Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Håper virkelig Arsenal fortsetter med Wenger og hans plan, og får suksess ut av det. Hadde vært viktig for fotballen å se et lag som Arsenal vinne noe, med tanke på hva de konkurrerer mot. City og Chelsea har for lengst ødelagt mye med sin pengebruk, og Man Utd har på en måte slengt seg på pengegaloppen, selv om det selvsagt er gjort uten hjelp fra eksterne midler.

 

Pengejaget sprer seg fortsatt ut over ligaen, selv i mitt eget West Ham, og jeg liker det ikke. Har alltid vært fascinert av Wengers taktikk og langsiktige tenkning. Jeg skjønner at folk er utålmodige etter 7 år uten titler, men det er fortsatt mulighet for å vinne noe med Wenger, samtidig som at valg av ny manager kan gå begge veier. Tror uansett det skal bli vanskelig å nå toppen så kjapt som enkelte ønsker, ettersom jeg føler at den sparsommelige bruken av penger(aka mangel på ambisjoner) i Arsenal kan ha andre grunner enn bare Wenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mourinho må jo være fotballtrenernes eksempel på tøm-og-røm. Han er vel ikke en mann som bryr seg om klubbene han trener. Han bryr seg mest om seg selv, og i beste fall akkurat det laget han trener (ikke hvordan klubben drives, talenter, etc.). Det passer ikke inn i Arsenal i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Dere som skriker så høyt om manglende ambisjoner, manglende pengebruk osv.; Jeg er faktisk stolt over at klubben i mitt hjerte ikke er med på pengegaloppen, jeg. At det er en klubb som drives etter det som kan synes som - for en utenforstående - sunne økonomiske prinsipper. Wenger har bevist gjennom en årrekke at han er blant de aller beste managere i verden, og både han og klubben er mye viktigere enn 1 spiller - selv om han var forrige sesongs toppscorer.

 

Ærlig talt - vil dere at Arsenal skal ta opp store lån for å kunne konkurrere med innkjøpsprisene og lønningene til ManC? Pantsette Emirates kanskje? Hold nå opp.

Vi har ingen rik onkel, vi. Og vi har heller heldigvis ikke eiere a la Glazer. Eller ville dere heller ha hatt slike eiere?

 

Inntil pengebruken innen toppfotballen blir kraftig lovregulert, kan vi ikke ha høyere ambisjoner enn CL-plass. Vi kom i år på tredje etter to av de største pengebrukerne, og sammen med naboen kom vi foran den tredje store pengebrukeren. Det er faktisk et veldig sterkt resultat!

 

Til slutt: Gi RvP de pengene han vil ha? For noe sprøyt. Ingen spiller er verdt å hive prinsipper på dynga for. Ha nå litt ryggrad, sytere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wengers resultater er ekstreme. Når vi vet hvor lite midler han har til rådighet er det nesten utrolig at Arsenal aldri har havnet utenfor topp fire med han bak roret. Sammenligningen med Mourinho er ikke rettferdig. Mourinho har fått alt han peker på siden han kom til Chelsea. Mourinho har vunnet pokaler med lag som skal vinne pokaler. Wenger har systematisk overprestert med et lag som bruker mindre penger enn dets konkurrenter. Det betyr ikke at Wenger er bedre enn Mourinho, men det de gjør er to forskjellige ting.

 

Wenger vil selvsagt beholde sine beste spillere. Men han har ikke fått midlene til å gjøre det. Problemet er ikke Wenger. Problemet er pengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som skriker så høyt om manglende ambisjoner, manglende pengebruk osv.; Jeg er faktisk stolt over at klubben i mitt hjerte ikke er med på pengegaloppen, jeg. At det er en klubb som drives etter det som kan synes som - for en utenforstående - sunne økonomiske prinsipper. Wenger har bevist gjennom en årrekke at han er blant de aller beste managere i verden, og både han og klubben er mye viktigere enn 1 spiller - selv om han var forrige sesongs toppscorer.

 

Ærlig talt - vil dere at Arsenal skal ta opp store lån for å kunne konkurrere med innkjøpsprisene og lønningene til ManC? Pantsette Emirates kanskje? Hold nå opp.

Vi har ingen rik onkel, vi. Og vi har heller heldigvis ikke eiere a la Glazer. Eller ville dere heller ha hatt slike eiere?

 

Inntil pengebruken innen toppfotballen blir kraftig lovregulert, kan vi ikke ha høyere ambisjoner enn CL-plass. Vi kom i år på tredje etter to av de største pengebrukerne, og sammen med naboen kom vi foran den tredje store pengebrukeren. Det er faktisk et veldig sterkt resultat!

 

Til slutt: Gi RvP de pengene han vil ha? For noe sprøyt. Ingen spiller er verdt å hive prinsipper på dynga for. Ha nå litt ryggrad, sytere.

 

Sittet å bladd deg bakover til du har funnet noe å irritere deg over eller?

Ser ikke noen hverken sier vi skal pengedope oss, eller lenger gi RvP det han vil ha uansett kostnad her nå.

Slapp av ;)

Lenke til kommentar

Skuffelse har mange ansikter. Men stort sett har det jo vært motsatt, og at folk har stusset over RvP uttalelse om manglende ambisjoner nå som vi faktisk har vist ambisjoner tidlig i overgangsvinduet.

Jeg er med på mye av dine tanker, men det kom bare litt voldsomt frem slik jeg synes folk her inne forholder seg til det at kapteinen våres gikk bak ryggen på klubben, og håndterte situasjonen rundt hans fremtid på en lite god måte.

Lenke til kommentar

Angående RvP: Mannen vil spille i en klubb som er villig til å bruke de pengene som er nødvendig for å vinne pokaler. Altså vil han til ManC, Chelsea, ManU, Real Madrid osv. ... i Arsenal finner han ikke vilje eller evne til å bruke slike pengebeløp - det er det han mener med manglende ambisjoner, og det er også akkurat det noen av innleggene i denne tråden mener med manglende ambisjoner. Dem om det. Vi har ikke bruk for en slik RvP, og som kaptein ... tja. Å gi mannen kapteinsrollen var jo i utgangspunktet et merkelig valg av Wenger, synes jeg. Det var nok et utslag av at Arsenal egentlig mangler opplagte kandidater til å være kaptein, kanskje. Vi pleide ikke å mangle kandidater, før i tiden. Men med et lag stort sett befolket av guttunger med tildels oppblåste egoer ... (jeg mener ikke nødvendigvis biologisk alder, men mer mental alder - og RvP var/er fremdeles bare en guttunge mentalt, etter min mening)

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Vet ikke hvorvidt Arteta er en god leder eller ikke og mtp. at han kun har vært 1 år i klubben så tar han nok ikke over kapteinsbindet. Mine kandidater (i synkende rekkefølge) er Sagna, Vermaelen, Song/Arteta.

 

Sagna er knall, men spørsmålet er vel om han er kommanderene nok til å være kaptein? Vermaelen er vel det heteste navnet tenker jeg..

Lenke til kommentar

Vet ikke hvorvidt Arteta er en god leder eller ikke og mtp. at han kun har vært 1 år i klubben så tar han nok ikke over kapteinsbindet. Mine kandidater (i synkende rekkefølge) er Sagna, Vermaelen, Song/Arteta.

 

Sagna er knall, men spørsmålet er vel om han er kommanderene nok til å være kaptein? Vermaelen er vel det heteste navnet tenker jeg..

 

Usikker på om Sagna er typen, dessuten vet vi ikke om han kommer tilbake. Song ønsker jeg ikke som kaptein. Det virker sannsynlig som at han er vår neste stjerne ut døra.

 

Vermaelen har tatt store steg tilbake som fotballspiller etter skaden og er ikke engang en garantert starter for oss.

 

Arteta har vært i klubben kort.

 

I bunn og grunn har vi ingen klare kandidater, men sannsynligvis blir det Vermaelen mtp at han er vise-kaptein.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvorvidt Arteta er en god leder eller ikke og mtp. at han kun har vært 1 år i klubben så tar han nok ikke over kapteinsbindet. Mine kandidater (i synkende rekkefølge) er Sagna, Vermaelen, Song/Arteta.

 

Sagna er knall, men spørsmålet er vel om han er kommanderene nok til å være kaptein? Vermaelen er vel det heteste navnet tenker jeg..

 

Usikker på om Sagna er typen, dessuten vet vi ikke om han kommer tilbake. Song ønsker jeg ikke som kaptein. Det virker sannsynlig som at han er vår neste stjerne ut døra.

 

Vermaelen har tatt store steg tilbake som fotballspiller etter skaden og er ikke engang en garantert starter for oss.

 

Arteta har vært i klubben kort.

 

I bunn og grunn har vi ingen klare kandidater, men sannsynligvis blir det Vermaelen mtp at han er vise-kaptein.

 

Sagnaofficial

Good morning my friends..back to my life in London after time off/rehab in ♥middle east♥...I started running again without any pain..love xx

 

Tror nok han kommer tilbake. Spørsmålet er vel på hva slags nivå? Er mulig at han må bidra mindre offensivt og heller konsentere seg mer om det defensive mtp. at det virket som om han mistet en god del fart etter forrige beinbrudd. Spørsmålet er vel som sagt om han er ledertypen? Jeg er usikker.. han er hvertfall en vinnerskalle. Det er jeg 100% sikker på.

 

Når det gjelder Song er jeg enig. Er også usikker på hans lederegenskaper, men jeg tror han kunne fått en "boost" av å være kaptein og få en mer ansvarsfull rolle på banen. Problemet er bare at han da som alle våre siste kapteiner vil forsvinne i løpet av en sesong eller to..

 

Vermaelen har ikke tatt noen skritt tilbake. Han holder det nivået han holdt når han kom inn i klubben, men mtp. at han spilte ved siden av en glitrende Gallas og dermed ble romantisert i en hel sesong mens han var ute med skade så tror folk at han er bedre enn han egentlig er. Vermaelen har mange gode kvaliteter og trenger litt finpussing. Det tror jeg Bouldie kan gjøre.

 

Tror Vermaelen blir vår nye kaptein mtp. at han er vise-kaptein pdd. Arteta blir trolig vår nye vise-kaptein..

Lenke til kommentar

Litt "gode" nyheter:

Jamie Sanderson ‏@YoungGunsBlog

São Paulo will pay all of Denílson's wages, and Arsenal have option to cancel loan if they receive a suitable offer. Good deal.

 

Altså, Denilson blir i brazil en sesong til og Sao Paulo betaler all lønn. Snakkes visst også om en symbolsk sum for lånet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...