Gå til innhold

Her er Barcelona-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å flikke litt på flisa... som GoldMarvin påpeker er prisene litt på jordet. Om en 'bare' skal ta hensyn til norsk mva så burde forfatteren bruke 5.83 x 1.25 = 7.28 kr/usd ink mva.

 

Det betyr feks at den dyreste Opteron 8350 vil koste ca 700kr mindre enn oppgitt i artikkelen. Dyrt nok blir det forøvrig, men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
må jo se på klokkefrekvensen også da, som er bare 1.9ghz.

Da er det kanskje ikke så rart at den bruker lite watt.

9432276[/snapback]

 

Joda.. men det er vel enda ingen tester som viser hvordan ytelsen skalerer med klokkefrekvensen på den nye arkitekturen? Vil egentlig si at det er bra uansett klokkefrekvens.

 

Noen som husker hvor mange watt varme den mest energigjerrige firekjernersprosessoren til Intel utvikler? Er det ikke i underkant av 100W?

Lenke til kommentar
Äntligen! orkar snart inte vänta mere..är det många som jag som väntat på just AMDs nya cpuer och hoppat øver Intel? Eller blev det intel på folk flest?

9432060[/snapback]

 

Tror det ble Intel på folk flest,men det vil vel neppe bety at ikke noen skifter tibake til amd, selv har jeg alltid brukt de som har vært best uansett merke :cool:

Lenke til kommentar
For å flikke litt på flisa... som GoldMarvin påpeker er prisene litt på jordet. Om en 'bare' skal ta hensyn til norsk mva så burde forfatteren bruke 5.83 x 1.25 = 7.28 kr/usd ink mva.

 

Det betyr feks at den dyreste Opteron 8350 vil koste ca 700kr mindre enn oppgitt i artikkelen. Dyrt nok blir det forøvrig, men det er en annen sak.

9432322[/snapback]

 

 

Vel, det jo også slik at dette er priser per 1000 cpu'er, og tradisjonelt sett, etter hva jeg har lest her, så er det vel heller motsatt, at 8-gangeren er litt lav..

Lenke til kommentar

Mitt s939 system er 2 år gammelt i disse dager, så aldri noen vits i å oppgradere når Core 2 kom på banen, har aldri følt at PCen har hatt for dårlig ytelse.

 

Kommer til å kjøpe Phenom dersom AMD klarer å tilby grei ytelse og klokkbarhet i forhold til prisen. Og det tror eg de gjør når de kommer på banen med Phenom B3 :cool:

 

Det er jo i alle's interresse at vi har to aktører som kjemper om å tilby best hardware, bare se på skjermkortene nå. Nvidia ligger nesten på hvileskjær hele tiden og holder seg bare akkurat såvidt forran det beste fra AMD/ATI og melker markedet for penger :thumbdown:

 

Ikkje rart de tjener penger som gress :mad:

 

Dersom AMD ikkje klarer å fortsette å konkurrere med Intel på ytelse så blir det dyrt å være datanerd fremover :cry:

Lenke til kommentar

likmark, jeg skifter aldrig til intel........om jeg må kjøpe meg et lite lager av forelda amd cpu som varer resten av mine dager.........NEI NEI NEI......pøh.

 

Tror nok at det går til helvete me AMD dersom k10 ikke innfrir og de får marginer opp og kostnader ned.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Dette blir jo riktig så spennende når Phenom kommer.

9432279[/snapback]

Skal Phenom ta over for dagens Athlon 64 serie?

 

Får bare håpe at AMD overgår intel nå.. ellers kan man regne med monopol fra intel sin side  :(

9432532[/snapback]

Ja, enig der.

Endret av Mevon
Lenke til kommentar
Man må vel ha 2 av dem uansett, siden dette er server-prosessorer.  (2000-serien), så de blir vel benchet mot Intels Xeon-serie.    Men blir spennende å se ytelsen når skikkelige benchies er ute til slutt.

9432074[/snapback]

Det er ikke noe problem å kjøre et socket 603/604/771 (xeon DP) eller socket F/940 (Opteron 2XX/2XXXX) med bare en cpu. Mange av 1U, 2U og arbeidstasjonene som selges i dette markedet i dag leveres med 1 cpu og det er lett å oppgradere disse med en ekstra cpu om man trenger en kraftigere maskin.

 

Som en del andre har påpekt er prisene billig dersom ytelsen er tilsvarende som det Intel har tilgjengelig på socket 771 i dag. Spesielt er prisen på 8-veis varianten billig sammenlignet med det AMD og Intel har i dette segmentet i dag. Da er det bare å vente på at diverse benchmark dukker opp som sier noe om pris vs. ytelse og strømforbruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Får bare håpe at AMD overgår intel nå.. ellers kan man regne med monopol fra intel sin side  :(

9432532[/snapback]

Aksjekursen på AMD aksjer har visstnok gjort et hopp siste dagene. :thumbup:

9432618[/snapback]

DET er godt å høre.. :)

 

 

Hvor ser man aksjekursen deres på web?

9432643[/snapback]

 

Her sjekker du aksjestatistikken til AMD

 

En ser tydelig knekket kursen fikk seg når core 2 duo ble lansert...

(gå på visning for tre år, da ser en tydelig at aksjekursen sank MYE rundt sommertider i fjor) (c2d ble lansert 27. juli 2006)

 

 

Men det er bra at amd endelig får ut opteronene, da får vi forhåpentligvis desktop om ikke så lenge. Synes at prisene var skrekkelig lave, jeg hadde forventet priser på minst 20k på de aller råeste 8-veis prosessorene...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...