Gå til innhold

Den store Dell XPS m1530 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lurer på om jeg skal gå for denne selv jeg. Men tviler på at jeg gidder å vente på led eller høyere oppløsning, å vente på ting innen teknologiverdenen er ikke helt min greie :whistle:

 

edit: noen som vet om man kan få med XP i stedet for Vista??

Nei, dessverre... :(

Endret av PixlFace
Lenke til kommentar

Litt usikker på hva som bør velges her..

 

Skal kjøpe denne nå rundt juletider/tidlig i Januar for skole og fritid..

 

Jeg lurer på:

Bør jeg velge 2.0 GHz prosessor og 256mb grafikk eller 2.2 GHz prosessor og 128mb grafikk?

 

Planer om og ha 2 skjermer etter hvert så det må også taes med i vurderingen. PC-en kommer til og bli brukt til surfing, lekkser, musikk, film og video.

 

Om noen har noen formeninger om dette taes de imot med takk-...

Lenke til kommentar
Litt usikker på hva som bør velges her..

 

Skal kjøpe denne nå rundt juletider/tidlig i Januar for skole og fritid..

 

Jeg lurer på:

Bør jeg velge 2.0 GHz prosessor og 256mb grafikk eller 2.2 GHz prosessor og 128mb grafikk?

 

Planer om og ha 2 skjermer etter hvert så det må også taes med i vurderingen. PC-en kommer til og bli brukt til surfing, lekkser, musikk, film og video.

 

Om noen har noen formeninger om dette taes de imot med takk-...

 

Er vell best å kjøpe med grafikkort med 256MB, og en mindre CPU. CPU kan du selge og kjøpe en større, og så bytte selv. Det blir noe verre med GPU, og muligens dyrere + vanskligere å få solgt.

Lenke til kommentar

jeg ¨å har vel nå lannet på at det er denne jeg vil kjøpe meg. sett at jeg kan få en kraftigere prosessor (2,4ghz dual core 2 duo) NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory og minne på 2gb for 13900.

 

En tilsvarende M1710 med en svakere prosessor (Intel® Core™ 2 Duo T7400-prosessor (2,16 GHz, 667 MHz FSB, 4 MB L2-buffer) 512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX-grafikkort og 2gb minne.

 

Bruker omtrent ikke PC-en til spill heller så det lønner seg nok å gå for en 1530.

 

Men jeg har litt is i magen og venter til over nyttår med å kjøpe denne. Da kommer den jo meget sansynlig med bedre skjerm og led og kanskje noen justeringer ;)

Lenke til kommentar

hvordan er det med rabatter når man kjøper ny pc hos dell? er det mye man kan få i avslag.? Sett at en del har slike rabattnummere, men er ikke helt inne i hva dette går ut på.

 

Om noen har litt mer info om dette så hadde det vært veldig fint om dere kunne skrive det her. Er jo sikkert en del å spare..

Lenke til kommentar
Heøt enig. har selv insett at det spilles alt for mye her i gården. går utover skolen nå :(

 

Så må redusere spillingen kraftig. m1530 er topp da.

Skal også vente til litt etter jul men ikke for lenge, for trenger den så fort som mulig...

 

 

da stiller du i samme klasse som meg. Håper at dell har forberdet denne maskinen iløpet av de første mnd etter nyttårsskifte.

Lenke til kommentar

Ja, kan ikke la spille ødelegge for vidre utdanning heller...

 

Men; noe som ingens svarte på fra min tidligere post - Hordan funker det med dual screens på denne PC-en med 256mb skjermkortet.?

Tenker da på noe mellom 19"-22" som kan brukes for og få en ryddigere opplevelse og til film o.l

Må jo da være vga siden det ikke er dvi ut på denne..

 

Ett til: har en 43"(ja 43" :love: ) plasme i stua, hvordan vil det funke og koble til denne med HDMI og se filmer, dårlig pga skjermkortet eller?

 

Takk for evt svar

 

-PixlFace

Lenke til kommentar

Komponenter

Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Tilbud: 3 for 2: 3 års Consumer XPS Premium Hardware Support

2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm

15,4" UltraSharp™ WXGA (1280x800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™

Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory

Fixed 8x DVD+/-RW Slim Slot Load drive, including SW

Primary 9-cell Lithium-Ion Battery (85 WHr)

 

Jeg har satt opp dette oppsettet, det kommer på den nette sum av 11686 før levering og 12186 som totalbeløp.

 

Er veldig usikker på om jeg skal gå for denne eller 1330 nå!!

Lenke til kommentar
Komponenter

Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Tilbud: 3 for 2: 3 års Consumer XPS Premium Hardware Support

2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm

15,4" UltraSharp™ WXGA (1280x800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™

Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory

Fixed 8x DVD+/-RW Slim Slot Load drive, including SW

Primary 9-cell Lithium-Ion Battery (85 WHr)

 

Jeg har satt opp dette oppsettet, det kommer på den nette sum av 11686 før levering og 12186 som totalbeløp.

 

Er veldig usikker på om jeg skal gå for denne eller 1330 nå!!

 

jeg ville så absolutt gå for dette systemet fremfor en 1330. Får mer for pengene etter min mening. Bedre skjermkort, større prosessor, større skjerm og denne PC-en egner seg bedre til spilling enn en 1330.

Jeg kommer nok til å sette opp et ganske så likt system når jeg skal handle meg en 1530. Men kommer til å kanskje velge Blu-ray lastestajon om denne blir billigere etter nyttår, samt led skjerm.

Lenke til kommentar

kan jo sette opp et bra system både på 1330 og 1530 så dere/jeg kan sammenligne speks iforhold til pris. Man får ikke 1330 med større enn 2,20GHZ. En 1530 kan man få en prosessor med 2,4ghz...

 

 

M1330:

 

Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,20 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Tilbud: 3 for 2: 3 års Consumer XPS Premium Hardware Support

Tuxedo Black og 0,3 megapikslers kamera for White-LED-skjerm

Tynn og lett 13,3" UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm (300 nit) med TrueLife™

Biometrisk fingeravtrykksleser

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

128 MB nVidia® GeForce® 8400M GS

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

6-cellers primært litiumionbatteri (56 W/t)

Ikke modem

Dell™ TrueMobile 355 intern Bluetooth-modul - europeisk

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-kort - Europa

Microsoft® Works 8.5 - norsk

Ingen sikkerhetsprogram/antivirusbeskyttelse - norsk

Norsk dokumentasjon og europeisk strømledning

60-watts AC-adapter

Innebygd, lett tastatur - norsk (QWERTY)

Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

 

Denne koster med dette oppsettet 13,909.00 kr

 

Til sammenligning vil en M1530 koste 15,609.00 kr. Mener selv at de ekstra kronene er vært å legge i en 1530 fremfor en 1330. Men det kommer seff an på hvilke krav til funksjoner, og hva man skal bruke PC-en til. Jeg ønsker en alllround pc som man kan spille med. Derfor velger jeg en 1530.

 

1530:

 

Intel® Core™ 2 Duo T7700-prosessor (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Tilbud: 3 for 2: 3 års Consumer XPS Premium Hardware Support

2,0 megapikslers kamera og Tuxedo-svart for CCFL-skjerm

15,4" UltraSharp™ WXGA (1280x800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™

Biometrisk fingeravtrykksleser med SVART preg

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

250 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT with 256MB dedicated graphic memory

Fixed 8x DVD+/-RW Slim Slot Load drive, including SW

Primary 6-cell Lithium-Ion Battery (56 WHr)

Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-modul (opptil 3 Mbps) med Enhanced Data rate - Eur

Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini-kort - Europa

Microsoft® Works 8.5 - norsk

Norwegian Documentation with European Power Cord

Resource DVD - (Diagnostics & Drivers)

90-watts AC-adapter

Ikke modem

Norwegian Internal Keyboard (QWERTY)

Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

Dell™ reisefjernkontroll

Lenke til kommentar

Tenker jeg hører med de over tlf imorgen eller tirsdag om de kanskje kan gi fri levering også :)

Ellers lurer jeg også på om det på nyåret er mulig å få et tilbud som nærmer seg 15% tilbudet fra FB...er jo litt spent på hva slags forbedringen i speccs og pris 1530'en vil se i nærmeste fremtid.

 

Hadde bare vostroen hatt samme skjermkort & hdmi (eller dvi i det minste) så hadde jeg nok ikke lurt noe mer på det, men denne er jo sååå mye kulere :D

 

Med 15% rabatten så er den billigere enn gjennom små bedrifter med fri levering :) så er nok ikke så dårlig tilbud, men ser jo også at 1530'en er eneste av xps'ene som ikke har noen tilbud gående så er jo dømt til å komme noe snart no?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...