Gå til innhold

Hvilket konsoll skal jeg velge?


twintommys

Anbefalte innlegg

cod4, brothers in arms kommer vel også på ps3..

 

skal du ha halo3 og alan wake så er 360 valget..

9508677[/snapback]

Ja, dette vet jeg, bare eksempler. Men poenget er at det kommer mange FPS-titler i månedene fremover. Kommer masse bra på PS3 fremover også (dog ikke min smak). Men for min del blir det uaktuelt med slike spill på PS3 på grunn av analogstikkene og triggerne på kontrollen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Per i dag tror jeg du finner flere spill som appelerer til deg på Xbox 360, siden den har utvilsomt et bredere spillbibliotek enn det PS3 har.

 

PS3 får noen titler, men i dag synes jeg ikke utvalget av spill rettferdigjør prisen.

 

Så oppsummert tror jeg at du uansett finner spill som du liker på Xbox 360.

Lenke til kommentar
Du kan ogsa signe opp for Silver Live konto, da kan du spille gratis over nettet med Xbox

9507956[/snapback]

Det er feil. Med Silver konto kan man bare laste ned demoer og diverse andre ting fra Xbox Live, men ikke spille online.

9508074[/snapback]

 

Aja :|

 

Sa man ma betale for spillet, og betale for a spille..... hmm....

 

PS3!!

Lenke til kommentar

Høres ut somom 360 er platformen for trådstarter. Ihvertfall slk det ligger an i dag. Men eg ville ihvertfall gått inn for begge konsollene med tiden :)

 

Ang. online delen på hver enkelte konsoll skal eg ikkje legge sjkul på at 360`en er totalt overlegen PS3 akkurat her. Ja man betaler 450,-(?) i året elns. Men man fpr til gjengjeld virkelig valuta for pengene. Men så raskt Sony får på plass alle de esensielle mulighetene i form av Home/XMB implementereing så blir dette virkelig bra.

 

Eg har begge to altså.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Per i dag tror jeg du finner flere spill som appelerer til deg på Xbox 360, siden den har utvilsomt et bredere spillbibliotek enn det PS3 har.

 

PS3 får noen titler, men i dag synes jeg ikke utvalget av spill rettferdigjør prisen.

 

Så oppsummert tror jeg at du uansett finner spill som du liker på Xbox 360.

9508722[/snapback]

Prisen til Ps3 er ikke dyr :) Bare folk som tror det ;)

 

Kilde

Lenke til kommentar

Vel hva slags konsoller har du hatt før , hvis du har hatt noen?

 

vil si at ps3 kjøpet mitt var riktig pga jeg har over 50 ps2 tittler som jeg da kan spille på min ps3.. men derimot har ingen forbindelse med xbox.

 

alt i alt er xbox 360 det jeg kaller action konsollen, mange gode skytespill, god kvalitet og en solid håndkontroll..

 

mens playstation derimot er litt mix her og der, spesielt med sine plattform/adventure exclusives, uncharted og ratchet and clank for å nevne 2..

 

Men per idag vil jeg si at xbox 360 har best spillutvalg, noe som rettferdigjør et kjøp av den. men jeg har godt over 10 ps3 tittler som jeg er kjempe fornøyd med..

 

 

så hva sier lommeboka er det viktigste.

Lenke til kommentar
1 pers shooter.. Liker vel det meste utenom sport og bil.. Kan man spille på nett med ps3 forresten?

9507924[/snapback]

 

Du liker best 1 pers shooter?? Da er det jo ingen tvil; Xbox 360 med ekslusive titler som Bioshock og Halo 3 :thumbup: Må også bare si at Microsoft har forbedret håndkontrollen siden Xbox, og 360 kontrollen er som skapt for 1ps spill. Rett og slett den perfekte håndkontroll :yes:

Endret av Tomtruck
Lenke til kommentar
Prisen til Ps3 er ikke dyr :) Bare folk som tror det ;)

 

Kilde

9510728[/snapback]

 

Om man er ute etter ren spillkonsoll og ikke er interesert i det andre, så er PS3 alt for dyr, med tanke på at den har ekstremt få spill som ikke er kommet fra før på X360.

 

Jeg synes ikke spillutvalget eller PS3 pakken rettferdigjør prisen. Jeg kjøpte en X360 premium til 2600 ,- ca og det vil jeg si er rimelig billig for en spillkonsoll med et hav av spillmuligheter.

Lenke til kommentar
Aja :|

 

Sa man ma betale for spillet, og betale for a spille..... hmm....

 

PS3!!

9509058[/snapback]

Det hadde vel uansett blitt feil om Sony skulle ta betalt for PSN. :ermm:

 

Personlig ser jeg overhodet ikke problemet med å betale for å spille online. Det er kanskje ikke så billig, men fasan å det er verdt det!

Lenke til kommentar

Man har jo allerede kjopt en lisens pa a bruke spillet. Hvorfor skal M$ ha penger for at vi skal kunne spille pa IT Avisens servere (jeg vet ikke om de har servere da, men et eksempel altsa) ?

Hva med privatpersoner som hoster selv?

 

Eller har M$ gjort sa BARE de kan hoste servere. Dvs vi her far darligere ping etc.

Lenke til kommentar
Man har jo allerede kjopt en lisens pa a bruke spillet. Hvorfor skal M$ ha penger for at vi skal kunne spille pa IT Avisens servere (jeg vet ikke om de har servere da, men et eksempel altsa) ?

Hva med privatpersoner som hoster selv?

 

Eller har M$ gjort sa BARE de kan hoste servere. Dvs vi her far darligere ping etc.

9512900[/snapback]

Microsoft har egne servere for Xbox Live. Man kan hoste spill selv også på de serverne. Fungerer utmerket, veldig sjeldent problemer med lagging. Er det lagging, ligger problemet lokalt, ikke i i Xbox Live-systemet. Xbox Live er langt bedre enn PSN, absolutt verdt å betale for.

Lenke til kommentar
Man har jo allerede kjopt en lisens pa a bruke spillet. Hvorfor skal M$ ha penger for at vi skal kunne spille pa IT Avisens servere (jeg vet ikke om de har servere da, men et eksempel altsa) ?

Hva med privatpersoner som hoster selv?

 

Eller har M$ gjort sa BARE de kan hoste servere. Dvs vi her far darligere ping etc.

9512900[/snapback]

Microsoft har egne servere for Xbox Live. Man kan hoste spill selv også på de serverne. Fungerer utmerket, veldig sjeldent problemer med lagging. Er det lagging, ligger problemet lokalt, ikke i i Xbox Live-systemet. Xbox Live er langt bedre enn PSN, absolutt verdt å betale for.

9527120[/snapback]

Det er ikke noe lagging i Resistance, Motorstorm, Rainbowsix eller Warhawk, er enig i at Live har noen bedre fordeler(mest med snakking osv.) dette gjør dog ikke Psn dårlig :)

Lenke til kommentar
Det er ikke noe lagging i Resistance, Motorstorm, Rainbowsix eller Warhawk, er enig i at Live har noen bedre fordeler(mest med snakking osv.) dette gjør dog ikke Psn dårlig :)

9527538[/snapback]

Det sier jeg heller ikke, PSN er helt greit det synes jeg. Stabilt og bra. :)

 

Men synes fortsatt Xbox Live er langt bedre med tanke på grensesnittet og oppbyggingen. ;)

Lenke til kommentar

WiiNNEREN?

Wii leder konsollkrigen

Ifølge Financial Times er det Nintendos Wii som selger best av den nye generasjonen spillkonsoller.

Av Lars Wærstad 13.09.07 13:26

PÅ TOPPEN AV PALLEN: Nintendo Wii er underdogen som viser alle hvor spillkonsollen skal stå.

Foto: Produktbilde (Nintendo)(Spillmagasinet): Ifølge tall den tungtveiende avisen Financial Times har gravd frem, har spillere verden over kjøpt til sammen ni millioner Wii-konsoller, 8,9 millioner Xbox 360-konsoller og 3,7 millioner Playstation 3-konsoller.

 

Dermed ser det ut til at det er Nintendos Wii som har et knepent forsprang i den såkalte konsoll-krigen mellom Nintendo, Sony og Microsoft.

 

Nintendo er imidlertid på god fart fremover og ha passert Microsoft i løpet av ti måneder til tross for at Xbox 360 har vært på markedet over et år lenger.

 

En japansk analytiker sier til avisen at selv om Xbox 360 har vært i salg siden november 2005, så selges den kun i to markeder, USA og Europa, mens både PS3 og Wii også selges i Japan.

 

Microsofts forsøk på å slå igjennom på det japanske markedet har så langt vært lite fruktbart, men fortsetter kampen ved å stadig knytte til seg anerkjente japanske spillutviklere.

 

Dette er første gang Nintendo har vært markedsledende med en spillkonsoll siden Super Nintendo Entertainment System (SNES) limte spillere til skjermen mellom 1990 og 1993

 

SPILLMAGASINET

Lenke til kommentar

Ein annen ting eg liker med 360 sin online løsning er at alt er flettet inn i hverandre på ein rask og oversiktelig måte. På PS3 er online delen av konsollen avskåret og skillt fra XMB om noen skjønner ka eg vil frem til. Men for all del, begge funker godt, bare at den eine fungerer bedre og meir optimalt enn den andre :p

 

Ein ting skal PSN ha, de oppgir prisene i kurser og ikkje disse tullete poengene til MS og Nintendo.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...