Gå til innhold

Half-Life: HL 2 lagger på ny pc

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Vi kjøpte nettopp denne pc-en til familien. Jeg kjøpte med Half-Life 2, og tenkte å teste det ut. MEN, etter å ha startet det lagger spillet hele tiden, og det er umulig å spille. Hva er problemet? Er det noe jeg trenger pga. Vista, eller DirectX 10? Og i tilfelle, hva?

Takker for all hjelp :)

Endret av GBD
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Packard Bell iXtreme J9422 med en kraftig Intel Pentium Core 2 duo og et grafikkort med støtte for Direct X10. Dette gjør den perfekt til hjemmebruk og til de nye realistiske 3D-spillene som kommer på markedet.

Står under spesifikasjoner på linken din at det er et NVIDIA GeForce 8500GT 256MB kort.

Tror ikke akkurat et skjermkort til 7-800 kroner er så bra til spilling.

Sleip annonse av Elkjøp. Det grafikkortet klarer aldri verden å kjøre noen av de "nye realistiske 3D-spillene" som de så fint sier. Da må alle innstillinger settes ned på low.

Endret av Artemis-Entreri
Skrevet

Det er da så. Men det KAN kjøre HL 2, og det er det som ikke fungerer akkurat nå. Skal ikke være en gamer-pc, men det skal være mulig å spille enkelte spill.

Skrevet
det skjermkortet skal da være nok til å spille half life 2 da, ettersom det krever LITE?

Prøv å oppdater skjermdriver!

9351356[/snapback]

Half Life 2 krever en del, og det skjermkortet er virkelig dårlig!

Hvis du var ute etter en spillePC, så har du dessverre gått i en Elkjøp-felle...

Men uansett, selv med det skjermkortet skal man kunne spille HL2, men på lav oppløsning og grafikk.

Skrevet

Det kortet skal kunne kjøre HL2 i hvertfall 1024x768 med relativ stabil og god framerate med alt på full. Bortsett fra FSAA og AF.

Som nevnt er det nok driveren til skjermkortet som er problemet. Som oftest kommer slike PC-er uten gode drivere til skjermkortet. Sjekk nvidia.com.

Skrevet (endret)

HL2 skal kjøre veldig godt på den pc'n. Kjørte det fint på en 4 år gammel pc med 4200ti kort.

Og en ting til; Når en person har kjøpt seg en ny PC, så ikke KVERK den gleden han har med den med uttalelser som "du har nok gått i Elkjøp fella" osv. Faktum er at han har en ny pc å leke seg med, og det grafikkortet som sitter i er bra nok til mange spill. Uansett kan han bare kjøpe seg et nytt om det skulle trenges. Jeg fatter ikke at folk kan uttale seg sånn.

Endret av Wildbill
Skrevet
HL2 skal kjøre veldig godt på den pc'n. Kjørte det fint på en 4 år gammel pc med 4200ti kort.

Og en ting til; Når en person har kjøpt seg en ny PC, så ikke KVERK den gleden han har med den med uttalelser som "du har nok gått i Elkjøp fella" osv. Faktum er at han har en ny pc å leke seg med, og det grafikkortet som sitter i er bra nok til mange spill. Uansett kan han bare kjøpe seg et nytt om det skulle trenges. Jeg fatter ikke at folk kan uttale seg sånn.

9360633[/snapback]

Vel, beklager for det, men jeg ser ikke vits i å ikke fortelle sannheten, selv om den kanskje ikke alltid er like god. Fakta er at han ikke har kjøpt en gamerPC, selv om han har fått en OK pc med tanke på prisen. Men som sagt, her er det nok ikke hardwaren som lager problemene, men jeg vil tro driverne.

Skrevet

Det skjermkortet holder i MASSEVIS til HL2 :) Det LOVER jeg deg. Kjørte det fint på et fx5700 128mb en gang i tiden.

Det er nok skjermkortdrivere som bør innstalleres på nytt i ditt tilfelle :)

Skrevet

9360633[/snapback]

Vel, beklager for det, men jeg ser ikke vits i å ikke fortelle sannheten, selv om den kanskje ikke alltid er like god. Fakta er at han ikke har kjøpt en gamerPC, selv om han har fått en OK pc med tanke på prisen. Men som sagt, her er det nok ikke hardwaren som lager problemene, men jeg vil tro driverne.

9360857[/snapback]

Sorry, ble litt hissig der. :whistle:

Skrevet

Siden det ikke skal være en gamer-PC så trengs ikke det beste skjermkortet, og jeg vet at det heller ikke er det. MEN det skal kunne kjøre HL2 lett. Så jeg skal teste ut drivere når jeg kommer hjem i høstferien.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bah. Når jeg leser her virker det som at 1av3 kun leser overskriften og svarer utover det...

On topic:

Oppdatere skjermkortsdrivere, stille grafikken til du ser at det kjører greit. Sette ned oppløsningen i spillet. Kjøre spillet i 16-bit.. Diverse ting du kan teste..

Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet

Tror jeg ville gjort som H1lle sier; last ned skjermkortdrivere fra www.nvidia.com og unngå de som følger med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...