Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok Asus'n som er overpriset, du. ca. 9000 for den og med en skarve ATI2600 / AMD x2-løsning. :tease:

Du får forresten også 140x900 skjerm på XPS'n (i alle fall om man skal tro de amerikanske sidene). Jeg tror ikke Dell har tatt den med til å begynne med. De gjør vel det snart, skulle jeg tro.

 

ATI2600 er vel like bra som et GF8600gs(den billige løsningen på xps'en)?

Lenke til kommentar

XPS1530 er vanvittig fin!! Men er den verdt pengene? Satt opp en maskin hos Multicom med 4GB ram, 160gb 7200rpm, 8600GT, 9 cellers batteri. Den på Multicom kom på 11800 mens 1530 kostet 16500!! Er jo faktisk en del penger... XPS er uten tvil mye penere å se på, men klarer ikke å rettferdiggjøre et kjøp av den allikvel.

Lenke til kommentar

Har utrolig lyst på å bestille denne maskinen. Må vel kunne innrømme at designet i mitt tilfelle står for mye av avgjørelsen. Værste jeg vet er knirkete plastikk maskiner :thumbdown: Lest litt rykter bare om at det vil være mulig å få levert maskinen med LED-skjerm om man venter med bestilling til Januar. Er dette noe jeg kan håpe på? Ellers lurer jeg litt på om noen vet om maskinen er bygd opp lik XPS 1330? Brodern har denne maskinen og likte følelsen av at den føltes så solid og godt bygd da jeg testet den ut...

Lenke til kommentar

Imponerende med 4310 poeng i 3DMark06 fra ett stock 8600M GT, ligger faktisk på samme nivå som ett uklokket 8700M GT.

 

Er det bare jeg som synes det er stusselig med tre USB-porter? For meg er fire en magisk grense, og når de fleste konkurrentene klarer dette, hvorfor gjør ikke Dell dette med en maskin de definerer som "high end"?

Lenke til kommentar

jeg vurderer veldig sterkt å skaffe meg denne PC-en etter jul og jeg satt meg ned for å sette sammen de komponentene som jeg syns jeg har bruk for.,,,

 

Hva syns dere om dette oppsettet og er det vært å invistere i en blu ray lastestasjon og heller gå ned på f.eks harisk eller fra 4 til 2gb ram for å ikke blakke seg helt, eller burde jeg prioritere ram og stor harddisk fremfor blu ray?

 

dette er det oppettet jeg kom frem til:

 

Intel® Core™ 2 Duo Processor T7700 (2.40 GHz, 4 MB L2 cache, 800 MHz FSB)

 

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

 

2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm

 

15,4" UltraSharp™ WXGA (1280x800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife

 

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM

 

250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

 

Fixed 8x DVD+/-RW Slim Slot Load drive, including SW eller Fast Blu Ray lastestasjon med smalt spor, inkludert programvare (+ 2,930.00 kr... vet ikke om det er vært det)

 

Dette oppsettet kommer på 13,900 eller 16,830 med blu ray lastestasjon.

 

Er dette noe av det bedre jeg får for denne prisen?

Lenke til kommentar
Jeg kommer evt. til å kjøpe ram fra Komplett eller noe, sparer litt på det.

 

Hva skal man egentlig med Blue ray? Se på film? Eller har den noen andre gode bruksområder?

 

 

samme lurer jeg på... er jo en del å spare på å velge en Fixed 8x DVD+/-RW Slim Slot Load drive fremfor en blu ray lastestasjon.

 

 

Kommer ikke til å kjøpe denne xps'en før etter jul, for da kommer meget sansynlig en oppgradert utgave med LED skjerm :)

Lenke til kommentar
Har hørt den skal komme med LED skjerm på nyåret, men vet ikke når. Tviler på at jeg klarer å vente helt til Februar! ;)

 

 

har klart å vente i nesten et år på ny pc og 1/2 år på n95 8gb, så kan vente litt til :p

 

Noen som har svar på om det lønner seg å kjøpe med blu ray lastestasjon og om oppsettet jeg har satt sammen er et bra oppsett? evt noen forandringer dere ville ha gjort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...