Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

En uhøytidelig test av Bot.as sin troverdighet:


Anbefalte innlegg

I mai presterte jeg å kjøre litt for fort på E6 nord for Tretten rett foran en Volvo V70 som viste seg å inneholde to politimenn. Disse var så snille å gi meg et forenklet forelegg på 7800,- kroner for å ha kjørt i 111 km/t i 80-sonen. I forkant av dette hadde jeg meldt meg inn i dette Bot.as som jeg hadde lest rundt omkring at skulle være så fantastisk.

 

Jeg har lagt merke til at man alltid hører om folk som får betalt bøtene sine derfra eller fra andre tilsvarende "forsikringsselskaper". Gjerne er det slik at noen "kjenner noen en som vet om noen som hørte om en som.." osv...men jeg har til dags dato ikke vært i kontakt med noen som med hånden på hjertet faktisk har fått dekket fartsboten sin gjennom noen av disse "forsikringsselskapene".

 

Riktignok dukker det opp en og annen nyregistrert bruker på diverse forum som hevder at de nær sagt hadde penga i hånda i det samme de så politimannen vinke de inn, men disse har innlysende nok relativt lav troverdighet. Så da må får jeg bare prøve å finne ut på egenhånd om disse selskapene har noe for seg.

 

 

Som det står på Bot.as sine hjemmesider:

 

"Dersom et gebyr eller forenklet forelegg blir utstedt må det sendes inn en kopi av det innbetalte forenklede forelegget og boten til bot.as via post, og så vil du som medlem søke å få beløpet dekket via medlemsskapet og vi vil refundere og overføre beløpet til din konto så fort vi har godkjent gebyret evt boten i henhold til våre vilkår."

 

 

 

...Som sagt så gjort, her er hva jeg har sendt inn: En kopi av det forenklede forelegget, kopi av giroen fra Statens Innkrevningssentral, kopi av kvitteringen for betalt forelegg, pluss en kortfattet "søknad" om refusjon av forelegget.

 

untitled2pu3.jpg

 

untitled1re0.jpg

 

dscf0435kl1.jpg

 

 

Om jeg hører noe fra de gjenstår å se. Må innrømme at jeg er veldig skeptisk da verken hjemmesiden eller den ikke-eksisterende kundesupporten til Bot.as oser av troverdighet, men skal oppdatere denne tråden om det skulle skje noe i positiv retning slik at vi kan bli litt klokere på om fartsbotforsikring er noe som fungerer, eller om skeptikerne har hatt rett hele veien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er medlemm av Bos.as selv og fikk en fartsbot på 6500 for ca 2 måneder siden, jeg gadd ikke sende inn bota mi en gang. Dem svarte ikke på tlf eller mail og alt virket veldig useriøst, så derfor tok jeg heller bota på nedbetaling med 1500kr månden da jeg ikke har råd til å miste 6500kr på en gang, som jeg er 90% sikker på jeg hadde gjort hvis jeg hadde betalt hele boten å sendt kviteringen til bot.as.

 

for det hadde nok endt med at jeg var 6500kr fattigere uten å ha mulighet til å velge å dele beløpet over tid.

 

men lykke til :) håper det går bra for deg at de faktisk dekker beløpet :thumbup:

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
I norge ja (pga nazi halvorsen), men BOT.as driver fra london å er lovlig der.

9279262[/snapback]

 

Problemet er at de ikke har konsensjon for forsikringsvirksomhet. Dessuten er det jo ikke sikkert at slike firmaer er til å stole på. Jeg personlig er meget tvilende til slike selskap.

Lenke til kommentar
I norge ja (pga nazi halvorsen), men BOT.as driver fra london å er lovlig der.

9279262[/snapback]

Da så :)

9279273[/snapback]

 

En annen fordel ved å være basert i London er at det ikke er så lett for oss her i Norge å kreve inn noe penger fra de om ting skulle gå skeis. De driver lovlig derfra takket være et selskap som kaller seg for Firma 24 Regnskap. Et firma som jeg syns virker relativt tvilsomt basert på hjemmesidene deres. For meg ser det ut som om virksomheten i England bare er en postadresse.

Lenke til kommentar
I norge ja (pga nazi halvorsen), men BOT.as driver fra london å er lovlig der.

9279262[/snapback]

 

Problemet er at de ikke har konsensjon for forsikringsvirksomhet. Dessuten er det jo ikke sikkert at slike firmaer er til å stole på. Jeg personlig er meget tvilende til slike selskap.

9283605[/snapback]

 

Som sagt, man hører alltid om folk på diverse forum som har fått betalt bøtene sine av slike firmaer. Og man hører også om noen som vet om noen som de tror fikk bøtene sine betalt. Men jeg har aldri vært borti noen med et snev av troverdighet som faktisk har fått betalt bøtene sine. Tror ikke jeg kommer til å bli en av de heller.

Lenke til kommentar
En annen fordel ved å være basert i London er at det ikke er så lett for oss her i Norge å kreve inn noe penger fra de om ting skulle gå skeis. De driver lovlig derfra takket være et selskap som kaller seg for Firma 24 Regnskap. Et firma som jeg syns virker relativt tvilsomt basert på hjemmesidene deres. For meg ser det ut som om virksomheten i England bare er en postadresse.

9284025[/snapback]

 

Det du beskriver er ett NUF, ikke noe spesiellt useriøst i utgangspunktet hvis eierne driver seriøst.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke forsikret meg for dette, men jeg har vært nære på etter at jeg har pådratt meg noen bøter i det siste :wallbash:

 

Det er jo teoretisk mulig å få et slikt selskap til å gå rundt da.

 

Men, er det ingen som tilbyr prikkforsikring da? :p

9299506[/snapback]

 

Dette kan vel knapt kalles forsikring. Det blir omtrent som om man skulle kunne forsikre sitt eget hus mot brann som man har tent på selv...

 

Vet ikke hvor lett det er til å få det rundt. Et vanlig forsikringsselskap er jo basert på at alle betaler inn en relativt liten sum, slik at de som har skader kan få utbetalt en stor sum. Problemet med et sånn bot forsikring er j at det stort sett er folk som er i en risikogruppe som vil kjøpe den. Med andre ord er sjangsen svært stor for at samtlige forsikringstakere vil ha en skade i løpet av ganske kort tid.

Endret av Dipstick
Lenke til kommentar
I norge ja (pga nazi halvorsen), men BOT.as driver fra london å er lovlig der.

9279262[/snapback]

 

Så her betaler du gledelig penger til firma som ikke gjør noen ting for deg og så klager du på at disse kanskje ikke får lov til å drive lenger i Norge :!:

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...