no:

 

La oss ta et eksempel:

Mora di blir voldtatt og blir gravid... Dere ville såklart ha syntes at det var helt OK at hun bar dette frem som din/deres halvbror, sønn/datter av en voldteks mann? Dere har ingen betenkeligheter whatsoever?

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du at et foster (fetus) ikke har tanker/følelser/bevissthet eller et forhold til sin mor ?

Fordi det ikke er utviklet til et stadium der det kan ha slikt.

 

Hvordan kan du sammenligne et foster med en kreftsvulst ? Er du frisk ?

Jeg merker meg at du kun går til frontalangrep, men at du ikke har noen saklige motargumenter mot sammenligningen. Som jeg tenkte, altså.

 

 

Om det du sier er rett kan vi spørre oss:

 

Har en nyfødt baby tanker? Nei

 

Har en nyfødt baby følelser? Nei

 

Er en nyfødt baby bevisst? Nei

 

Hvorfor ikke drepe nyfødte babyer?

Ja, hvorfor ikke? Det er fordi samfunnet har avgjort at det gjør man ikke. Fødselen er jo en veldig enkel grense å sette. Det er liksom født eller ikke født, ikke noe mellomstadier, i motsetningen til utviklingen før og etter. Nå er det vel likevel vanlig å tenke på fosteret som et "individ" fra det er i stand til å leve utenfor mors liv.

Lenke til kommentar
Hvorfor tror du at et foster (fetus) ikke har tanker/følelser/bevissthet eller et forhold til sin mor ?

Fordi det ikke er utviklet til et stadium der det kan ha slikt......

......Nå er det vel likevel vanlig å tenke på fosteret som et "individ" fra det er i stand til å leve utenfor mors liv.

Alle bøker om graviditet oppfordrer moren til å snakke til barnet før fødselen.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Så hvordan moren, faren osv enve er til å ta vare på den ungen har ingen betydning... Drit i om ungen ikke har NOEN forutsetninger til å få et godt liv bare det blir født, det er DET som er det viktige? Andre hensyn skal vi såklart ikke ta?

Visste du at adopsjonskøene i Norge er på flere år?

 

Når vi snakker om å være egoistisk, om enn på gruppe plan.... syntes jeg din og IHS og andres kristne meninger mot abort ER fryktelig ego jeg... Skal vedde for at dere ikke engang har tenkt på andre aspekter i dette enn at deres gud sier/mener at det er galt og da mener dere i saueflokken det samme, ikke sant? For det er jo riktig.... :no:

Er det ego å respektere fosterets liv?

 

La oss ta et eksempel:

Mora di blir voldtatt og blir gravid... Dere ville såklart ha syntes at det var helt OK at hun bar dette frem som din/deres halvbror, sønn/datter av en voldteks mann? Dere har ingen betenkeligheter whatsoever?

Hva har det med saken å gjøre? Betenkeligheten er vel at mamma nettopp ble voldtatt, men den største betenkeligheten ville vært om hun skulle ta livet av barnet.

 

Kanskje barnet kunne blitt adoptert bort, så folk slipper å vente så mange år før de får barn.

Lenke til kommentar
Visste du at adopsjonskøene i Norge er på flere år?

Visste du at det finnes noe som heter fosterhjem?

 

Er det ego å respektere fosterets liv?

Siden du respekterer det mer enn det nyfødte barnets liv, ja.

 

Kanskje barnet kunne blitt adoptert bort, så folk slipper å vente så mange år før de får barn.

Du respekterer fosteret, men når barnet er nyfødt er det bare å adoptere det vekk som om det var en hvilken som helst gjenstand? Det er nok av uønskede barn som bor i fosterhjem, så hvorfor hjelpe til med å fylle de opp ved å la et nytt uønsket barn bli født?

Lenke til kommentar
Visste du at adopsjonskøene i Norge er på flere år?

Visste du at det finnes noe som heter fosterhjem?

Det underbygger jo min påstand ytterligere, det å ikke kunne tilby barnet gode oppvekstvilkår er en dårlig unnskyldning for å ta livet av fosteret.

 

Er det ego å respektere fosterets liv?

Siden du respekterer det mer enn det nyfødte barnets liv, ja.

Hvordan gjør jeg det? Det er jo akkurat det samme, bortsett fra at babyen har kommet ut av magen.

 

Kanskje barnet kunne blitt adoptert bort, så folk slipper å vente så mange år før de får barn.

Du respekterer fosteret, men når barnet er nyfødt er det bare å adoptere det vekk som om det var en hvilken som helst gjenstand? Det er nok av uønskede barn som bor i fosterhjem, så hvorfor hjelpe til med å fylle de opp ved å la et nytt uønsket barn bli født?

Gjenstand? Barnet vil få et fint liv hos gode fosterforeldre, bedre enn å drepe det.

 

Som sagt: Foreldre står i kø på flere år for å få adoptere barn, de vil med glede ta imot ditt.

Lenke til kommentar
Det er jo akkurat det samme, bortsett fra at babyen har kommet ut av magen.

Nei, se inlegg #746.

 

Barnet vil få et fint liv hos gode fosterforeldre, bedre enn å drepe det.

Hvis det er så heldig at fosterhjemmet finner gode fosterforeldre/er som vil ha ham/henne.

 

Dessuten er det ingen som dreper nyfødte barn. Vi har jo tross alt en abortgrense. Sterkt religiøse har problemer med å være rasjonelle og har dermed problemer med å se forskjell på en uutviklet celleklump og et ferdigutviklet individ, som jeg påpeker i inlegg #746.

Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt for oss menn å ikke tenke så veldig mye på kvinnens kropp da vår kropp ikke påvirkes i løpet av svangerskapet . Det er ikke bare-bare å være gravid heller. Det er ikke direkte deilig å presse ut det uønskede barnet ut av kroppen heller.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det galt å tenke på seg selv?

Det er ganske mye styr man slipper ved å ikke være gravid om du ikke visste det.

Sa aldri at det var galt, sa at det var egoistisk.

 

Det er jo akkurat det samme, bortsett fra at babyen har kommet ut av magen.

Nei, se inlegg #746.

Jo, se innlegg #740

 

Barnet vil få et fint liv hos gode fosterforeldre, bedre enn å drepe det.

Hvis det er så heldig at fosterhjemmet finner gode fosterforeldre/er som vil ha ham/henne.

Som sagt står folk i kø på flere år for å få barn, da vil de ha det. Det er også så mange som vil adoptere at de må oppfylle høye krav for å komme igjennom nåløyet.

 

Dessuten er det ingen som dreper nyfødte barn. Vi har jo tross alt en abortgrense. Sterkt religiøse har problemer med å være rasjonelle og har dermed problemer med å se forskjell på en uutviklet celleklump og et ferdigutviklet individ, som jeg påpeker i inlegg #746.

Eneste forskjellen på et foster og en baby er at en baby er født. Det finnes mange foster som er mer utviklet enn mange babyer.

Lenke til kommentar
Det er jo akkurat det samme, bortsett fra at babyen har kommet ut av magen.

Nei, se inlegg #746.

Jo, se innlegg #740

Men kjære deg ozi, abortgrensen forekommer lenge før selve fødselen. Det lyder nesten som om du tror at abortgrensen ligger 1 sekund før selve fødselen.

Lenke til kommentar
Det er jo akkurat det samme, bortsett fra at babyen har kommet ut av magen.

Nei, se inlegg #746.

Jo, se innlegg #740

Men kjære deg ozi, abortgrensen forekommer lenge før selve fødselen. Det lyder nesten som om du tror at abortgrensen ligger 1 sekund før selve fødselen.

Det var snakk om foster-drap.

Lenke til kommentar
Er det mer rett å føde et menneske som man vet ikke vil få et normalt og verdig liv?

 

Hva er et normalt og verdig liv? mener du virkelig at alle barn (i mors mage) som har sjukdommer som fks downs syndrom ikke skal få leve? Vet du noe om at den som har downs syndrom har noe verre liv en normale mennesker? Hele 80% tar abort på grunn av sjukdommer! Er det rettferdig? Blir det for mye ansvar og for mye å gjøre ved å få et slikt barn? Hørt noen argument som: Dei koster samfunnet for mye, ødelegger livet til foreldrene osv. Så du kan på en annen måte si: Er et menneskeliv mindre verdt enn penger, ansvar osv????

Jeg er bombesikker på at foreldrene som får det syke barnet blir like glade i det som visst dei skulle fått et normalt barn. Så det at barnet får det vondere enn andre tror jeg ikke noe på. Noen som mener dei ikke forstår noenting men la oss ta fks downs syndrom: Downs syndromere jobber, er med i filmer og forstår ganske godt alt mulig.

Alle med sjukdommer har like stor rett til å leve som alle andre mennesker!!

 

Synest også det er galt at folk bruker det som prevensjonsmiddel og sånn.

 

Visst en skal ta abort bør en ha en veldig god grunn til det, fks voldtekt og sånn.

Lenke til kommentar
Det er jo akkurat det samme, bortsett fra at babyen har kommet ut av magen.

Nei, se inlegg #746.

Jo, se innlegg #740

Men kjære deg ozi, abortgrensen forekommer lenge før selve fødselen. Det lyder nesten som om du tror at abortgrensen ligger 1 sekund før selve fødselen.

Det var snakk om foster-drap.

Så hvorfor sier du:

 

Det er jo akkurat det samme, bortsett fra at babyen har kommet ut av magen.

 

Det er jo ikke et foster som kommer ut under fødselen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...