Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Fotballens dårligste skjulte hemmelighet at van Persie ikke kom til å skrive ny kontrakt med Arsenal. Jeg har vært overbevist siden nyttår om at han ikke kom til å skrive under, men jeg har hele tiden levd i håpet.

 

Så hva skjer nå? Blir det hentet inn en ny spiss? Eller vil Podolski og Giroud være de spillerene som dekker opp på spissplassen? Hva skjer så med den offensive midtbanen? Eller den defensive? Hva med venstrekanten nå som van Persie forsvinner og Podolski trolig må spille midtspiss?

 

Det er temmelig langt unna å være et gullag det her gitt. Samtidig så trenger vi fortsatt en keeper som kan presse Szczesny og gjøre han til en bedre keeper også har man tapet av Sagna til oktober (eller senere) pluss at Santos/Gibbs fortsatt ikke er til å stole på..

 

Samtidig kommer jeg også til å tenke på Arteta. Noen som vet om han blir klar til seriestart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angripere er i grunn det jeg bekymrer meg minst for. Vi har Giroud, Podolski, Gervinho, Walcott (?), Ox og Ryo. Det er midtbanen og høyrebackplassen jeg mener vi må forsterke.

 

Synes uansett ikke vi skal konkludere med at RvP ikke har tenkt å fullføre kontrakten. Det tror jeg han er mann nok til å gjøre.

Lenke til kommentar

RVP kan plapre alt han vil om ambisjoner, men en ting er sikkert. Det er jævla vanskelig å vise ambisjoner når folk gang på gang dolker deg i ryggen når enn skal bygge opp igjen. Det er vel bare en sommer siden Invincibles der vi har kommet "styrket" ut av overgangsvinduet og det var sommeren 2010, simpeltent fordi vi klarte å beholde våre beste spillere. Tror dere virkelig at det har blitt slik at klubben selger unna våre beste spillere fordi de vil? Eller fordi alle som en ser etter en enkel vei til suksess og penger? For å være helt ærlig så ser jeg heller at vi aldri mer vinner en eneste tittel en at vi tar den veien. Jeg vil ha spillere som er villig til å blø for drakta, som vil spille for oss og som vil være med på å skape noe stort. Ikke spillere som bare er ute etter å vinne titler, for det handler om så jævla mye mer enn den jævla pokalen på slutten av dagen.

 

Når det kommer til pisset med å vinne pokaler for å bli husket, så er det noe forbanna bullshit også. Hvem husker folk best til slutt av Le Tissier og Park feks tror dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde blitt overrasket om han ble etter kjøpene av Podolski og Giroud. Men jeg synes dette er litt kjipt. Ved siden av United er Arsenal det eneste udopede laget som har klart å kvalifisere seg til CL over tid. Håper dere slår så mange lag som mulig til neste år, med unntak av United selvsagt.

Lenke til kommentar

Angripere er i grunn det jeg bekymrer meg minst for. Vi har Giroud, Podolski, Gervinho, Walcott (?), Ox og Ryo. Det er midtbanen og høyrebackplassen jeg mener vi må forsterke.

 

Synes uansett ikke vi skal konkludere med at RvP ikke har tenkt å fullføre kontrakten. Det tror jeg han er mann nok til å gjøre.

 

Giroud og Podolski er i sin første sesong i Premier League. Gervinho er inne i sin andre, men var ikke på det nivået som jeg håpte han ville være. Vil trolig være langt bedre kommende sesong, men allikevel så skal han til ACN til januar og etter det så kan man trolig ikke regne med han. Walcott er i samme situasjon som van Persie og jeg mener fortsatt at han mot de fleste av lagene i Premier League er veldig ineffektiv (og da særlig mot defensive lag som er så og si samtlige lag fra topp 6 og nedover) da han mangler teknikk og dribleferdigheter nok til å utfordre på noe annet enn fart.

 

Så kommer vi til Ryo og Chamberlain. Meget store talenter begge to, men som begge er langt unna å være gode nok til å være noe annet enn backup/tredjevalg. Ikke akkurat gullkandidat materiale..

 

Backup for Sagna er nødvendig (Coquelin kan spille her, men han er så uendelig mye bedre på midtbanen) og det samme er en keeper etter at vi har mistet Almunia og Fabianski trolig er ferdig i klubben (selv om vi trolig ikke blir kvitt han helt ennå pga. skade). Når det gjelder midtbanen så mener jeg at Ramsey burde forsvinne på lån og en offensiv midtbane og en defensiv midtbane burde komme inn. Rosicky var god han, men ufattelig ineffektiv. Dog er han god backup. Wilshere er fortsatt mange måneder (kanskje til og med år) unna å være på toppnivå. Coquelin er et utrolig stort talent og jeg håper vi får se han dominere på midtbanen vår i mange år fremover, men jeg tror dessverre at kommende sesong blir for tidlig for han. Dermed en ny midtbanespiller som skal kjempe med Song og Arteta.

 

Van Persie blir nok i klubben såfremt han ikke blir solgt. Alt under £20-25M så lønner det seg å beholde han da han nærmest på egenhånd har ferdigheter nok til å skyte oss til et trofé eller Champions League plass.

Lenke til kommentar

Jose Mourinho, Sir Alex osv

 

Mourinho en bedre trener enn Wenger? Hvordan da egentlig?

Sir Alex er jeg med på er en svært dyktig trener som fortjener respekt, på samme måte som Wenger.

 

Hvordan bedømmer du en god trener? Ved å holde orden på økonomien og satse ungt eller vinne medaljer?

Lenke til kommentar

Joda medaljer teller, men da må man se bak resultatene også.

Wenger har noen medlajer å vise til han også, bare for å ha det klart.

 

Jeg tipper Wenger kunne klart veldig mye av det samme som Mourinho med mannskapet til Inter og Real, for ikke å snakke om midlene tilgjengelig i de fleste klubbene han har trent.

Mourinho er nok bedre enn Wenger på defensiv organisering, mens Wenger er bedre på det offensive.

Men å holde ro i rekkene og rundt klubben vil jeg si Wenger er overlegen, for der er Jose en tulling av dimensjoner.

 

Mourinho har endel igjen å bevise over tid før jeg vil sette han i samme liga som Wenger og Sir Alex.

Lenke til kommentar

Selvagt, men det kan like gjerne være starten på en enda større nedtur for klubben.

 

På starten av forrige sesong tenkte jeg at kanskje Wengers tid var kommet, og nye og friske tanker trengtes.

Men etter sesongen var jeg ikke lenger i tvil om at mannen fortjener å bli, og at med tanke på de han konkurerer mot burde han få heder for å være så nær som han klarte.

Lenke til kommentar

Joda medaljer teller, men da må man se bak resultatene også.

Wenger har noen medlajer å vise til han også, bare for å ha det klart.

 

Jeg tipper Wenger kunne klart veldig mye av det samme som Mourinho med mannskapet til Inter og Real, for ikke å snakke om midlene tilgjengelig i de fleste klubbene han har trent.

Mourinho er nok bedre enn Wenger på defensiv organisering, mens Wenger er bedre på det offensive.

Men å holde ro i rekkene og rundt klubben vil jeg si Wenger er overlegen, for der er Jose en tulling av dimensjoner.

 

Mourinho har endel igjen å bevise over tid før jeg vil sette han i samme liga som Wenger og Sir Alex.

 

Mourinho vant CL, Serie A og Coppa Italia i samme sesong med Inter. Jeg har ingen tro på at Wenger ville fått til det samme i Inter. Jeg tror man kommer til å huske Mourinho som en større manager enn Wenger, men det vil tiden vise. SAF spiller for øvrig i en helt annen liga enn franskmannen. Det skal nevnes at jeg har den største respekt for Wenger og hans filosofi.

Lenke til kommentar

Uten Wenger er vi et europaliga-lag, at best. Fyren er en fantastisk manager som lever for Arsenal og som er lojal uansett hva som skjer. Latterlig urealistisk at vi skal kunne konkurrere mot oljepengene til Chelsea og City og lånehelvete (satt på spissen) til United, likevel er vi i toppen hvert jævla år. Wenger knows.

 

Når det gjelder spørsmålet om ambisjoner/ikke ambisjoner er det naturlig å sammenligne årets vindu med de forrige års vindu.

2009: Arshavin, Vermaelen. 2010: Chamakh, Koscielny. 2011: Gervinho, Park, Arteta, Chamberlain. 2012: Poldi og Giroud (hittil).

Spør du meg er det klasseforskjell på årets innkjøp sammenlignet med de forrige års innkjøp, og det viser et skifte i ambisjoner og tankegang. Årets kjøp er allerede en av de beste spillerne i deres ligaer, mens de forrige års kjøp er enten mindre kjente spillere eller talenter. Virker som noen Arsenal-fans tror Arsenal kan kjøpe spillere av samme klasse som City/Chelsea gjør, uten å ta den økonomiske forskjellen til betrakning. Man kan ikke kjøpe Aguero/Dzeko/Tevez/Torres til fantasisummer når man skal drive en selvstendig og positiv økonomi.

 

Når det gjelder RvP driter jeg i om han havner i en annen engelsk klubb. Håper han blir solgt dette vinduet til høystbydende og at vi bruker pengene på en offensiv midtbanespiller av klasse. Han vil, som de fleste andre som forlater Arsenal, aldri være på samme nivå som han var og vil aldri oppnå samme status i en annen klubb som han har (hatt) i Arsenal.

 

Sannsynligvis vil Vermaelen nå få kapteinsbindet, noe som er fullt fortjent. Fyren er en ledertype som i tillegg er en klassestopper, selv om sesongen 11/12 var av det mindre gode slaget. Han er også en av de mest lojale spillerne i dagens Arsenal-tropp. "I will stay at Arsenal forever. There will be no transfer for me". Selvfølgelig vil han ikke det, men det sier litt om hans forhold til Arsenal. I tillegg signerte han ny 5-årskontrakt når alt så så mørkt ut høsten 2011.

Endret av Vestaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...