EspenFe Skrevet 18. august 2007 Rapporter Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Hei. Ser på en bil at det er 1800ccm. Hvor mye hk er dette ? - Espen Endret 18. august 2007 av EspenFe Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 18. august 2007 Rapporter Del Skrevet 18. august 2007 1800ccm/1.8L er bare sylindervolum. Antal hestekrefter kan variere veldig avhengig av alle mulige motordeler. En motor med 1800ccm sylindervolum kan godt ha alt fra 70HK til 200HK.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. august 2007 Rapporter Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Men en nyere 4-sylindret bensinmotor (stempelmotor) uten turbo/kompressor/fancy-teknologi vil mest sannsynlig ligge rundt 100-110 hk. Endret 18. august 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 18. august 2007 Rapporter Del Skrevet 18. august 2007 Som sagt over varierer det veldig mye fra motor til motor, feks Celica T23 T-sport har 192hk ut av en 1.8l motor uten kompressor eller turbo, men har fancy ventil styring da:P. så antall hk kan man ikke beregne ut fra motorvolum. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 18. august 2007 Rapporter Del Skrevet 18. august 2007 Hei. Ser på en bil at det er 1800ccm. Hvor mye hk er dette ? - Espen 9311134[/snapback] Det kommer an på bilmodell og årgang, pluss tilleggsbetegnelser á la GT osv... En vanlig 8v 1,8 med innsprøytning kan ligge på rundt 100hk, litt lavere med forgasser. De fleste vanlige 16v 1,8 litrerne jeg har sett ligger på rundt 110-115 hester. Lenke til kommentar
tobben123 Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 varierer helt i fra hva bil det er men eg kan tro det er ca 90-115hk? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Det greieste ville vært om du kunne fortelle oss hva slags bil det er snakk om EspenFe, så klarer vi lett finne ut det meste om den Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 1,8-liter er en litt uvanlig motorstørrelse. 1,6 og 2,0 er standarden. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 1800 ccm (cubic cm) er den usanske skrivemåten for 1800 cm³ (kubikk-cm). Men fordi motorer sjelden er helt nøyaktig så og så mange cm³, så sier man vanligvis at en slik motor er på 1,8 liter. Dette er motorens såkalte slagvolum, slagvolumet er det volumet som stemplene beveger seg i. Hvis det er en R4 (rekkefirer) så betyr dette at stempelet i hver sylinder beveger seg opp og ned i et rom på 0,45 liter, altså omtrent som innholdet i et ølglass. Fiat lagde en gang i tiden en bil med en bensin-R4 sugemotor på 300 hester. Dette var i 1916, altså for snart hundre år siden. Kreftene ble overført til bakakslingen ved hjelp av kraftige kjeder. Men det var ikke noen vanlig 1,8-liter det nei, den motoren var på hele 27 liter. Høyden på panseret var 1,5 meter fra bakken. Italienske Gianninni lagde en liten V8 på 1,5 liter midt på 60-tallet. Den var også en sugemotor, den ga omtrent 300 hester. Dagens Formel-1-motorer er også sugemotorer på omtrent 1,5 liter. De er ofte V10-motorer som gir rundt 800 hester ved rundt 19.000 o/m (omdreninger per minutt, på usansk rpm (rotations per minut)). Det er mulig at 1,8 liter er en uvanlig størrelse i våre dager, men det finnes ingen vedtatte standarder, alt er mulig. Jeg har selv eid en bil med en R4-motor på 0,9 liter som gikk som ei kule fordi bilen bare veide 0,7 tonn (720 kg), her ser dere bilen foreta et lystig bakhjulsløft i en sving slik at bilen i noen sekunder var en 3-hjuling (sånne triks kan man utføre på bane, men det anbefales ikke på veien): Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 1,8-liter er en litt uvanlig motorstørrelse. 1,6 og 2,0 er standarden. 9312362[/snapback] Sant, men 1,8l har blitt en veldig kurant motorstørrelse på bensinmotorer her til lands, fordi det skjer et betydelig avgiftshopp når man går fra 1,8 til 2,0 liter. Altså gir 1,8l litt lavere ytelse, men bilen vil koste en god del mindre ved første gangs kjøp fordi 1,8 ikke straffes så hardt som 2,0. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 19. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Det er denne bilen jeg snakker om : http://tinde.no/au/car.tas?Ref=1597612 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Det er denne bilen jeg snakker om : http://tinde.no/au/car.tas?Ref=1597612 9312943[/snapback] http://www.mitsubishiclubsweden.se/mcs/modellinfo/galant.htm Lenke til kommentar
ColaDranker Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 En liten google ga Max.power (Net), kw(PS)/rpm 85 ps (62.52 kw) / 5500 rpm Hvis bilen har samme motoren som denne: http://english.auto.vl.ru/catalog/mitsubis.../1989_10/16279/ Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 19. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 En liten google gaMax.power (Net), kw(PS)/rpm 85 ps (62.52 kw) / 5500 rpm Hvis bilen har samme motoren som denne: http://english.auto.vl.ru/catalog/mitsubis.../1989_10/16279/ 9313024[/snapback] TAkk hehe, er det mye hk ? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) 1.8 l vil jeg tippe ligge rundt 125 hk. Alle de bilene jeg har hatt med 1.8l hadde 125 hk ca 94kw. 1hk = ca 0.75kw Endret 19. august 2007 av regga Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Men denne fyren ser på en 8v 1,8l med forgasser. Den yter 85 hk. Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 En vanlig 8v 1,8 med innsprøytning kan ligge på rundt 100hk, litt lavere med forgasser. De fleste vanlige 16v 1,8 litrerne jeg har sett ligger på rundt 110-115 hester. 9311780[/snapback] Det er vel ikke helt riktig.. De fleste 1.8 sugemotorer har ikke under 100HK, heller mellom 110 og 130.. Min A4 f.eks har 125HK.. 1,8-liter er en litt uvanlig motorstørrelse. 1,6 og 2,0 er standarden. 9312362[/snapback] Stemmer heller ikke når man snakker om Norge, både audi(1.8, 1,8T), vw(1.8, 1.8T), bmw(f.eks Z3 og 316), skoda, mercedes(f.eks C180), toyota, hyundai, mazda og veldig mange andre selger masse 1.8 i Norge. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 (endret) En vanlig 8v 1,8 med innsprøytning kan ligge på rundt 100hk, litt lavere med forgasser. De fleste vanlige 16v 1,8 litrerne jeg har sett ligger på rundt 110-115 hester. 9311780[/snapback] Det er vel ikke helt riktig.. De fleste 1.8 sugemotorer har ikke under 100HK, heller mellom 110 og 130.. Min A4 f.eks har 125HK.. Jeg snakker om en 8v motor, med innsprøytning har jeg sett noen på rundt 100 hester, rundt 90 er vanlig med forgasser. 8v er vanlig på eldre biler á la den trådstarter ser på. Din er en 16v, disse yter vanligvis mellom 115 og 125 hester. Endret 19. august 2007 av Exiter Lenke til kommentar
toth Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 8V er greit, jeg kommenterte mest 16V tallene dine.. Dog skal jeg innrømme jeg ikke sjekket hvilken bil det var snakk om, bare snakket 1.8 generelt.. Jeg har vel strengt tatt 20v for å pirke litt.. (står hvertfall 5V på motordekselet, og iom jeg ikke kan ha 5 totalt, må det være 5 på hver..) Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 19. august 2007 Rapporter Del Skrevet 19. august 2007 Legg merke til at Galanten det er snakk om her har 300.000 km bak seg. Så om spørsmålet egentlig er hvor mange hester den har, vil jeg anta noen av de 85 det her en gang var snakk om har dødd underveis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå