Gå til innhold

Netshop Q6600 stepping?


T2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satt å lekte meg litt med cpuen i natt.

La på ny kjølepasta og monterte på en delta 12cm vifte.

det resulterte i 3dmark benching på 4,185 ghz

og på 3,6 ghz @ 1,44 volt oversteg tempene aldri 49 51 51 49

 

3dmark @ 4,185

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-27504-1191500131_thumb.jpg

 

tempe @ 3,6

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-27504-1191500156_thumb.jpg

 

blir moro å få inn mushkin dx-9200 minne og evga 8800 ultra når det ankommer

Lenke til kommentar
over 6100 i cpu score er bra :)

9635843[/snapback]

Jeg hadde faktisk forventet mer. På 3800 fikk jeg 5946. Når jeg sammenligner score på to forskjellige tester jeg har kjørt, ser jeg at jeg har fått ca 630 poeng mer med 400 Mhz høyere klokk. Det er 1,575 pr Mhz, og i så fall skulle han ha fått (4185-3800)*1,575 = ca 600 poeng mer enn meg, som vil si ca 6550. Men nå går det kanskje ikke så linært oppover.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

ja jeg er ikke helt sikker, cpu score må vel ha litt å si på minnet og vil jeg tro. sto bare en 1 gb brikke på når jeg lekte meg, tregt og dårlig timing. kan ha litt å si det.. får se når jeg får i D9 brikkene..

leser mye bra om crucial sine d9 så er spent på hvilke som kommer høyest av dem og mushkin 9200 brikkene

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror det nok er litt for enkelt å bare ta en gitt cpu frekvens, og regne seg linært (lineært, linjært, lnjert…? :blush: ) Ehh proporsjonalt stigende, oppover. Minnefrekvens, timings, og også effektiviteten på hk er faktorer som er med på å avgjøre. Fikk selv for øvrig cpu score 6015 på 3860Mhz med Quadcore.

Lenke til kommentar
Ja, jeg tror det nok er litt for enkelt å bare ta en gitt cpu frekvens, og regne seg linært (lineært, linjært, lnjert…? :blush: ) Ehh proporsjonalt stigende, oppover. Minnefrekvens, timings, og også effektiviteten på hk er faktorer som er med på å avgjøre. Fikk selv for øvrig cpu score 6015 på 3860Mhz med Quadcore.

9640481[/snapback]

 

ja.

minnet ble sendt videre fra gardemoen i dag morges. så håper de klarer å få det frem til meg i morgen.

hadde vært utrolig moro =)

 

kjørte på 930 5 5 5 15 med en 1gb brikke

håper på å klare 1116 4 4 4 12 eller 1395 5 5 5 15(18) med 2 x 1 gb

da blir det nok en helt annen score =)

Lenke til kommentar

Ja, blir spennende å se tiigem. Er jo en vanvittig bra cpu fart du får til der, nesten litt synd du ikke har et "skikkelig" skjermkort med tanke på totalscore.

Mine nevnte 6015 var med 3GB minne på 1072Mhz 5.5.5.15. Har dessverre ikke noe devider som lar meg utnytte minnet fullt ut sammen med 3,86Ghz. Kunne kanskje strammet timings, men i alle tester jeg har gjort har det stort sett ikke vært lønnsomt. Høy hastighet er gull :)

Klarer du 1395Mhz blir det i alle fall fart på sakene, minnemengde tror jeg heller ikke er så avgjørende.

Lenke til kommentar

Har et msi 8800 ultra oc på vei også,

men det kommer vel ikke før om en uke =)

Må jo ha et skjermkort som matcher resten.

 

Har sett folk klart 1400+ med mushkin brikkene

og noen ekstremtilfeller på 1600 men da på nesten 3v.

jeg bestilte 4 sett fir å leke meg litt, 2 skal selges videre, ett er holdt av men er ett sett til overs.

 

Ja er utrolig fin cpu fart på luft, men er dog 1,85 volt i bios.

Cpu ble ikke særlig varm heller så er litt kjedelig at hovedkortet bugger på volt over 1,85. Håper det blir rettet opp av nyere bios så jeg får lekt litt mer på kalde høstnetter =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...