Gå til innhold

Kuleste anmerkning på skolen


Arve Systad

Anbefalte innlegg

På grunnkurs elektro hadde vi alltid oppkoblingsoppgaver *snip*

Husker fortsatt utrykket i ansiktet på fyren når det smalt, priceless! :!:

 

Det er en klassiker på Elektro.

Vi gjorde det samme på de andre klassenes tavler.

Fikk ekstremt kjeft av de andre lærerne, men det var knall morosamt altså.

 

Vi hadde en idiot av en bergenser (GK ELektro på Melbu) som surret loddetinn mellom fasene. Når han kom til den andre fasen sprutet det loddetinn i taket. Han burde være bra glad at det lille loddetinnet som traff rett over øyet hans ikke traff øyet....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var i 9ende. Vi satt på kjøkkenet og hadde hjemkunnskap. Vi fikk oppskriften på noe luguber grønnsakssuppe, som ingen var nevneverdig glade for og lage. Uansett, jeg skulle demonstrere min "missnøye" med dette ved og "svi" hjørnene på oppskrifta med ligther. Var bare såvidt borti, og fikk noen merker i arket.

 

Læreren så dette, og anmerkningen lød som følger: "Tente på oppskriften til grønnsakssuppen."

 

Dette er vel ikke den kuleste, men det absolutt dummeste jeg har fått. Vi hadde musikk, og vi skulle høre på "medbrakte" godsaker. Uansett, mitt bidrag var Metallica mener jeg. Så jeg og kompisene mine fant ut at Metallica fortjener volum. Greit, vi skrur det opp til ganske høyt, men fortsatt ikke så høyt av vi sprenger høytalerne.

 

Dette gikk ikke i god jord hos den nært pensjonerte læreren vår som konkluderte med at jeg spilte "satan-musikk" i timen på et "forferdelig" volum. Prøvde og krangle på formuleringen, da Metallica ikke akkurat er "satan-musikk", men den gang ei.

 

Har også fått anmerkning for og spre "sataniske budskap på skolen". Grunnen? Jeg googlet noen tekster til Dimmu Borgir sanger på pcen i klasserommet. Dette var i 10ende klasse. Jeg glemte og lukke vinduet når jeg gikk derifra, og det var vist det første læreren så når hun skulle bruke pcen. Var vel teksten til "Da den kristne satte livet til" som sto oppe.

 

De to siste anmerkningene er de absolutt dummeste jeg har fått i hele mitt liv. Jeg var en sikkelig drittunge på skolen, og de fleste anmerkninger jeg fikk var VEL fortjente, men de der to. Herregud. Spesielt den siste! Jeg glemte og lukke vinduet, og hadde ikke akkurat noe plan om og spre dissse fæle tekstene til noen. Samme lærer som gav meg den anmerkningen kastet meg nesten ut av klasserommet, pga samme sang!

 

Det som var casen, var at vi fikk lov til å høre på musikk mens vi studerte nynorsk tror jeg. Sålenge volumet ikke var høyt, så var det greit. Uansett. Hun kommer bort til meg og spørr meg hva jeg hører på, "Dimmu Borgir" svarer jeg. Hun lurte på hva det var, og jeg forklarte henne at det var svartmetall. Litt forskremt spørr hun hva sangen heter og jeg svarer "Da den kristne satte livet til". Dette var ikke noe jeg planla, eller sa på pur faen, det var faktisk den sangen som spilte når hun spurte meg. Uansett, hun hylte noe om religions-hat og det som værre var, og trua meg med å kaste meg ut av klasserommet om jeg ikke SPORENSTREKS satt på noe annet.

 

Ble kasta ut til slutt, da jeg ble utrolig provosert og starta en oppheta diskusjon om det. FFS, det var min mp3-spiller, mine ører, og ingen andre hørte musikken da volumet var lavt. Tok dette opp med rektor, og fikk til slutt en meget lunken beklagelse. Men hun presiserte fortsatt på at "den type" musikk ville hun ikke høre i klasserommet.

 

"Det er det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv! Du har aldri hørt bandet det er snakk om, du har aldri hørt sangen, det eneste du vet om de, er at JEG hører på de. Og såvidt meg bekjent kan jeg høre på hva jeg vil i timen sålenge vi har lov til og bruke mp3-spillere, og volumet ikke overstiger normalt. Jeg finner meg ikke i det der, og jeg akter og høre på Dimmu Borgir i hver eneste time du har, fordi det er min RETT."

 

Okei, var vel kanskje ikke SÅ velformulert. Legg til noe bannskap, og stemmen til en sint 15 åring så har du vel sluttresultatet. Enda på visa var at hun spurte meg aldri igjen om hva jeg hørte på :p

 

EDIT: WOW. Det ble langt.

Endret av Pasient
Lenke til kommentar
Hehe, takker og bukker ;)

 

EDIT: Er det veldig lett og finne ut hvem som har sendt dette, kommer det feks opp brukernavnet som er logget inn på PC'en, eller må man være litt datakyndig for å finne det ut..? :!:

 

Det kommer opp hvor det er sendt fra. Men dette funker bare på pcer med Windows 2000 og tidligere hvis jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Hehe, takker og bukker ;)

 

EDIT: Er det veldig lett og finne ut hvem som har sendt dette, kommer det feks opp brukernavnet som er logget inn på PC'en, eller må man være litt datakyndig for å finne det ut..? :!:

 

Det kommer opp hvor det er sendt fra. Men dette funker bare på pcer med Windows 2000 og tidligere hvis jeg ikke tar feil.

 

Er det en nyere måte å gjøre det på?

Lenke til kommentar

Den rareste jeg har fått er vel den gangen vi hadde en tulling av en vikar. Sønnen til trinnlederen på ungdomsskolen. Han hadde studert matte på en eller anna høgskole i et semester, så da dugde han tydeligvis som vår mattevikar i et par måneder. Nok om det, jeg satt helt foran, intil kateteret på den tida. Jeg kjedet meg litt, og tok føttene rundt beina på stolen hans og dro den til meg så den velta (når han var ute og "hjalp" folk med matten). Jeg gjorde kanskje dette 4-5 ganger når han gikk ut. Til slutt ble han dritsur (kan skjønne det) og kjefta på meg. Jeg lo. Da fikk jeg vel en av mine eneste oppførselsanmerkninger.

 

Jeg har en anna som en venn av meg gjorde. I et friminutt satt/hengte vi i i gangen, og taket der var sånne gipsplater som på skoler flest (?). De holdt på å jobbe oppunder taket da, så en av platene var tatt vekk. Vennen min stod med en gammel, punga fotball i hendene og ville bli kvitt den. Kul som han var kastet han ballen opp i den åpna luka i taket, og ga oss et lite, tilgjort fnis. Det han ikke visste var at rett bak han stod en av de strengeste, men kuleste lærerne på skolen. Vi andre så at ho stod der hele tida, og smålo når han kasta den opp. Ho læreren sier: "Marios?!" (ho læreren er fra Kosovo, og har ikke perfekt uttale) og han snur seg og ho himler med øyene og smiler oppgitt. Han ble sprutrød i ansiktet (ekstremt rød) og fikk vel anmerkning. Han måtte også fiske etter ballen med en feiekost etter skoletid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Lurer på om jeg eller noen i klassen får anmerkning av læreren i dag/morgen. Snek meg bak han mens han satt på en stol og prata og putta kritt i hetta hans (ja, kjedet meg noe jævlig).

Lenke til kommentar
Den rareste jeg har fått er vel den gangen vi hadde en tulling av en vikar. Sønnen til trinnlederen på ungdomsskolen. Han hadde studert matte på en eller anna høgskole i et semester, så da dugde han tydeligvis som vår mattevikar i et par måneder. Nok om det, jeg satt helt foran, intil kateteret på den tida. Jeg kjedet meg litt, og tok føttene rundt beina på stolen hans og dro den til meg så den velta (når han var ute og "hjalp" folk med matten). Jeg gjorde kanskje dette 4-5 ganger når han gikk ut. Til slutt ble han dritsur (kan skjønne det) og kjefta på meg. Jeg lo. Da fikk jeg vel en av mine eneste oppførselsanmerkninger.

 

Ha er det som er så rart med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...