Gå til innhold

Netshop Q6600 stepping?


T2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette lover greit. Jeg solgte min B3 i dag og stakk like godt på Netshop og kjøpte meg en G0. Batch L723A (samme som Oldman, dersom jeg husker riktig).

 

Den første testen kjører jeg akkurat nå, og det er samme klokk som jeg hadde tidligere. Dvs, 3,0Ghz med vCore 1,4. Mystisk nok så er vDrop lavere med denne chipen (jeg trodde det kun hadde med hk å gjøre). Ved full load er spenningen på 1,224 i motsetning til 1,208 med B3. Etter syv minutter i P95 har de varmeste kjernene krøpet opp til 55°C, mens forrige chip lå da på 63°C. Snart skal jeg forsøke å se hvor lavt jeg kan gå på vCore, og evt hvor lav tempen kan bli.

Lenke til kommentar

Nå ser det mer dystert ut... Denne CPUen er riktignok en god del kaldere enn forrige, men den er like volt-sulten og hovedkortet sliter snart med å levere. Akkurat nå så primer jeg på 3,4Ghz med vCore 1,600v(!). Reell vCore...***SKRAAAAAAAAAPE*** (Nå sporer denne posten av)

 

Jeg åpnet CPU-Z for å sjekke hva spenningen lå på. Vel, den vekslet mellom 1,352 og 1,360. Helt normalt. Men hva skjer så? -Jo, den hopper opp til 1,400 og så veksler den mellom disse tre verdiene. Da la jeg merke til at speedstep slår inn og setter mulitiplieren ned til 6 med jevne mellomrom. Hva i all verden? Skal dette skje? Tempen var aldri over 68°C, og Prime95 feilet ikke.

 

Grr, jeg skulle kastet dette hovedkortet til helvete hadde det ikke vært for Vista OEM.

Lenke til kommentar
Jeg åpnet CPU-Z for å sjekke hva spenningen lå på. Vel, den vekslet mellom 1,352 og 1,360. Helt normalt. Men hva skjer så? -Jo, den hopper opp til 1,400 og så veksler den mellom disse tre verdiene. Da la jeg merke til at speedstep slår inn og setter mulitiplieren ned til 6 med jevne mellomrom. Hva i all verden? Skal dette skje? Tempen var aldri over 68°C, og Prime95 feilet ikke.

9567067[/snapback]

Prøv og skru av C1E i BIOS :)

Lenke til kommentar
Jaja, da var Q6600 bestilt hos Netshop på timessalg. Får håpe jeg får en G0. Nå var det bare å bestemme seg for hvilket hovedkort man skal gå til innkjøp at. Ser at Gigabytes X38-kort allerede har kommet inn på lager!

9577034[/snapback]

 

WTF! Har det vært timesalg på netshop igjen uten at jeg har fått det med meg? Kan ikke Netshop for pokker sette opp at man får email når de planlegger timesalg grr

Lenke til kommentar
Nå ser det mer dystert ut... Denne CPUen er riktignok en god del kaldere enn forrige, men den er like volt-sulten og hovedkortet sliter snart med å levere. Akkurat nå så primer jeg på 3,4Ghz med vCore 1,600v(!). Reell vCore...***SKRAAAAAAAAAPE*** (Nå sporer denne posten av)

 

Jeg åpnet CPU-Z for å sjekke hva spenningen lå på. Vel, den vekslet mellom 1,352 og 1,360. Helt normalt. Men hva skjer så? -Jo, den hopper opp til 1,400 og så veksler den mellom disse tre verdiene. Da la jeg merke til at speedstep slår inn og setter mulitiplieren ned til 6 med jevne mellomrom. Hva i all verden? Skal dette skje? Tempen var aldri over 68°C, og Prime95 feilet ikke.

 

Grr, jeg skulle kastet dette hovedkortet til helvete hadde det ikke vært for Vista OEM.

9567067[/snapback]

 

cpu-z viser ikke nøyaktig vcore, selv på c2d.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...