Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Var ikke klar over at den bare kostet 6000 som billigste i norge..

Jeg betalte ikke moms, så den ble uansett bare ca 5200nok på døra

Betalte du ikke moms fordi du bestilte på firma eller?

 

Sjekka ikke cdon såg bare at det var 6000kr. Så da blir vel den billigeste 6400.

9576182[/snapback]

Nei, bestilte privat. Jeg regnet med å måtte betale moms, men da jeg fant ut at ingen moms var trekt, leste jeg "Terms and conditions"

6.4 For all countries outside of the EU, for example USA, Switzerland or Taiwan - no VAT is charged.

Les post 6 her.

Er ikke helt sikker på hva som er rett her, men uten moms forblir den ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er jo kjempe moro lesing. Jeg gleder meg noe vanvittig nå! Noen få opplever SOD(standby of death) og må soft resette hver 2-3 dag for at telefonen ikke skal låse seg i standbymodus. Kjekt at du har fått et fint eksemplar.

 

Hvordan er byggekvaliteten og kvaliteten på tilt-funksjonen?

 

Har du forsøkt tomtom?

 

Kan du poste et bilde tatt med mobilen?

 

Fungerer internet sharing slik at man via et annet nettverk kan få tilgang til PC-en hjemme?

Tilt fungerer helt utmerket, byggekvaliteten virker solid og stabil. Men anbefaler ikke at den ramler i gulvet med utslått tastatur :p

 

Har bare testet med tomtom at det virket, ser ganske ok ut. Jeg har ikke bil selv, så jeg får ikke sjekket på denne måten. Tviler egentlig på at signalet blir bra uten ekstern antenne i bil. Skal teste den på fjellet i helga med GpsTuner.

Gps tuner er beregnet for turgåing, uttenfor veien - hvor jeg kommer til å bruke den mest.

 

Kan ikke ta noe bilde nå, da det er bekk-mørkt ute...

 

Internet sharing fungerer slik: Har du nett på telefonen, (gprs, 3g, wlan) så fungerer den som en slags gateway til PC, slik at den får automatisk nett. Bare stapp i USB kabelen eller koble til med BT, så har du nett på PC-en :)

Lenke til kommentar

 

Har bare testet med tomtom at det virket, ser ganske ok ut. Jeg har ikke bil selv, så jeg får ikke sjekket på denne måten. Tviler egentlig på at signalet blir bra uten ekstern antenne i bil.

9576527[/snapback]

 

Det ville da vært rart hvis signalet er så dårlig... Har selv en Windows Mobile telefon med GPS (Eten X500+) og den får full signalstyrke hele tiden i bil uten noen antenne...

Lenke til kommentar
Var ikke klar over at den bare kostet 6000 som billigste i norge..

Jeg betalte ikke moms, så den ble uansett bare ca 5200nok på døra

Betalte du ikke moms fordi du bestilte på firma eller?

 

Sjekka ikke cdon såg bare at det var 6000kr. Så da blir vel den billigeste 6400.

9576182[/snapback]

Nei, bestilte privat. Jeg regnet med å måtte betale moms, men da jeg fant ut at ingen moms var trekt, leste jeg "Terms and conditions"

6.4 For all countries outside of the EU, for example USA, Switzerland or Taiwan - no VAT is charged.

Les post 6 her.

Er ikke helt sikker på hva som er rett her, men uten moms forblir den ;)

9576452[/snapback]

 

Slik jeg leste post 6.4 der så sier den jo at alle land UTEN for Europa slipper VAT (Moms?)... Dvs, Norge - som er i Europa, må betale moms? Men men, hvis du slapp så ikke ring å si i fra :p

Lenke til kommentar
Det ville da vært rart hvis signalet er så dårlig... Har selv en Windows Mobile telefon med GPS (Eten X500+) og den får full signalstyrke hele tiden i bil uten noen antenne...

9576628[/snapback]

 

Eten X500+ har sirfstar III som er mer følsom enn gpsone. Gpsone er en del av qualcomm-chipsettet. Den har mindre følsomhet og nøyaktighet enn sirfstar. Men om dårligere signal har så mye å si i praksis vet jeg ikke.

 

Gps passion - sirfstar3 vs qualcomm gps one.

Phonearena - Kaiser vs sirfstar3

 

EDIT: Lagt til et par linker av ss3 vs qualcomm gps one.

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar
Var ikke klar over at den bare kostet 6000 som billigste i norge..

Jeg betalte ikke moms, så den ble uansett bare ca 5200nok på døra

Betalte du ikke moms fordi du bestilte på firma eller?

 

Sjekka ikke cdon såg bare at det var 6000kr. Så da blir vel den billigeste 6400.

9576182[/snapback]

Nei, bestilte privat. Jeg regnet med å måtte betale moms, men da jeg fant ut at ingen moms var trekt, leste jeg "Terms and conditions"

6.4 For all countries outside of the EU, for example USA, Switzerland or Taiwan - no VAT is charged.

Les post 6 her.

Er ikke helt sikker på hva som er rett her, men uten moms forblir den ;)

9576452[/snapback]

 

Slik jeg leste post 6.4 der så sier den jo at alle land UTEN for Europa slipper VAT (Moms?)... Dvs, Norge - som er i Europa, må betale moms? Men men, hvis du slapp så ikke ring å si i fra :p

9577242[/snapback]

 

Ja Norge ligger i Europa, men Norge er ikke med i EU. Vi er med i EØS (EEC), men ikke EU.

Lenke til kommentar

Internet sharing fungerer slik: Har du nett på telefonen, (gprs, 3g, wlan) så fungerer den som en slags gateway til PC, slik at den får automatisk nett. Bare stapp i USB kabelen eller koble til med BT, så har du nett på PC-en :)

9576527[/snapback]

 

Det var jo en stilig funksjon. Det vil si at jeg må fremdeles bruke f. eks Soonr for å få tilgang til filer på maskinen hjemme fra skolens trådløse nett.

Jeg regner med IE støtter SSL2.0?

 

Det hjalp å purre på posten for nå er pakka i Kr. sand. :w00t:

Lenke til kommentar
Jeg regner med IE støtter SSL2.0?

Aner ikke, men Opera gjør det ;)

Det betyr at du må fortolle pakken når den kommer til norge. Altså, du får et postoppkrav med moms og fortolling når du skal hente pakken :)

Jeg snakket med en svenske hos expansys før jeg bestilte telefonen. Han sa at det kunne komme et fortollingsgebyr hvis pakken ble tollet.

Men dette skjedde veldig skjeldent med varer fra dem.

Det var jo tross alt en svenske som sa dette, men denne gangen får han en stjerne i boka mi ;)

 

Uansett, sporingen fra DHL viser at pakken er tollet inn, men ingen gebyrer ble pålagt meg. Dette kommer kansje i ettertid? Isåfall nekter jeg.. :p

 

September 18, 2007      	08:09      	Oslo - Norway      	Tollklarering fullført på Oslo - Norway

September 18, 2007    	08:09    	Oslo - Norway    	Behandlet for tollklarering på Oslo - Norway

Lenke til kommentar
Telefonen er vertfall bekreftet nå til disturbutører rundtomkring.

 

Kommer i morgen til disturubtørenes lager - bekreftet.

Da burde vel alle forhandlerene få den sånn ca samtidig har en lov å håpe.

 

Er norsk versjon som er bekreftet

9579898[/snapback]

 

Det blir veldig spennende å se om den kommer nå. Ut fra erfaringene her har vi noe å se frem til. Jeg gleder meg som en unge nå. Det blir spennende å teste wifi-hastigheten mot nokia e61. Den er treg til å laste sider.

 

Jeg får bilholder og lader i morgen, og jeg skal laste ned kart til tomtom i kveld.

 

Ventetiden er grusom nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...