Gå til innhold

Hvilket konsoll skal jeg velge?


twintommys

Anbefalte innlegg

Foreløpig kan det summeres opp slik for meg:

Liker du spill, gå for 360.

Liker du Blue Ray, gå for PS3.

 

Dette gjelder ihvertfall hvis det ikke er noen spesielle plattform-ekslusive titler du sikler etter.

En fordel med 360 er også at den har en god del gode spill på tilbud helt ned i tohundrelapp-klassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På xbox kan du spille halo 3- verdens beste spill som har fådd verdens beste anmellellser

 

I lol'd. Worst. Argument. Ever. Det blir som om jeg skulle si at han skulle kjøpe en PS1 fordi at på den kan han spille Final Fantasy VII - verdens beste spill som har fått verdens beste anmeldelser.

 

Uansett, se på spillutvalget til konsollene. Den som har mest spill som frister deg, den kjøper du. Verre er det ikke ;) Nå vet jeg ikke om 360 er blitt bedre mtp. RROD (jeg så noen andre nevne det i denne tråden at det var blitt bedre?), men du bør kanskje ha det også i bakhodet.

 

 

Selv skal jeg ha en PS3, men det blir ikke før både God of War 3, Final Fantasy XIII og eventuelt Kingdom Hearts III er i butikkhyllene.

Lenke til kommentar

Grunnen til jeg kjøpte Xbox360 er pga disse spillene:

-Halo3 (360 only)

-Gears of War (360 only)

-Half Life 2: The Orange Box (Not for Wii) Vet ikke om Wii var et alternativ?

-Skate (Not for Wii)

-GTA IV.. (Not for Wii)

..and lots of other..

 

Jeg kjøpte min Xbox360 Premium HDMI(mulig at det er med Falcon brikker som gir mindre sjans for overoppheting og RROD?) m. PGR4 for 2000 kr på ElectroWorld2007. Jeg er ikke missfornøyd for fem flate øre :p

Egentlig tenkte jeg at PGR4 ikke var et spill for en FPS gamer som meg, men det er faktisk jævelig fett! Når man kommer seg litt ut i spillet, blir ranked som "Pro" på Gotham Career, og får mange kule biler, da blir det fett :D Og på splitscreen er det også kjempe gøy! :)

 

Så, selv spill man ikke forventer er fett kan være sinnykt fett, selv om man ikke liker sånne spill fra før.

 

Jeg liker Gitar Hero sånn passe greit. Det er fett, men jeg er ikke noe god, så jeg blir liksom lei av å spille det hvis jeg spiller mot venner osv. Men, hvis jeg kjøper meg GH3, så kommer jeg sikkert til å bli ganske god :D

 

Jeg ville gått for Xbox360, uten tvil. På grunn av spill først og fremst, og pris.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg vil anbefale deg ps3, dette av disse enkle grunner:

 

*Best Hardware

 

- Ja, vi er alle lei av å høre det men CELL prosessoren gir utviklere muligheten til å gjøre utrolige ting på ps3, bare se på screenshots fra spill som uncharted og killzone2.

 

- Blu-ray Disc Spiller, ikke bare brukes det til filmer men også spill drar nytte av dette høyere lagringsformatet

Ps3 oppskalerer også DVD filmer og gamle ps2/1 spill. Dette gjør ps3 til ett kraftig mediacenter som står godt på egne ben alene under tven din.

 

- I/O grensesnittet, her brukes godt utprøvde standarder som er utbredt og likt av mange (USB,HDD osv.) Har du en gammel 2,5 HDD? Smell den inn i ps3'en! Enkelt og smertefritt ;) (synes det er grenseløst irriterende å bli tvunget til å kjøpe proprietær HDD til 1000,- når jeg har en minst like god en liggende her hjemme)

 

- Solid kvalitet. ps3 er ingeniørkunst uten sidestykke, vunnet flere priser for nettop dette. Her er hver eneste kvadratcm. under panseret blitt brukt fornuftig

 

 

*Best Software

 

- Åpenhet. Ikke bare kan du surfe med web browser på ps3'n men du kan også innstallere linux. Dette åpner for uante muligheter. Etterhvert kommer noe som heter HOME, som er en slags interaktiv facebook eller Second World.

 

- Spill. Metal Gear Solid 4, Final Fantasy 13, Killsone2 Og en rekke andre storslagere kan kun spilles på ps3.

 

- PVR. Med PlayTv kan du ta opp dine favorittprogram på tv'en til senere bruk. Genialt og ett must for ett ekte mediacenter!

 

***spekulasjon*** Enkelte sier at spill som f.eks uncharted er umulig å få til på konkurerende konsoller, mengden av fysikk, lys og krevende Ai rutiner i spill som dette viser virkelig hva CELL er god for.

 

Du må også huske at mange av høstens godsaker er nettop multiplatform, derfor går ikke vi ps3 eiere glipp av særlig mye av spill som kommer nå.

så; går du for ps3 nå kan du spille spill som Uncharted, Cod4, Timeshift, Blacksite osv. nå til høsten, pluss at du nyter av ekstra bonuser som kommer

til våren og utover. Da snakker jeg selvfølgelig først og fremst om MGS4, FFXIII og KillZone2

 

Det hersker ingen tvil om hvilken konsoll som er best på funksjoner, Ps3 er valuta for pengene og vel så det.

Nå har jeg såvidt skrapt på overflaten da det sikkert er mye mer å legge til, sier ifra hvis jeg kommer på noe mer jeg ;)

 

Bare si ifra hvis det er noe du lurer på.

Lenke til kommentar

Milevis? er ikke det kanskje å ta i litt?

 

altså, du har jo chat funksjon i alle online spillene. Det er det viktigste. Hvem bryr seg om man ikke får snakket med en person som ikke spiller med deg der og da.

 

Skal du chatte med kompiser kan man likesågodt gå ut av spillet.

 

Musikken savnes ikke så altfor mye for min del da det er essensielt å høre fienden når man sniker seg rundt, særlig i online spill hvor terskelen for liv og død er høy. Men det er klart, in game custom music hadde blitt tatt imot med åpne armer.

 

Det ryktes dog at In-Game XMB (chat, music) kommer med den store 2.0 firmwaren

 

Men allikevel er dette en så liten detalj at det ikke har noe å si i det store bildet i denne contexten, blir liksom litt flisespikkeri

Endret av greendeath80
Lenke til kommentar

Musikk? Enig, for min del er ikkje dette det mest nødvendige, men muligheten ligger jo der.

 

Ka med den opplagt nødvendige muligeheten for å lese/sende meldinger uavhengig om man ser på film eller spiller? Bli invitert til spill etc. Chat-funksjonen på Xbox 360 er faktisk ikkje den beste løsningen, da man kun kan prate med ein person av gangen (uten om spil lobbyen) Så her er det rom for forbedringer, ingent tvil om de.

 

Men Sony bør snart få dette her i boks, er tross alt snart 1 år siden lansering.

 

EDIT: Dette her eg nevner er ikkje flisspikkeri, det er ein nødvendighet selv de største PS3 gutter vil ha har eg fåt intrykk av. Slik det er no er PS3 ein "usosial" opplevelse sammenlignet med 360 dessverre.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Bare se på hvilke exclusives du liker best.

Så sjekker du hvilken kontroll du liker best.

Så leser du litt reviews på spill som allerede er ute.

Til slutt kan du kikke i lommeboka og se hva du vil ut med.

Det er også en fordel å se hva vennene dine har for en konsoll, fordi

det er alltid gøy å spille sammen med vennene sine.

Det er også greit å ha noen du kan byttelåne spill med, slike singleplayerspill hvertfall.

 

Dermed gjør du et selvstendig valg, og jeg håper du finner konsollen som

passer for deg. Det har ikke noe å si hva som er inni den.

Hvertfall ikke nå, eller i nær fremtid.

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar

som sagt, det blir flisespikkeri.

du kan lett joine servere som dine venner er på så jeg vet ikke helt hva du mener? invite er nice, ja. men det eneste den gjør i praksis er å spare deg for ett par tastetrykk.

 

jeg er enig i at det kunne vært litt mer 'plug&play' men husk at dette kun er startfasen. Som sagt lanserte ps3 for under ett år siden så vi har ikke ventet mer enn 7 måneder.

 

Vi for satse på at oppdateringen kommer snart!

Endret av greendeath80
Lenke til kommentar

Like bastant som du sier dette er flispikkeri, høyner meg med det dobbelte og sier dette er ein ekstrem stor mangel som gjør at online opplevelsen på PS3 lider sårt.

 

Men dette eg driver og maser om er noe som kommer, men akkurat når det kommer er jo uvisst. Men du må si deg enig i at det rett og slett er heilt høl i huet at man må lukke spillet for å kunne lese ein enkel meldig? :p

 

RFOM har jo delvis XMB tilgang, så det er jo egentlig heilt merkelig at det har tatt så lang tid.

 

EDIT; Eg har både PS3 og 360 så eg har eit godt sammenlignings grunnlag.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

hva er det med online spilling og muligheter som er så viktige for alle?:o jeg spiller online når jeg føler for å få en forandring=) for funnsies, ikke noe mere.. det jeg gjør med resistance, det jeg skal med cod 4=) så hvis online spill ikke er et must for deg, vil jeg si gå for ps3. for sånn alt i alt syns jeg den har mest spennende exclusives=) men men.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jess, men jeg prøver å få han til å se selv at han faktisk

kan hjelpe seg selv ved å bare svare på et par spørsmål.

Så ser han selv hva han liker.

Er ikke noe verre enn det.

Hva du og jeg mener bør være rimelig care.

Lenke til kommentar

wow, true colors eh?

 

Hvis du mener det mala så er jeg redd for at du er en veldig overfladisk person.

For det du nevner her har absolutt ingen effekt på framerate,ping eller selve online gaming opplevelsen.

 

Hvis du virkelig mener at det er så stort og måtte quitte game for å chatte med en person som ikke engang er in-game med deg så ja, for å være helt ærlig syns jeg synd på deg.

 

Uansett så vil dette komme med en firmwareoppdatering før vi vet ordet av det så hold godt fast i den siste lille grenen der ;)

Endret av greendeath80
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Det er jo rimelig stort å måtte quitte et spill for å kunne svare en person ja?

Kunne du tenke deg å måtte gå ut av huset for å ta telefonen?

 

Det er faktisk ganske kjipt ja. Og jeg er ikke en fanboy engang av noe som helst.

Det finnes flere negative ting om Live også som jeg kan nevne.

 

http://www.sonydefenseforce.com som er avataren din, sier litt om din stilling

til ps3 og sony generelt sett.

Lenke til kommentar
Hvis du virkelig mener at det er så stort og måtte quitte game for å chatte med en person som ikke engang er in-game med deg så ja, for å være helt ærlig syns jeg synd på deg.

Det må da for faen være opp til hver enkelt person å ha en mening om hva som er viktige funksjoner, uten at du skal komme og håne dem for det. Jeg støtter Mala fullt ut i at in-game XMB er en nødvendighet. Er innmari kjedelig å måtte save, stoppe og starte et spill hver bidige gang jeg mottar en melding. Og lik det eller ei, men det store flertallet er faktisk helt enige med oss. Du trenger ikke å lete lenge rundt, for å finne ut at in-game XMB er den desidert mest etterlengtede featuren i en firmware-oppdatering, og det har det vært mast om LENGE.

 

Jeg vet du bare prøver å forsvare konsollen din, men det eneste du oppnårer å skade det litt-for-lite av kredibilitet den har greid å bygge opp. Tenk deg litt om, før du går ut på slike raid for å avlive all motstand du møter på. I realiteten håner du både deg selv og plattformen din, og som en svoren PS3-tilhenger må jeg rett og slett si at jeg blir flau av det du presterer å gjøre her.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

døm meg for hva jeg sier her, avataren er bare ett FU til alle sony haters :p

 

feil analogi lindquist, man trenger ikke løfte rævva si engang. trykk PSknappen>quitgame og vips!

Det er tydelig at dere glefser i øst og vest her, og det virker ikke som dere er intressert i og holde det saklig lenger.

 

Web browseren alene gjør at ps3 vinner funksjonsmessig. Jeg må si at det virkelig er deilig å schlafen i sofakroken og surfe..

Det å kunne sjekke nettbanken kjapt istedenfor og reise seg, gå i ett annet rom, fyre opp PC-en og vente på at xp skal bootes er ubeskrivelig digg. Eller litt lett lesing i nettavisene om morgenen, Herlig er det!

 

Gleder meg utrolig mye til playTv og, blir saker det :D

Lenke til kommentar
som sagt, det blir flisespikkeri.

du kan lett joine servere som dine venner er på så jeg vet ikke helt hva du mener? invite er nice, ja. men det eneste den gjør i praksis er å spare deg for ett par tastetrykk.

 

jeg er enig i at det kunne vært litt mer 'plug&play' men husk at dette kun er startfasen. Som sagt lanserte ps3 for under ett år siden så vi har ikke ventet mer enn 7 måneder.

 

Vi for satse på at oppdateringen kommer snart!

 

PS3 ble lansert 11. november 2006. Altså for ett år siden førstkommende lørdag. Her på berget er det ikke så lenge siden, men Sony sentralt har hatt god tid både under utvikling for oppdateringer etterpå til å forbedre systemet sitt. Kan ikke å sies å være i startfasen ett år siden launch.

 

360 hadde sitt live system med tilgang til dashboard, venneliste, oversikt over hvem du har spilt med som ikke er på vennelisten, meldinger, voicechat, voicemessages, gameinvites osv mens du spiller og på tvers av spille allerede oppe ved launch. Så - hvor vanskelig skal dette være å få til for Sony??

 

Jeg tror nesten du må ha brukt 360's system for dette her for å se hvor mangelfult PS3's er per i dag. At du ikke veit hva han mener viser jo bare at du ikke forstår det funker på 360 og hvor "bortskjemt" man blir av det.

 

Men vi får håpe at neste PS3 oppdatering gjør det litt mer vennlig.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Enig med dere om at Sony burde ha hatt alt dette klart fra dag 1, men vi må også huske på at systemet det sammenlignes med, LIVE, har vært under utvikling i 5-6-7 år?

 

Ok - det er sant det.

Men - det hadde jo vært koselig om Sony hadde vært litt mer forutseende og startet utviklingen av et slik system for en tid tilbake de også. Får bare satste på at når de kommer så kommer de sterkt.

Lenke til kommentar

Konstanterer fakta mann. In game XMB er ikke vitalt for gaming opplevelsen. Dette er ikke individuelt, det er fakta.

 

Det_har_absolutt_0.000000_å_si_for_hvordan_spillkoden_kjøres

 

og det er ikke sånn at du ikke har mulighet til å sende mld i det hele tatt. Ja det er ikke optimalt men det er langt fra så dramatisk som visse folk her inne vil ha det til.

 

Jeg sier ikke at vi ikke trenger det eller ikke skal ha det.

Jeg sier bare at funksjoner som web browser veier mye tyngre da dette er en hel og egen separat funksjon, det må vel du også klare å se?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...