Gå til innhold

Netshop Q6600 stepping?


T2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får bestille meg en E6850 istedenfor da...

9283199[/snapback]

Eller QX6850. Frekvensen til E6850, samme antall kjerner som Q6600 og G0-stepping. Det er jo tre ting på én gang!! .....til tre ganger prisen.

9283284[/snapback]

 

Kinderegg :p men ser ut som om det kan ta sin tid før g0 kommer til q6600. Virker som om lagrene er brukbart store.

Lenke til kommentar
Kinderegg :p men ser ut som om det kan ta sin tid før g0 kommer til q6600. Virker som om lagrene er brukbart store.

9283291[/snapback]

Det kan fort ta lang tid ja, men dersom de gjør som f.eks overclockers.co.uk - altså selge Q6600 med G0-stepping som eget produkt - så kan de skje når som helst avhengig av når Intel får ut fingeren.

 

Link

(De tar £10 ekstra for G0)

Lenke til kommentar
Ser ikke helt problemet med b3, min klokker bra og blir ikke ikke noe spess varm. Klokka min til 3ghz nå(skal klokkes mer). Maxet ut på 59'c under load som ikke er ille.

9284117[/snapback]

Det er vel få som påstår at det er noe galt med B3, men G0 er rett og slett en forbedret versjon. Det blir nesten som om man bestiller en Mercedes like etter at nyproduksjoner av den samme bilen er med lavere drivstoffsforbruk og kanskje noen hester mer. Greit nok at den første produskjonen er bra, men man håper jo at man får den forbedrede versjonen.

Lenke til kommentar

 

Ah. Takker. Har vinglet mellom E6850 og Q6600 en stund. Interessant å se at E6850 støtter både C1E og C2E halt state, mens Q6600 kun har C1E. På den annen side drar E6850 8 watt i C1E. Om man extrapolerer noen tommelfingre kan ikke Q6600 dra særlig mye mer enn 12 watt i C1E.

 

Dette forutsetter selvsagt at man har enablet C1E i bios og at OSet ditt støtter CPU halt states.

Hm. Vanskelig. Tror jeg skal la min 6 dager gamle datter ha fokus litt til, så kanskje det dukker opp en Penryn....

Lenke til kommentar
Fikk nettopp en Q6600 fra Netshop. Den er merket med SLACR på slutten av produktkoden og er produsert 31.07.2007.

 

Det ser ut til å være G0 stepping?

9295173[/snapback]

 

spurte du spesefikk etter GO stepping? jeg får min i posten i morgen. Men siden folk sier at det ikke er og få tak i go i norge enda så gadd jeg ikke spørre en gang :hrm: håper min er go og ass! :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...