Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

 

Ting fra pressekonfen:

  • Tre stykk tok avgjørelsen; Ivan, Mislintat, og Raul.
  • Åtte personer ble intervjuet og ingen trakk sin interesse under prosessen. Emery ble intervjuet den 10. mai.
  • Emery hadde som bekreftet tidligere med seg en stor detaljert "mappe" over klubben, spillerne og hva han mener vi kan gjøre for å prestere bedre.
  • "Good afternoon everybody" er Unais første ord. Prater på engelsk nå. Takker Kroenke for muligheten.
  • Sier selv at Engelsken ikke er veldig god, men at han vil prøve å bli bedre. Kan trygt si at den "han prater ikke Engelsk" greia er en non-issue.
Keep it coming. Sitter på jobb så setter stor pris på oppdateringen :)

 

Synes det virker som Arsenal har gjort en grundig jobb, og at det ikke var noen hasteavgjørelse slik enkelte påstod i går.

Jeg var ikke en som sa det. Men, når jeg innser at det har gått 10 dager (ikke virkedager) så mener jeg også nå at det er hastverk mtp ansettelsesnivået og som ikke kan sammenlignes med andre europeiske bedrifter. Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå som manageren er på plass så kan vi begynne å snakke om troppen neste sesong. Emery liker 4-2-3-1, noe de fleste av våre spillere har vært med på tidligere under Wenger. Vi er vel alle enige om at vi har en sterk tropp, MEN vi trenger sårt noen forbedringer/dybde i noen posisjoner.

 

For meg personlig står (fortsatt) en DM øverst på ønskelisten. N'zonzi eller Krychowiak er vel nevnt som mulige targets, begge har spilt under Emery tidligere. Av de to hadde jeg helst sett N'zonzi. Next up er vel keeper. Cech beviste denne sesongen at han ikke lenger er god nok. Leno fra Leverkusen har blitt nevnt som en mulig spiller inn. De hentet Hradecky idag, så det virker som Leno er på vei ut. Om det er Arsenal som er destinasjonen gjenstår å se. Litt rart å gi Cech draktnummer 1 om han skal benkes men...

 

Etter DM og keeper bør vi vel se etter en midtstopper. Jeg tror ikke stopperparet vårt (Kos-Mustafi) er så dårlig som de fremsto denne sesongen, MEN Kos er skadet, og har for lengst passert feil side av 30 så en erstatter bør vel om mulig hentes. Det ryktes at Sokratis fra Dortmund kan være aktuell. Bør også se etter en proper høyreback som kan gi Bellerin et spark eller fem i ballene. Han var svak denne sesongen. Maitland-Niles er ikke en høyreback...

 

Fremover på banen er vi faktisk ikke så verst på papiret, men en skikkelig kantspiller for mer dybde og muligheter for å endre kampbilder hadde vært deilig. Welbeck og Iwobi skriker ikke akkurat top quality. Draxler sliter med spilletid i PSG, av åpenbare grunner, og kan fort finne på å forsvinne fra Paris i sommer. Aner ikke hva slags forhold han og Emery har, men hadde definitivt vært positiv til å få han til London.

 

http://lineupbuilder.com/?sk=gx2n8

 

Her er stallen vår, pluss noen transfer targets. Lacazette og Aubameyang vil nok fortsette å bytte på hvem som spiller på topp og hvem som er på kant, Mkhi blir vel å finne på den andre kanten med Özil i midten. Per idag mener jeg Xhaka-Ramsey er det beste paret på midten, Kolasinac vil jeg se mer av på venstreback neste sesong, selv om Monreal var solid store deler av sesongen i år.

 

Endelig med Wenger borte, og en ny spennende manager inn så går det an å være gira på en ny sesong og alt det en ny manager vil bringe til Arsenal. Ivan sier at det er penger tilgjengelig for spillere, og den £50m summen som har gått rundt er nok bare piss, som vanlig.

 

For min del neste sesong så må målet være å komme tilbake topp fire og gjøre noen gode runs i EL og FAC. Idiotisk å tro at vi skal ta seriegull og vinne EL allerede i Emerys første sesong i England, men det er lov å håpe!

Endret av MartinF
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Aldri sett deg så optimistisk. Blir gira jeg!

Går mye rykter om en ung tyrkisk stopper også. Håper vi fikser mest mulig transfers før vm.

Hadde vært fett med Leno, men som du skriver så er det pussig med cech og  nytt draktnummer.

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Bra backup med tonnevis av rutine og vinnermentalitet. Kjør på. Kan lære bellerin ekstremt mye, fordi han er jævla god bakover.

 

Ellers ryktes vi mye til 21 år gamle lorenzo pellegrini fra Roma, DM på 188. Er allerede meget god, og har ett enormt potensiale.

Endret av ChopperReid
Lenke til kommentar

Er allerede meget god, og har ett enormt potensiale.

Det er lenge siden jeg har hørt det og faktisk blitt begeistret.

 

Spent på om Emery kan og evt hvordan han maksimerer potensialet i spillermaterialet. Noe av det mest frustrerende med Wenger de siste årene var hvordan «spennende» spillere sjeldent tok steget skikkelig opp, og hvordan de beste alt for ofte underpresterte.

Lenke til kommentar

Bra backup med tonnevis av rutine og vinnermentalitet. Kjør på. Kan lære bellerin ekstremt mye, fordi han er jævla god bakover.

 

Ellers ryktes vi mye til 21 år gamle lorenzo pellegrini fra Roma, DM på 188. Er allerede meget god, og har ett enormt potensiale.

Italiener i PL? Enormt skeptisk!

Lenke til kommentar

 

Bra backup med tonnevis av rutine og vinnermentalitet. Kjør på. Kan lære bellerin ekstremt mye, fordi han er jævla god bakover.

 

Ellers ryktes vi mye til 21 år gamle lorenzo pellegrini fra Roma, DM på 188. Er allerede meget god, og har ett enormt potensiale.

Italiener i PL? Enormt skeptisk!

That’s a shocker

Lenke til kommentar

 

 

Bra backup med tonnevis av rutine og vinnermentalitet. Kjør på. Kan lære bellerin ekstremt mye, fordi han er jævla god bakover.

 

Ellers ryktes vi mye til 21 år gamle lorenzo pellegrini fra Roma, DM på 188. Er allerede meget god, og har ett enormt potensiale.

Italiener i PL? Enormt skeptisk!
That’s a shocker

Italienere har stort sett floppet greit i PL. I alle fall i nyere tid.

 

Zola og Di Canio er hederlige unntak. Vialli mener jeg også å huske var decent. Dette begynner å bli en del år siden.

 

Generelt så hentes det ikke så mange italienere til PL. Det er det vel kanskje en grunn til?

Lenke til kommentar

Var visst svak i år og er vel på utgående kontrakt. Begynner jo også å dra på åra ja. 

 

Hva er forresten greia med å bare hente Dortmund-spillere eller tidligere Dortmund-spillere? Virker jo nesten som at det er det enenste denne Mislintat kan. 

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Var visst svak i år og er vel på utgående kontrakt. Begynner jo også å dra på åra ja. 

 

Hva er forresten greia med å bare hente Dortmund-spillere eller tidligere Dortmund-spillere? Virker jo nesten som at det er det enenste denne Mislintat kan. 

 

Han kjenner jo Dortmund veldig godt naturlig nok. Se litt på hvilke navn han har oppdaget og hentet inn i sin karriere så er vel det svar på hva han kan og ikke godt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...