Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

"You can only trust what the players says, he doesn`t feel ready to play and he will not play on saturday" - Wenger om Ramseys skade

 

 

Det Wenger i teorien sier her er at spillerne trenger bare klage på at de har vondt, så slipper de å spille. Det er ikke alt scanninger kan plukke opp. Er de demotivert så er det bare å si de har vondt i en fot.

Jeg tror fortsatt ikke dette er tilfeldigheter og jeg mistenker at det er misnøye blant spillerne og dette er deres måte å gjøre opprør på. De er demotiverte rett og slett.

 

Jeg forstår dem godt når Wenger har brukt en helt på tryne formasjon og taktikk hittil i sesongen. At det har vært null rotasjon har sikkert ikke hjulpet på.. Nå får ihvertfall benksliterne spilletid, så noe positivt kommer jo ut av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, nå må du snart legge fra deg den teorien din om at spillere later som de er skadet. Det blir for dumt.

 

Din ignoranse skinner godt, men det gjør også din inkompetanse.

 

 

For å få en sykemelding her til lands for en vanlig arbeidstaker, så må en lege kunne bekrefte at vedkommede har en skade/sykdom som gjør at han/hun blir hindret til å utføre sitt arbeid. Den vanskeligste skaden å påvise er ryggskader blant annet, fordi enkelte ryggskader ikke kan sees på MR eller CT-scanninger. Man må ta pasientens ord på at han/hun har vondt og ikke kan utføre arbeidet sitt. Deretter får man en sykemelding eller blir henvist til en fysioteraput for å behandle skaden. Om man blir henvist til en fysioterapaut, vil selv ikke han kunne bevise om pasienten virkelig har en skade eller ikke.

 

Det samme er det i fotballen. MR-scanninger kan gi ganske presise bilder av kroppsdeler omringet av benvev. Det betyr likevell ikke at en MR-scan plukker opp 100% av alle årsaker til smerter en fotballspiller kanskje kan oppleve. Det er skader som enkelt og greit ikke kan bevises ved bruk av MR og CT-scan. Man kan ikke tvinge en spiller ut på banen hvis han sier at han har vondt og ikke vil spille, SELV om røntgenbildene ikke viser noe galt. Man er nødt å stole på det spilleren sier for å ikke forverre en potensiell skade. Eller "skade".

 

I Girouds tilfelle så ble det påvist brudd i tibia (skinnebeinet) etter to scanninger. Så i hans tilfelle er jeg ikke i tvil. Det er likevel så mange skader innad i klubben at jeg for lengst har sluttet å være naiv å tro at dette er tifeldigheter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

snip

 

Fotballlag som Arsenal er omringet av det nyeste innen medisinsk teknolgi og dyktig ekspertise. For at en en fotballklubb skal kunne fungere er de avhengig av spillerne sine, som de har betalt enormt med penger for. Eventuelle skader tar de langt mer alvorlig en for eksempel en lærer som ringer inn og sier han er syk, og blir erstattet av vikar. Hvis en spiller blir skadet har de oppfølging hver eneste dag, de driver med tung rehabilitering hver dag, undersøkes av spesialister og dyre maskiner hver dag, kanskje oppereres osv.

 

Tror du virkelig de hadde vært så dumme at de hadde prøvd på et eller annet vis å lure systemet (noe de aldri ville klart)? For det første så svekker det et lag enormt dersom de mister sine beste spillere til skade. Alle har lyst til å kjempe om å vinne noe, og da nytter det ikke å være skadet. For det andre så er fotballspillere mer mentalt sterke enn mange andre. De er profesjonelle, dersom de er demotivert fortsetter de å kjempe, ikke minst fordi de også har en av de gøyeste og best betalte jobbene på jord. For det tredje, hva ville skjedd om klubben fant det ut at de latet som de var skadet? Vel, karrieren på toppnivå ville vært over og de ville fått en helt hinsides saftig bot (de får allerede skikkelig saftig bot om de bare er et par minutter for sein til trening).

 

Nei, det er ikke tilfeldigheter at vi får så mye skader. Det skyldes blant annet inkompetanse og uflaks. En ting det hvertfall er sikkert at det ikke skyldes er at spillere later som de er skadet. Få av deg foliehatten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

snip

Fotballlag som Arsenal er omringet av det nyeste innen medisinsk teknolgi og dyktig ekspertise

 

Snip

 

Nei, det er ikke tilfeldigheter at vi får så mye skader. Det skyldes blant annet inkompetanse og uflaks.

Så det nyeste innen teknologi og dyktig ekspertise er inkompetente, og har så mye uflaks at de får dobbelt så mange skader som andre klubben?

 

Det er noe som skurrer. Kanskje Wengers treningsmetoder som tar knekken på kjeksene?

Lenke til kommentar

Jeg tror det er en god suppe med forskjellige årsaker som er grunnen, men teorien til Adrax er ikke i den suppa. Noen mulige årsaker jeg kommer på:

 

- For lite hvile og rehabilitering i forhold til harde treninger og kamper

- Spillestilen til Arsenal - Små og lette, raske på fot = Oftere taklet/etterslengere sammenlignet med et mer fysisk spillende lag

- For svakt støtteapparat, både i sitt fag og til å trumfe avgjørelser om å hvile spillere

- For lite rullering på laget - henger sammen med for lite hvile

- For lite forebyggende trening - Styrketrening av alternative muskler etc.

- Spillere generelt på arsenal er spinkle, lave og lette og har spist for mye mariekjeks.

- For dårlig kommunikasjon mellom spillere, støtteapparat og Wenger

 

Det er noen årsaker jeg kommer på, men å vite hva som skylder det massive skadeantallet er vanskelig å si. Det bør gjennomføres en profesjonell rapport som gjennomgår og analyser alle skadene de siste 8 årene. Ser i detalj på hver skade og sammenligner med andre klubber. Gå i gjennom klubbens rutiner, treningsmetoder, restitusjonstider, etc. De som utfører rapporten bør være uavhengige profesjonelle.

Lenke til kommentar

Negativer fra dagens kamp:

 

  • PL dommere er fortsatt udugelige.
  • Mertesacker hadde en dårlig kamp, noe han har hatt litt for mye av i det siste. Synes vi bør prøve å oppgradere partneren til Kos neste vindu. Sokratis eller Hummels fra Dortmund hadde vært fantastisk.
  • Flamini var dårlig etter den gode kampen hans mot Chelsea.
  • Wilshere skade. Han var en av våres beste i åpningsminuttene, men sank betraktelig sammen med hele laget etter målet til Hull som skulle vært annulert.
  • Hull hadde 2 skudd på mål og fikk 2 mål.
  • Ox hadde en helt forferdelig kamp. Tror det er det verste jeg noen sinne har sett han. Han pleier som oftest å være ganske dårlig når han starter; han er alltid mye bedre når han kommer innpå mot slitne spillere, men idag var han horribel og helt klart våres dårligste. En haug med feilpasninger og tabber.
  • Cazorla var elendig i store deler av kampen, men hevet seg på slutten og var god i starten.
  • Welbeck var ganske usynlig. Samme med Ramsey.
  • Nesten hele laget gjorde en laber innsats. Alexis virket til tider som den eneste som ville noe.
  • Vi tørr faen ikke skyte, selv når Hull har en dårlig tredjekeeper i mål.

Positiver fra dagens kamp:

 

  • Monreal gjorde en god jobb som midtstopper med tanke på at han aldri spiller der.
  • Mektig imponert over Bellerin. Knallgod for å være 19 år nesten ikke spilt i PL før. Frykter dog at hvis/når han blir god at han kommer til å følge Fabrecash sitt fotspor og dra tilbake til Barca.
  • Campbell hadde et veldig bra innhopp og virket ivrig.
  • Alexis viser fremdeles at han er jævla god. PLs beste kjøp etter min mening (kanskje etter Costa og Di Maria). Hele fyren er skreddersydd for PL. Skulle ønske jeg kunne si det samme om Ozil. Synes synd i han for i den formen vi er i nå, så virker han milevis bedre enn laget.
Lenke til kommentar

Positiver fra dagens kamp:

  • Mektig imponert over Bellerin. Knallgod for å være 19 år nesten ikke spilt i PL før. Frykter dog at hvis/når han blir god at han kommer til å følge Fabrecash sitt fotspor og dra tilbake til Barca.

 

Det var vel hans debut i PL i dag?

 

Ellers var dagens kamp, ufattelig tragisk. gud vet hva som skjer om dette fortsetter. Noen som har tall på hvor mange skader vi har pr. kamp? Må være usannsynlig høyt....

Lenke til kommentar

 

Positiver fra dagens kamp:

  • Mektig imponert over Bellerin. Knallgod for å være 19 år nesten ikke spilt i PL før. Frykter dog at hvis/når han blir god at han kommer til å følge Fabrecash sitt fotspor og dra tilbake til Barca.

 

Det var vel hans debut i PL i dag?

 

Stemmer det. Han spilte mot Dortmund i CL tidligere i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...