Gå til innhold

Er abort galt?


Anbefalte innlegg

Jeg mener at man bør prøve å unngå overdreven bruk av abort. Helst ved å bruke prevensjon. Men av og til skjer det uhell, og da synes jeg abort er helt på sin plass. Forstene er tross alt ikke mennesker. De kan verken tenke eller føle. I hvert fall ikke mer enn en ku på slakteriet!

 

Jeg ser ingen virkelige argumenter mot abort tidlig i svangerskapet. Jeg har jo hørt argumenter som "fostre har sjel", men dette er bare religiøse påstander tatt ut av en hellig bok, og kan ikke dokumenteres.

 

Noen som har et godt argument for lovforbud mot abort?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forstene er tross alt ikke mennesker. De kan verken tenke eller føle. I hvert fall ikke mer enn en ku på slakteriet!

 

Jeg ser ingen virkelige argumenter mot abort tidlig i svangerskapet. Jeg har jo hørt argumenter som "fostre har sjel", men dette er bare religiøse påstander tatt ut av en hellig bok, og kan ikke dokumenteres.

 

9517326[/snapback]

 

Jeg skal ungå å si noe om at "de ikke er mennesker" :nei:

...

 

 

 

 

Så babyen lever bare først etter at den kommer ut av mamma? Javell ja.

 

Jeg vil se en utgreining på påstanden din om at "De kan verken tenke eller føle".

Kilder er gull.

Endret av Q-melk2
Lenke til kommentar

Fisk kan tenke og føle.

 

KYR kan tenke og føle.

 

Å tro at menneskebarn er mye mer enn dyr er litt sært.

De har nesten ikke problemløsningsevner før ettårsalderen.

 

Mennesker føler frykt akkurat som andre dyr, og det er ingen grunn til å tro at en ku som skal avlives med ett skudd mot hodet lider mer enn ett barn som avlives med ett skudd mot hodet.

 

Men akkurat som ville kyr, elefanter og andre flokkdyr som ville drept mennesker for å forsvare sine små, vil vi også drepe for å forsvare våre små.

 

Vi er altså påvirket av en flokkmentalitet og/eller empati.

Vi kjenner igjen barn, og instinktene våre sier at vi skal beskytte dem.

 

Selvfølgelig skal vi ikke skyte fødte uønskede barn...

Men de små tassene skal tross alt skade sin mor for å komme ut -- forvolde enorm smerte som best kan sammenlignes med en brutal voldtekt.

Det kan faktisk sammenlignes med en brutal voldtekt, dersom barnet er uønsket.

 

Og siden barnet uungåelig skader sin mor, bør det være mor sin rett til å bestemme om hun skal la barnet skade seg og forårsake enorme smerter.

Lenke til kommentar

Jeg er jo mann så jeg kan aldri ta abort , men har prøvd å sette meg inn i damenes situasjon hvis abort skulle være aktuelt. Jeg tror ikke jeg hadde klart å ta abort, det ville gnaget på samvittigheten min for resten av livet. Det måtte nesten vært bedre å få ungen og heller endre på planene mine fremover eller gitt vekk ungen til adopsjon når den kom ut. Livet hadde uansett aldri blitt som før igjen for min del uansett hva jeg hadde valgt og jeg skjønner ikke hvordan damene klarer å ta abort for de er jo gjerne 10 ganger mer opphengt i følelser enn hva vi menn er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha fått vite hva kvinnene går igjennom(ekkelheten..) når de skal ta abort så mener jeg det får være opp til dem om de vil oppleve det.

 

På et mer seriøst nivå så er jeg for abort, hvis man tar vekk kristentullet og at man ikke er foreldrene til barnet så er ikke skapelsen av et barn en stor ting. Det burde skje når foreldrene er klar for å få barnet, man burde ikke få et barn fordi det hadde vært en "synd" å ta abort.

Lenke til kommentar

Så babyen lever bare først etter at den kommer ut av mamma?  Javell ja.

 

Jeg vil se en utgreining på påstanden din om at "De kan verken tenke eller føle".

Kilder er gull.

9518279[/snapback]

 

Man kan ikke tenke uten utviklede nervebaner.

 

Men akkurat som ville kyr, elefanter og andre flokkdyr som ville drept mennesker for å forsvare sine små, vil vi også drepe for å forsvare våre små.

 

9520201[/snapback]

 

Her synes jeg du treffer spikeren! Dette kan forklare hvorfor mange er kritiske til abort selv om de ikke er hjernevaska.

 

Nå er det riktignok slik at mennesket har fjernet seg mer og mer fra andre dyrs natur med vår immense intelligens. Arten vår er riktignok bare noen få hundre tusen år gammel, og de fleste urinstingker henger igjen. Mon tro om vi vil bli mer og mer rasjonelle vesener?

 

 

Jeg tror ikke jeg hadde klart å ta abort, det ville gnaget på samvittigheten min for resten av livet.

9520259[/snapback]

 

Jøss. Jeg har også prøvd å sette meg inn i situasjonen, og tror ikke jeg ville følt den minste dårlige samvittighet ved å ta abort. Kanskje jeg ville det tidlig i ungdommen grunnet påvirkning fra antiabort-venner. Men nå vet jeg hva abort egentlig er, og jeg ville ikke følt meg dårligere enn når jeg smekker til en flue.

 

En flue består av flere celler enn et foster.

Lenke til kommentar

Så babyen lever bare først etter at den kommer ut av mamma?   Javell ja.

 

Jeg vil se en utgreining på påstanden din om at "De kan verken tenke eller føle".

Kilder er gull.

9518279[/snapback]

 

Man kan ikke tenke uten utviklede nervebaner.

 

 

 

Vel og bra, men har du kilder på dette?

9522787[/snapback]

 

Nei, ærlig talt, hvis du trenger kilde på dette får du finne det sjøl. Lurer du også på hvor mye klokka er eller hvor Roma er hovedstad?

Lenke til kommentar
Man kan ikke tenke uten utviklede nervebaner.

 

 

Uke 6 (fosterets uke 4)

Nå er fosteret omtrent 6mm. langt, og har nå tydelige anlegg til hjerne og ryggrad. Hjertet har så vidt begynt å pumpe hurtig. Embryoet ligner ikke særlig på et menneske enda.

http://no.wikipedia.org/wiki/Svangerskap

 

Hmmm... og enda kan mor ta selvbestemt abort i mange uker fremover...

Men akkurat som ville kyr, elefanter og andre flokkdyr som ville drept mennesker for å forsvare sine små, vil vi også drepe for å forsvare våre små.

 

9520201[/snapback]

 

Her synes jeg du treffer spikeren! Dette kan forklare hvorfor mange er kritiske til abort selv om de ikke er hjernevaska.

 

Nå er det riktignok slik at mennesket har fjernet seg mer og mer fra andre dyrs natur med vår immense intelligens. Arten vår er riktignok bare noen få hundre tusen år gammel, og de fleste urinstingker henger igjen. Mon tro om vi vil bli mer og mer rasjonelle vesener?

 

Her trampes det i mer enn salaten (hørte jeg noen si suppe?)

Immense inteligens? Vår? :ohmy: Så de instinktene som har sørget for at arten menneske eksisterer bør forkastes fordi? Det er mer rasjonellt å drepe sitt avkom fordi? Eller mener du at mennesket bør legge av seg urinstinktet "parring" - da det kun er tidkrevende, og vi har en langt mer rasjonell måte å løse dette på i dag? (prøverør).

 

Sex er jo en forferdelig lite effektiv måte å lage unger på (leve labratorie romansen!)... I tillegg kan det medføre spredning av en rekke sykdommer. Enkelte perverterte sinn kan til og med få det for seg at de ikke trenger partners aksept før de begynner akten. Nei, rasjonelle mennesker burde ikke sløse bort tiden sin med sånnt. Instinkter = fysjom!

 

Jøss. Jeg har også prøvd å sette meg inn i situasjonen, og tror ikke jeg ville følt den minste dårlige samvittighet ved å ta abort. Kanskje jeg ville det tidlig i ungdommen grunnet påvirkning fra antiabort-venner. Men nå vet jeg hva abort egentlig er, og jeg ville ikke følt meg dårligere enn når jeg smekker til en flue.

 

En flue består av flere celler enn et foster.

9521517[/snapback]

 

Hmmm... Litt begrepsforvirring her eller? Ett foster kan i 40ende svangerskapsuke veie over 4,5 kg og være 38cm pluss pluss...

 

Fosteret vil mellom uke 7 og 8 være adskillig større og veie mer - enn den gjennomsnittlige flue. (fosteret er da ca 2,5 cm langt og veier ca 1g).

 

-Misforståelsene du presenterer tatt i betrakning, er jeg svært interesert i å vite:

 

A: Hva er abort egentlig (en kort grei definisjon).

B: Hva forer du fluene dine med?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe som helst galt i abort.. tenk dere at dere er kvinne og feks. blir voldtatt eller bare er uheldige.. dere er 20 år og det siste dere vill er å ha barn i tilleg finenr dere ut at barnet har downs og dette vil tynge på dere resten av livet... hadde det ikke vært lov med abbort hadde jeg "falt" ned trappen med vilje!!

 

mykhet er svakhet

Lenke til kommentar

Det er bedre å få ønskede og friske barn. Forste er uansett ikke mennesker selv om de kanskje har en nervebane og en begynnende ryggrad. Fatter ikke at man kan kritisere abort.

 

Dere som hevder at menneskeembryoer ikke skal drepes, mens dyreembryoer skal drepes, får vær så god begrunne dette. Dyreembryoer er nemlig helt like som menneskeembryoer.

Lenke til kommentar
Det er bedre å få ønskede og friske barn. Forste er uansett ikke mennesker selv om de kanskje har en nervebane og en begynnende ryggrad. Fatter ikke at man kan kritisere abort.

 

Se der var vi på vikende front gitt :whistle: Hvor går grensen for når ett foster blir ett menneske da? Hvor går grensen mellom prematur som dør i krybbedød og spontanabort?

 

Hva angår ønskede vs ikke ønskede barn; dersom man foretok en spørreundersøkelse om hvorvidt de forskjellige forum-medlemene her inne var påtenkt eller ikke, skal man ikke se bort i fra at en større andel av dem ikke var planlagt.

 

Hvor går så grensen for "friske barn"? Bør barn som er disponert for epilepsi fødes? Kreft? Mellomgulvsbrokk? Eller for å sette det veldig på spissen:

 

Hva med sent debuterende arvelige sykdommer som Huntingtonssykdom, en arvelig sykdom som først slår ut i 40-års alderen? Bør foster som er disponert for denne sykdommen ukritisk tas av dage?

 

Fatter ikke at noen kan ha ett så bastant synspunkt på noe ("fatter ikke at noen kan kritisere abort), uten å ha klare svar på overstående spørsmål!

 

 

Dere som hevder at menneskeembryoer ikke skal drepes, mens dyreembryoer skal drepes, får vær så god begrunne dette. Dyreembryoer er nemlig helt like som menneskeembryoer.

9523564[/snapback]

 

Hvem er så disse "dere". Og i hvor stor skala foregår denne aborten av dyrefoster? Jeg har ikke sett noen abort-klinikker for hamstere i det siste.

 

Dyreembryoer er like forskjellige fra mennesker som menesker er fra dyr.

Lenke til kommentar

Ikke mye vikende front, nei. Det eneste poenget er at embryoer ikke er mennesker. Ingen vet når grensa går, men i hvert fall ikke før de kan tenke og føle skikkelig.

 

Det må være opp til hver enkelt om man vil ta abort eller ei. Det er ikke noe kristenfolket skal bestemme. KrF prater om frihet, men de er faen meg verre enn sosialistene.

 

Bevis at mennesket har sjel!

 

"Dyreembryoer er like forskjellige fra mennesker som menesker er fra dyr."

 

Hahahahahahahahaha :!:

Lenke til kommentar
Det er ikke noe som helst galt i abort.. tenk dere at dere er kvinne og feks. blir voldtatt eller bare er uheldige.. dere er 20 år og det siste dere vill er å ha barn i tilleg finenr dere ut at barnet har downs og dette vil tynge på dere resten av livet... hadde det ikke vært lov med abbort hadde jeg "falt" ned trappen med vilje!!

 

mykhet er svakhet

9523144[/snapback]

Det er forskjell på voldtekt og sex som begge parter var med på, enten barnet først var ønsket eller uønsket.

 

Er downs en god grunn til å ta abort foresten? Don't think so.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...