Gå til innhold

legge inn windows på ny harddisk til laptop


koktris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hmmm. Prøv å Fjerne hd før du booter, bare for å sjekke om den finner cd romen da. hvis den finner cd romen uten hardisken er det nok bios som er låst til den hardware du har. mao. du kan ikke bytte ut hw i den.

har vert borte i mange sånne tilfeller. Da måtte jeg sende den in for å låse opp biosen. Dette høres helt likt ut."...

 

Har klart å legge inn xp på harddisken.Det jeg gjorde var å låne laptopen til en annen,puttet min harddisk inn og innstallerte xp derfra..alt gikk greit og xp startet som normalt...problemet dukket opp når jeg har lagt inn harddisken min på min laptopen igjen..da står det " Feil under lasting av operativssystem"...

Noen som kan være så hyggelig å hjelpe til her??..er så frustert...Kan hende carbon_nisse har rett om at BIOSEN er låst til den hardware som var levert med maskinen..men noen som vet hvordan man låser opp BIOSEN da eventuelt??

Lenke til kommentar

Om windows-cd'en fulgte med maskina er det sannsynligvis bare en gjennopprettingscd. Da installerer den windows fra en partisjon på harddisken (den gamle som er ødelagt). Det blir det samma som om du kjører en full formatering på harddisken, ettersom du da sletter windows-partisjonen. Det du må gjøre er å kjøpe en ny windows-cd (ikke gjennopprettings-cd), og bruke lisensen du har fra før.

 

 

olsen_st

Lenke til kommentar
"Hmmm. Prøv å Fjerne hd før du booter, bare for å sjekke om den finner cd romen da. hvis den finner cd romen uten hardisken er det nok bios som er låst til den hardware du har. mao. du kan ikke bytte ut hw i den.

har vert borte i mange sånne tilfeller. Da måtte jeg sende den in for å låse opp biosen. Dette høres helt likt ut."...

 

Har klart å legge inn xp på harddisken.Det jeg gjorde var å låne laptopen til en annen,puttet min harddisk inn og innstallerte xp derfra..alt gikk greit og xp startet som normalt...problemet dukket opp når jeg har lagt inn harddisken min på min laptopen igjen..da står det " Feil under lasting av operativssystem"...

Noen som kan være så hyggelig å hjelpe til her??..er så frustert...Kan hende carbon_nisse har rett om at BIOSEN er låst til den hardware som var levert med maskinen..men noen som vet hvordan man låser opp BIOSEN da eventuelt??

9345768[/snapback]

 

Du tok ut harddisken fra laptopen din. puttet den i en kompis sin, installerte XP, alt fungerte, også puttet du den tilbake i pcen din og da for du opp feil mld?

 

Da er det ikke så rart det ikke funker, er det helt lik pc kompisen din har å?

Lenke til kommentar

"Du tok ut harddisken fra laptopen din. puttet den i en kompis sin, installerte XP, alt fungerte, også puttet du den tilbake i pcen din og da for du opp feil mld?

 

Da er det ikke så rart det ikke funker, er det helt lik pc kompisen din har å?"

 

 

Hehe..det var ikke så lurt nei :thumbdown: ..laptopen min er ikke lik den kompisen min har..Kom ikke på det før det allerede var gjort..hehe..

Sitter nå uansett med en laptop som ikke funker i det hele tatt nå hvertfall..får kun "feil ved lasting av operativsystem" hver gang jeg slår den på..har ekte full og bootbar windows-cd,så det er ikke der problemet ligger...lurer på om det går an å koble til en ekstern cd-leser og legge inn windows derfra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...