Gå til innhold

Hvilket konsoll skal jeg velge?


twintommys

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Så du sier at siden dere har en halvveis dårlig webbrowser, så

skal dette godtgjøre alt annet som ps mangler?

 

Jaja.

 

Jeg kan kjappere bevege meg 2 meter bort til PC-en og vg.no enn du kan save, quitte, fyre opp webbrowser, lese, fyre opp spillet igjen og loade.

Så det blir bare rart å påstå.

Webbrowseren har ikke noe å si for hvordan spillkoden kjøres heller.

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
wow, true colors eh?

 

Hvis du mener det mala så er jeg redd for at du er en veldig overfladisk person.

For det du nevner her har absolutt ingen effekt på framerate,ping eller selve online gaming opplevelsen.

 

Hvis du virkelig mener at det er så stort og måtte quitte game for å chatte med en person som ikke engang er in-game med deg så ja, for å være helt ærlig syns jeg synd på deg.

 

Uansett så vil dette komme med en firmwareoppdatering før vi vet ordet av det så hold godt fast i den siste lille grenen der ;)

 

Ja det er eit irritasjonsmoment å måtte avslutte eit spill for å svarw på ein melding som kanskje tikket inn inni mellom. Ikkje chatte, det er du som fabler om chatting. Eg snakker om enkle tekstmeldinger. Rask og effektiv kommunikasjon uten å måte bryte spill er absolutt noe man kan forlange.

 

Om eg er ein overfladisk person eller ei er irrelevant, eg stiller krav til eit produkt i det minste. Eg har ihvertfall eit sammenlignings grunnlag, og det påvirker jo selvføgelig forventningene min til Sony om eit brukbart online basert system. PSN er jo gratis i forhold til Xbox Live, men eg takker meg heller til å betale ein liten slump penger for noe som holder ein solid standard fremfor noe haltende og upraktisk system som PSN :)

 

Utifra dine poster virker det som om du klamrer deg til det spinkle PS3 har å by på denne fronten uten ha kritisk sans av noe slag. Og dden "min meining er viktigere ein din" instilling er intet mindre enn ufordragelig.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Heisann..

 

Tenkte jeg skulle komme med min mening jeg. Selv er jeg ikke noe spesiell spill freak. Og har ikke på langt nær så mye greie på konsoller som andre i dette forumet. Og derfor er det kanskje greit å få med seg min mening også, som er en gjennomsnitt-gamer.. hehe.. Jeg har både 360 og ps3. Hvorfor jeg har begge er vel mest fordi jeg liker gadgets. Og slik jeg ser det så har begge konsollene sine fordeler overfor hverandre. Jeg kan jo nevne hva jeg synes er positivt med de forskjellige konsollene. Jeg synes 360 har gode håndkontroller. Ligger godt i hånden, og er passe store. Tyngden på den gjør også at den føles ut som om det er kvalitet. Menyene på xbox er også gode. Lette og manøvrere i. Kanskje en litt 'barnslig' utførelse, men greit nok. Hører mye på musikk. Da kobler jeg ex. harddisk til 360'n. Og media player'n fungerer bra. Igjen, lett å manøvrere i. Og større skrift på sanger og album, enn ps3 sin player. Er flere positive ting med 360, men dette er det jeg synes er viktigs for meg.

 

Ps3 er en lekker maskin. Den oser av kvalitet. Sett den sammen med alle andre spillmaskiner, og ps3 er nok den som minst vil minne om en brødboks. Maskinen kommer full av utstyr. Med det mener jeg at man slipper å kjøpe tilleggsutstyr for å få dette opp å gå. Innebygd wifi og bluetooth gjør at det er bare å skru på maskinen og man kan bruke maskinen fullt ut. Okay, du må ha en hdmi kabel til hd tv'er. Støy sier jeg ikke så mye om annet enn at den er veldig stillegående. Lyd og bilde. Viktig for meg. Veldig bra Blu-ray spiller, men oppskalerer også dvd plater. Det blir ett bra bildet av dette. Man ser faktisk godt forskjell. Fin lyd, Bruker den i ett STORT 7.1 hjemmekino system.

 

Generelt, spill er viktig. Men sånn det er nå har 360 desidert mest titler ute. Men har det kommet, og kommer så mye titler til ps3 også, at det er faktisk ikke så tungt argument som det engang var. Kvaliteten er kanskje en viktig faktor. Min 360 har vært på service 3 ganger. Nå sies det vel at problemet med dårlig kvalitet på 360 er blitt mindre.

 

Hvis jeg skulle anbefalt en konsoll, så trur jeg det blir ps3. Dette er den maskinen jeg har blitt mest 'glad' i. Men uansett hvilken konsoll man skulle velge av disse 2, så er jeg sikker på at man blir fornøyd. Dette er 2 GODE konsoller..

 

Alt dette som er skrevet her er min personlige mening..

Lenke til kommentar

@mala: jepp, få det ut.

 

Har storkost meg online 40 player rooms siden launch jeg da men.

litt rart at live, som faktisk koster penger, kun tilbyr p2p gaming. ingen sentrale servere. suck much?

 

derfor vi ikke ser noen 40 stk. game på live vett :p

 

Online gaming på ps3 er on par hvis ikke bedre enn 360 på latency. Opplever null lag på resistance med 40 spillere, haltende og upraktisk? prøv 40 players på live gjennom p2p så har du haltende i alle fall

 

en viktig ting vi ikke må glemme er også at PSN er gratis

 

Pris/ytelse? Ps3 vinner glatt igjen

Endret av greendeath80
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm
jepp, få det ut.

 

Har storkost meg online 40 player rooms siden launch jeg da men.

litt rart at live, som faktisk koster penger, kun tilbyr p2p gaming. ingen sentrale servere. suck much?

 

derfor vi ikke ser noen 40 stk. game på live vett :p

 

Online gaming på ps3 er on par hvis ikke bedre enn 360 på latency. Opplever null lag på resistance med 40 spillere, haltende og upraktisk? prøv 40 players på live gjennom p2p så har du haltende i alle fall

 

en viktig ting vi ikke må glemme er også at PSN er gratis

 

Pris/ytelse? Ps3 vinner glatt igjen

 

1. PSN er gratis fordi det ikke er verdt å betale for.

2. Live koster fordi det faktisk er bra. - Du kan ikke nekte for at Live er bedre enn PSN. (foreløpig)

3. Pris/ytelse ps3 vinner? Kilde eller forklaring på det?

Lenke til kommentar

jeg hadde ikke betalt for psn, men jeg hadde heller ikke betalt for live:p fordi jeg er ikke en online gamer generelt=) men jeg liker veldig godt at sony tilbyr ps1 klassikere til folk:) jeg har mista mine fleste i og med at jeg var en liten dritt unge når jeg hadde dem sist:p og man kan bruke dem både på ps3 og psp for en slant på 40kr er ikke mye:) det er et solid argument for ps3 etter min mening:)

Lenke til kommentar
Konstanterer fakta mann. In game XMB er ikke vitalt for gaming opplevelsen. Dette er ikke individuelt, det er fakta.

 

Det_har_absolutt_0.000000_å_si_for_hvordan_spillkoden_kjøres

 

og det er ikke sånn at du ikke har mulighet til å sende mld i det hele tatt. Ja det er ikke optimalt men det er langt fra så dramatisk som visse folk her inne vil ha det til.

 

Jeg sier ikke at vi ikke trenger det eller ikke skal ha det.

Jeg sier bare at funksjoner som web browser veier mye tyngre da dette er en hel og egen separat funksjon, det må vel du også klare å se?

 

Det er ikke fakta fordi du mener det, er jeg redd. Dette er så individuelt som det går ann. Det har fryktelig mye å si for gamingopplevelsen for meg og for mange andre.

 

Browseren til PS3 er ikke all verden, mer kjekk å ha ting.

 

Nei, dramatisk er det ikke hvis man skal se stort på det. Det er det ingenting med hobbyen vår som er sånn sett.

Lenke til kommentar

Pris/ytelse er jo så mangt folkens... Skal man kun spille? Er man intressert i HD-film i tillegg? Eller kanskje man kun er ute etter ein rimelig HD-spiller?

 

Osv.

 

EDIT; Vedlig enig i Akrabra ang. PS1 spill. Dette er eit utrolig bra tilbud, og man får mange herlige spillopplevelser for billing penge. Noe som klart blir å sette pris på de neste årene for min del ihvertfall.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
jeg hadde ikke betalt for psn, men jeg hadde heller ikke betalt for live:p fordi jeg er ikke en online gamer generelt=) men jeg liker veldig godt at sony tilbyr ps1 klassikere til folk:) jeg har mista mine fleste i og med at jeg var en liten dritt unge når jeg hadde dem sist:p og man kan bruke dem både på ps3 og psp for en slant på 40kr er ikke mye:) det er et solid argument for ps3 etter min mening:)

 

Godt argument!

 

Jeg spilte aldri noe PS1, men forstår hva du mener.

 

Noe som jeg liker på 360 og Live arcade er det jeg kan laste ned gamle klassikere fra spillehallene og de første hjemmedatamasinene (som jeg hadde) og oppleve de på nytt. spillene er jo borte for lengst fra min samling, men har savnet de til tider. Jet Pac, Scramble, Track'n'Field, + mange fler..

Lenke til kommentar
"Det er forskjell på spilling online og reint utover det systemet tilbyr av funksjonalitet wink.gif Og her er det heilt klart kem som gjør reint bord. Det er det vi vil få inn i huet ditt. "

 

og da kan vi nå konkludere at ps3 sin onlinetjeneste er best, du vet, siden det er gratis og tilbyr tilogmed mer en live! er det jeg vil få inn i huet ditt :p

 

*joy*

 

 

Tilbyr mer? som hva?

Lenke til kommentar

Det at folk syter over at Live koster noe er for meg uforståelig. Det er helt OK å betale over 1k i året for å spille 1 spill online (MMORPG's) men å betale en 500 lapp i året for å spille alle spillene som har MP støtte på X360 online, er alt for mye?

 

Beklager folkens men jeg klarer ikke å se logikken i det argumentet. Live koster mye mindre enn 1 MMORPG, gir deg mer for pengene enn et MMORPG og er mer omfattende enn et MMORPG. Du får dermed mer verdi av den 500 lappen enn du får for de 1200 kr du bruker i året på 1 spill.

 

Eller er det fordi det står "Microsoft" på konsollen at det svir å betale den lille summen?

Lenke til kommentar

Men seriøst? Du bør da kunne backe opp dine bastante påstander?

 

Ja kanskje vi kan sende ein meldig eller to i mens vi spiller om 2 uker, eller kanskje ikkje? Ingenting er dessverre offisielt enda. Men vi diskuterer det vi har i dag, og du har tydeligvis noen skjulte ess i ermet. Så verså god ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Greendeath, klokka 09:31 i dag visste du ikke at firmwaren skulle komme engang.

Og til og med da påstod du at:

 

"Men allikevel er dette en så liten detalj at det ikke har noe å si i det store bildet i denne contexten, blir liksom litt flisespikkeri "

 

Hvis dette er så flisespikkeri, hvorfor skal du da vente med å kommentere ytterligere?

Vente til du har det samme som xbox360 så du DA kan fortelle at ps3 er best?

Jaja..

Lenke til kommentar

hva vil du at jeg skal si a? ps3 er best?

 

tror jeg har sagt mitt allerede. Selvfølgelig er dette en velkommen feature, jeg hadde jugd om jeg hadde sagt noe annet.

 

pluss at dette er deres (xbox) siste argument over ps3 og jeg må innrømme at der finnes en slags morbid nytelse over og vite at dere nettop har sluppet ut for unnskyldninger. Så mange xboxfans og allikevel kan en lone sonyboy eie dere i diskusjonen med noen enkle ord. pure pwn4ge spør du meg.

 

klarer nesten ikke vente til neste FW update ;)

Lenke til kommentar
hva vil du at jeg skal si a? ps3 er best?

 

tror jeg har sagt mitt allerede. Selvfølgelig er dette en velkommen feature, jeg hadde jugd om jeg hadde sagt noe annet.

 

pluss at dette er deres (xbox) siste argument over ps3 og jeg må innrømme at der finnes en slags morbid nytelse over og vite at dere nettop har sluppet ut for unnskyldninger. Så mange xboxfans og allikevel kan en lone sonyboy eie dere i diskusjonen med noen enkle ord. pure pwn4ge spør du meg.

 

klarer nesten ikke vente til neste FW update ;)

 

Du nevner "tungt moderert tråd" lenger opp... Tror ikke du skal be om det hvis du ønsker noe liv her med slike innlegg som det over her. Du "eier" tydeligvis ikke så mye alikevel, i hvert fall ikke evnen til å holde en tråd noenlunde fruktbar eller vise vanlig høflighet med innleggene du har kjørt i dag.

 

Synes det har vært en nogenlunde fin tone i forumet her en tid - mellom fans av begge konsoller. Dine innlegg i dag er de første som jeg føler er med på å dra de ut igjen. Ligner slik det var før. Hvis det er så at du liker å diskutere - slik du nevner lenger opp - så synes jeg du skal roe ned den eplekjekketonen litt. Lukter trolleri etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...