Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Ferdigvokst er vel et bedre ordvalg en ferdigutviklet.

 

Men IHS, mener du at en 9 år gammel jente er egnet til å gjennomgå en fødsel? Både fysisk og mentalt?

Aner ikke, før i tiden levde ikke mennesker så veldig lenge.

 

Denne 9 åringen hadde et tre årig seksuelt forhold med en 23 åring (unormalt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ferdigvokst er vel et bedre ordvalg en ferdigutviklet.

 

Men IHS, mener du at en 9 år gammel jente er egnet til å gjennomgå en fødsel? Både fysisk og mentalt?

Aner ikke, før i tiden levde ikke mennesker så veldig lenge.

Hva har det med saken å gjøre? Dette skjedde ikke for lenge siden. Dette skjer .

 

Men jeg spør igjen, mener du at en 9 år gammel jente er egnet til å gjennomgå en fødsel, både fysisk og mentalt?

 

Og så har jeg et tilleggsspørsmål, tror du at en 9 år gammel jente er egnet til å oppdra og fostre et barn?

Lenke til kommentar
Ferdigvokst er vel et bedre ordvalg en ferdigutviklet.

Men IHS, mener du at en 9 år gammel jente er egnet til å gjennomgå en fødsel? Både fysisk og mentalt?

Aner ikke, før i tiden levde ikke mennesker så veldig lenge.

Hva har det med saken å gjøre? Dette skjedde ikke for lenge siden. Dette skjer .

Men jeg spør igjen, mener du at en 9 år gammel jente er egnet til å gjennomgå en fødsel, både fysisk og mentalt?

Og så har jeg et tilleggsspørsmål, tror du at en 9 år gammel jente er egnet til å oppdra og fostre et barn?

"før i tiden levde ikke mennesker så veldig lenge" ergo: jenter ble mødre tidlig

 

Hvis det fungerte før i tiden hvorfor skulle det ikke funger nå ?

 

Til slutt, denne biskopen har blanet seg oppi noe han ikke skulle ha gjort,

og er ikke representativ for Kirken i sin helhet.

Lenke til kommentar
"før i tiden levde ikke mennesker så veldig lenge" ergo: jenter ble mødre tidlig

 

Hvis det fungerte før i tiden hvorfor skulle det ikke funger nå ?

Men vi lever ikke i fortiden, vi lever i 2009.

Jeg spør deg ikke som et individ fra bronsealderen, men som et individ fra det 21. århundre.

 

 

Tror du hans mening skiller seg veldig fra andres?

Jeg er ikke synsk

Lenke til kommentar
"før i tiden levde ikke mennesker så veldig lenge" ergo: jenter ble mødre tidlig

 

Hvis det fungerte før i tiden hvorfor skulle det ikke funger nå ?

Men vi lever ikke i fortiden, vi lever i 2009.

Jeg spør deg ikke som et individ fra bronsealderen, men som et individ fra det 21. århundre.

Sitat 06.03.2009 > "Most girls drop out of school by age 15, mainly because of pregnancy, Kanu said."

 

Kilde: http://www.irinnews.org/Report.aspx?ReportId=83356

Lenke til kommentar
Sitat 06.03.2009 > "Most girls drop out of school by age 15, mainly because of pregnancy, Kanu said."

Så du sidestiller tenårings graviditet med et barn som ikke har kommet inn i puberteten en gang?

 

Uansett, jeg spurte om du mener at en 9 år gammel jente er kapabel til å føde og oppfostre et barn. Så skal jeg tolke dette som et ja fra din side, eller?

 

Samtidig vil jeg påpeke at ihvertfall jeg mener det er vesentlig forskjell mellom en tenåring og et før-pubertets barn.

Endret av O3K
Lenke til kommentar
Sitat 06.03.2009 > "Most girls drop out of school by age 15, mainly because of pregnancy, Kanu said."

Så du sidestiller tenårings graviditet med et barn som ikke har kommet inn i puberteten en gang?

 

Uansett, jeg spurte om du mener at en 9 år gammel jente er kapabel til å føde og oppfostre et barn. Så skal jeg tolke dette som et ja fra din side, eller?

 

Samtidig vil jeg påpeke at ihvertfall jeg mener det er vesentlig forskjell mellom en tenåring og et før-pubertets barn.

 

puberteten kommer også tidligere hos disse jentene

Lenke til kommentar

@O3K: Denne jenta ha kommet inn i puberteten og vel så det, ellers hadde hun ikke blitt gravid i utgangspunktet. Hun var åpenbart fysisk «egnet» til å bli gravid (vel, kommer an på hva en legger i det å være egnet), men ikke nødvendigvis til å fullføre et svangerskap; legene mente tydeligvis at hun ikke var det.

 

Kirken på sin side stikker stadig nesen sin i saker de ikke har noe med. Jeg syns de burde bestemme seg: Hvem er det som har rett til å dømme, kirken eller Gud? Spør du meg vitner dette om at de ikke tror så sterkt som de vil ha folk til å tro.

 

Til slutt @IHS: Du burde åpne øynene sine for alle de milliarder av bakterier og celler som dør som en nødvendig og direkte konsekvens av din eksistens. Det nytter ikke å være prinsipielt imot drap på cellenivå.

Lenke til kommentar
Hun ble gravid men "kroppen er jo ikke ferdigutviklet"

 

Selvmotsigelse, O3K

Nei, det er ingen selvmotsigelse. Kroppen hennes er under utvikling. Hun kan være fruktbar, men resten av kroppen er ikke klar for å bære et barn. Bekkenet for smalt, osv.

 

Ellers er "det er et menneske"-argumentene tullete.

 

Har fosteret tanker? Nei.

 

Har fosteret følelser (kjærlighet, glede, osv.)? Nei.

 

Er fosteret bevisst? Vet det at det er en person med en identitet? Nei.

 

Hva med forhold/forbindelser til andre? Folk man kjenner og har et forhold til? Nei.

 

At noe har menneskelig DNA betyr ikke at det fungerer som et ferdig utviklet menneske. Er en kreftsvulst et eget individ? Selvsagt ikke.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Ellers er "det er et menneske"-argumentene tullete.

 

Har fosteret tanker? Nei.

 

Har fosteret følelser (kjærlighet, glede, osv.)? Nei.

 

Er fosteret bevisst? Vet det at det er en person med en identitet? Nei.

 

Hva med forhold/forbindelser til andre? Folk man kjenner og har et forhold til? Nei.

 

At noe har menneskelig DNA betyr ikke at det fungerer som et ferdig utviklet menneske. Er en kreftsvulst et eget individ? Selvsagt ikke.

 

Hvorfor tror du at et foster (fetus) ikke har tanker/følelser/bevissthet eller et forhold til sin mor ? Hvordan kan du sammenligne et foster med en kreftsvulst ? Er du frisk ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Ellers er "det er et menneske"-argumentene tullete.

 

Har fosteret tanker? Nei.

 

Har fosteret følelser (kjærlighet, glede, osv.)? Nei.

 

Er fosteret bevisst? Vet det at det er en person med en identitet? Nei.

 

Hva med forhold/forbindelser til andre? Folk man kjenner og har et forhold til? Nei.

 

At noe har menneskelig DNA betyr ikke at det fungerer som et ferdig utviklet menneske. Er en kreftsvulst et eget individ? Selvsagt ikke.

 

Goodt oppsumert, det er omtrent mitt argument for at abort skal være der.

Lenke til kommentar
Ellers er "det er et menneske"-argumentene tullete.

 

Har fosteret tanker? Nei.

 

Har fosteret følelser (kjærlighet, glede, osv.)? Nei.

 

Er fosteret bevisst? Vet det at det er en person med en identitet? Nei.

 

Hva med forhold/forbindelser til andre? Folk man kjenner og har et forhold til? Nei.

Om det du sier er rett kan vi spørre oss:

 

Har en nyfødt baby tanker? Nei

 

Har en nyfødt baby følelser? Nei

 

Er en nyfødt baby bevisst? Nei

 

Hvorfor ikke drepe nyfødte babyer?

Lenke til kommentar
Ellers er "det er et menneske"-argumentene tullete.

 

Har fosteret tanker? Nei.

 

Har fosteret følelser (kjærlighet, glede, osv.)? Nei.

 

Er fosteret bevisst? Vet det at det er en person med en identitet? Nei.

 

Hva med forhold/forbindelser til andre? Folk man kjenner og har et forhold til? Nei.

Om det du sier er rett kan vi spørre oss:

 

Har en nyfødt baby tanker? Nei

 

Har en nyfødt baby følelser? Nei

 

Er en nyfødt baby bevisst? Nei

 

Hvorfor ikke drepe nyfødte babyer?

Du sidestiller fetus før og etter 12 uke...

 

Men du er jo prisipielt i mot abort pga noen gamle dogmer... Her støtter vi oss til ting vi faktisk VET, ikke hva som ble skrevet av ignorante menn i en ignorant tid... Men jeg tror ikke du eller IHS ser den forskjellen...... Der ser kun dogmene i bibelen som sier slik og slik skal det være for det har gud bestemt... Glad det ikke er sånne som dere som styrer verden, for det hadde i sannhet vært en ond verden! :)

Lenke til kommentar
Et foster er et embryo i det siste utviklingsstadiet (fra tredje måned i svangerskapet til fødselen) hos pattedyr.

Så går det et sekund...

Et spedbarn (eller en baby) er et barn i alderen fra nyfødt inntil 24 måneder gammelt.

Den eneste forskjellen på et foster og en baby er at en baby er kommet ut av magen.

 

I wins you lose.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...