Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Er det riktig at menn skal straffes i 18 år og over en halv million kroner for noe 2 mennesker er (u)ansvarlige for?

-Skal 15 minutter i senga straffes med bøter i 18 år?

 

Det er klart begge er delansvarlige, men mannen bør absolutt ha et ord med når det er snakk om abort, sålenge han er med på konsekvensene.

Lenke til kommentar
-Er det riktig at menn skal straffes i 18 år og over en halv million kroner for noe 2 mennesker er (u)ansvarlige for?

-Skal 15 minutter i senga straffes med bøter i 18 år?

 

Det er klart begge er delansvarlige, men mannen bør absolutt ha et ord med når det er snakk om abort, sålenge han er med på konsekvensene.

 

Mmm, men hva med prevansjon? Jeg vil velge å stole på prevansjon. Uansett så er jo dumt å ha sex med ei random jente, kanskje hun sier hun går på p-piller samtidig som hun ikke gjør det. Men også tenk på at jenta kan ha sykdommer som du eventuelt kan bli smitta med. Så da er vi like langt da? Men mindre man ikke bruker prevansjon.

Lenke til kommentar
På den annen side: er det riktig at skattebetalerne skal straffes for uansvarlig ungdom? Jeg synes det er på høy tid at ungdom får tilbud om å kjøpe ONS-forsikring!

Det gjøres allerede i stor grad. Halve poenget med å betale skatt er jo at du skal få hjelp av staten når tingene ikke går altfor bra. Om vi skulle valgt hva skattepengene skulle gått til hadde det kun blitt måkt snø på veiene, og vedlikehold av de. Resten ville vært privateid uten skatt.

Så ja, jeg ser ikke problemet med at en dame får utbetalt barnebidrag av staten. Og dersom det viser seg at ungen ikke har det så bra, så får den ta konsekvensen av damens uansvarlighet når det gjelder uforpliktende sex. Det er det de er ute etter ved ONS (burde ikke forklares), ikke et barn.

Lenke til kommentar

Kone mi er så forsiktig at hun tar med seg kondomer hver gang hun reiser til syden alene, og det til tross for at hun ikke engang har pikk.... :p

 

Kondomer ER en fin ting. Ikke tar de rare plassen og de beskytter også mot kjønnsykdommer. Har en kompis som en gang hadde sex med to damer på en gang og han løste problemet ved at han kun hadde en kondom ved å vaske den før han vrengte den... en gjør mye rart i fylla.. he he.. :D

 

I firmaet min ex svigerfar jobbet i var det påbudt å ha med seg kondomer i kofferten når de var på utenlands reiser..... en kontroversiellt påbud, men et glimrende et syntes jeg. Det ble faktisk kjøpt inn på firmaets regning og gitt til vedkommende diskre i kofferten han skulle ha med seg på turen. Noen ville sikkert syntes at dette oppfordret til utroskap osv, mens jeg ser kun det praktiske i det, for en vet aldri! Selv den beste har gått skoene av seg på slike reiser, som ofte ender med en litt fuktig kveld ute på byen og da ER det bedre å stille forderedt enn uten, samme hvordan en snur og vender på det!

 

Selv har jeg kappet strengene for å slippe prevansjon da jeg etter den tredje ungen fant ut hva det kom av.... :) Det er mye lettere for en mann enn for en kvinne å ta et sånt inngrep...

 

Men husker da jeg traff min kone hvor lett det var å glemme prevansjon.... nyforelsket og 35 år skulle en jo tro at jeg hadde den kontrollen, men noen ganger så..... og det resulterte i angre pille.... Tre ganger faktisk på tre dager! Den tredje gangen dro farmasøyten meg inn innerst i lokalet og fortalte meg at det ikke var lurt å bruke flere angre piller da de på en måte KAN miste sin virkning og spurte om det var flere prevansjons alternativer jeg ville se på... Det var flaut ja :blush:

 

 

Men angre pillen er jo akkurat det den sier at den er, en angre pille og skal, har jeg lært :blush: KUN brukes hvis annen prevansjon ikke ble brukt...

 

Så slipper en abort :)

Lenke til kommentar
Barnebidragslån!

 

Tenk litt på dette: Den som vil fostre opp et barn alene, tar opp et lån fra staten som utbetales i 18 år og nedbetales etter 18 år. På den måten blir barnets pengemessige behov dekket, uten at en utenforstående «donor-far» blir slavebundet og uten at skattebetalerne finansierer den stadige oppgangen i eneforeldre. Kort sagt: Den som vil fostre opp barnet alene, betaler alene!

 

Veldig, veldig, veldig, veldig bra!

Lenke til kommentar

Wow.. Barnebidragslån.. Nice!

 

Spørsmålet blir jo da om dette lånet skal være rentefritt og hvor stort..

 

Farene er jo at lånet blir utnyttet slik barnebidraget i dag blir av noen, men dette kommer man jo aldri unna. Man har også spørsmålet om en person som er 35 år etter 18 år er 53 er i stand til å betale tilbake et så stort lån, men jeg er ganske sikker på at det er de.

 

Jeg ville støttet et slikt forslag i tilegg til symbolsk abort.

Lenke til kommentar
Det er ikke statens oppgave å betale for dumheten til kvinner som gir faen i at barnet ikke får en skikkelig far.

Er det mannens oppgave?

Nei. Så hvordan dekker vi barnets behov for forsørgelse? :hmm: Hm … jo, lån!

 

Barnebidragslån!

 

Tenk litt på dette: Den som vil fostre opp et barn alene, tar opp et lån fra staten som utbetales i 18 år og nedbetales etter 18 år. På den måten blir barnets pengemessige behov dekket, uten at en utenforstående «donor-far» blir slavebundet og uten at skattebetalerne finansierer den stadige oppgangen i eneforeldre. Kort sagt: Den som vil fostre opp barnet alene, betaler alene!

 

Tenk på alle de overveldende positive konsekvensene dette må ha. Vi setter det selvfølgelig ikke ut i livet før om en 5–10 år, og da bare for nye eneforeldre. I mellomtiden hauses saken opp i media og sørger på den måten for å advare alle fremtidige mødre mot de vesentlige ulempene det vil ha for dem å ikke skaffe en skikkelig far. Når tiden er inne, hvor mange tror dere vil velge å bli alenemødre også finansielt? Nettopp, ingen!

 

Hæ? Hæh?

 

Alle tjener på denne politikken. Her er de endelige synspunktene til mor, far og barn i den nye vidunderlige verden:

  • Barnet: «Takk og lov for at mor tenkte seg om to ganger og fant seg en skikkelig mann.»
  • Faren: «Takk og lov for at jeg fikk bli far når tiden var moden.»
  • Moren: «Takk og lov for at jeg valgte familie fremfor barnebidragsgjeld.»

Og nå som alle barn er sikret skikkelige foreldre, får vi lavere kriminalitet, høyere utdannelse, mindre fattigdom og lavere skatter, og den videre listen over positive ringvirkninger vil ingen ende ta.

 

Ett ord: Genialt.

 

Tror noe slikt er det vi trenger, det vil både både gi mannen det samme valget som kvinnen har, nemlig å fraskrive seg ansvaret. Det vil nok få mange mødre til å tenke seg om en ekstra gang før de velger å bære frem et barn som ikke var planlagt, og løsningen går ikke ut over barnet .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...