Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

En uhøytidelig test av Bot.as sin troverdighet:


Anbefalte innlegg

Ja. Jeg kan ikke fatte at folk som starter et firma som skal gjøre det lettere for folk å bryte lover og regler kan oppføre seg så uredelig!

Sette deg litt inn i hva som var grunntanken bak BOT.as før du kommer med sånne moralistiske innlegg kanskje?

 

Mener du at du tror at man kan få fartsbot om man kjører lovlig? Og at det var dette som var utgangspunktet, eller grunntanken bak, som du sier, for bot.as?

 

Dette beviser etter min mening at hvis noe virker for godt til å være sant, så er det det. Målgruppen for sånne fartsbotforsikringer er det som vet at de kjører fortere enn de burde oftere enn de burde, og sånn sett er i risikogruppen. Hvis alle brukerne av en forsikring er i risikogruppen er det ingen måte man kan holde forsikringspremien lavere enn gjennomsnittsutbetalingen uten å gå konkurs. For du tror vel virkelig ikke at noen gidder å betale flere hundre kroner for å være medlem i bot.as, om de vet at de aldri kjører for fort?

 

Jeg skjønner at det er vondt å innse dette, men å avfeie mitt innlegg med at jeg skulle kjenne grunntanken bak bot.as noe dårligere enn andre i denne diskusjonen blir bare .. rart.

 

Om du kjenner denne grunntanken betyr det jo at du har en tilknytning til de som etablerte "tilbudet", og da er det tydeligvis enkelte her som kunne tenke seg skalpen din.

 

Skulle jeg spekulere i hva som var grunntanken er dette i beste fall et dårlig gjennomtenkt forsøk på "felles skjebne - felles trøst", men kanskje mer sannsynlig (i lys av hvor vanskelig tilgjengelige de er) hadde de ingen oppriktig ansvarsfølelse i forhold til å oppfylle sine forpliktelser.

 

Så jeg beklager, men jeg synes faktisk at det bør være lov å harselere litt med folk som har latt seg lure til å gi bort pengene sine til bot.as. Og jeg er glad politiet er fornuftige nok til å prioritere å bruke ressurser på viktigere ting enn sånne tulleanmeldelser som det her. Folk som nå har betalt både penger til bot.as OG fartsbøtene sine kunne faktisk hatt alle penga i lomma fortsatt bare ved en liten hastighetsjustering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja. Jeg kan ikke fatte at folk som starter et firma som skal gjøre det lettere for folk å bryte lover og regler kan oppføre seg så uredelig!

Sette deg litt inn i hva som var grunntanken bak BOT.as før du kommer med sånne moralistiske innlegg kanskje?

 

Mener du at du tror at man kan få fartsbot om man kjører lovlig? Og at det var dette som var utgangspunktet, eller grunntanken bak, som du sier, for bot.as?

 

Dette beviser etter min mening at hvis noe virker for godt til å være sant, så er det det. Målgruppen for sånne fartsbotforsikringer er det som vet at de kjører fortere enn de burde oftere enn de burde, og sånn sett er i risikogruppen. Hvis alle brukerne av en forsikring er i risikogruppen er det ingen måte man kan holde forsikringspremien lavere enn gjennomsnittsutbetalingen uten å gå konkurs. For du tror vel virkelig ikke at noen gidder å betale flere hundre kroner for å være medlem i bot.as, om de vet at de aldri kjører for fort?

 

Jeg skjønner at det er vondt å innse dette, men å avfeie mitt innlegg med at jeg skulle kjenne grunntanken bak bot.as noe dårligere enn andre i denne diskusjonen blir bare .. rart.

 

Om d"u kjenner denne grunntanken betyr det jo at du har en tilknytning til de som etablerte "tilbudet", og da er det tydeligvis enkelte her som kunne tenke seg skalpen din.

 

Skulle jeg spekulere i hva som var grunntanken er dette i beste fall et dårlig gjennomtenkt forsøk på "felles skjebne - felles trøst", men kanskje mer sannsynlig (i lys av hvor vanskelig tilgjengelige de er) hadde de ingen oppriktig ansvarsfølelse i forhold til å oppfylle sine forpliktelser.

 

Så jeg beklager, men jeg synes faktisk at det bør være lov å harselere litt med folk som har latt seg lure til å gi bort pengene sine til bot.as. Og jeg er glad politiet er fornuftige nok til å prioritere å bruke ressurser på viktigere ting enn sånne tulleanmeldelser som det her. Folk som nå har betalt både penger til bot.as OG fartsbøtene sine kunne faktisk hatt alle penga i lomma fortsatt bare ved en liten hastighetsjustering.

Kan starte med at kompisen min fikk dekket sin bot på 6500 uten noe problem høsten 2006. Etter dette tegnet jeg også medlemskap, da viste det seg jo å fungere. Det beviser at det ikke er for godt til å væe sant, og at jeg og flere umulig kan ha vært så veldig naive?

 

Meningen med en "forsikring" er jo at alle sammen skal være med å dekke bøter noen får. Hvor stor andel som blir stoppet iforhold til hvor mange medlemer som har tegnet medlemskap har jeg ingen formening om, men hvis du har noen ideer om det er jeg interessert.

 

Liker påstanden din om at det bare er de som kjører forfort som har bruk for dette medlemskapet. Vet ikke hvor i landet du bruker fremkomstmiddelet ditt...hvis du i det heletatt har noe...men her på sentrale østlandet kjører ikke bare "18 åringer som nettopp har fått lappen" av og til over de til tider ulogiske fartsgrensene, men trafikken flyter ofte mellom 10-25 over (nå er jeg snill) på visse veier. Med det i bakhodet er det for alle disse en teoretisk sjanse til å få noen sure tusenlapper i bot...for noe man i utgangspunktet ikke føler man har gjort veldig galt.

 

Hadde alle kjørt med hodet, vært oppmerksomme, samarbeidet og tatt hensyn i trafikken til en hver tid kunne man sikkert sagt at full kasko forsikring også er hull i hodet...men det er det jo ikke eller?

 

Når du har lest gjennom dette kan du tenke gjennom om det fortsatt er noe hold i moralpreken din.

 

Mvh Irritert på besserwissere og svindlere.

Endret av Rossifan46
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er det noen flere som har forsøkt å få tilbake penger fra bot.as etter de la ned?

 

Jeg tegnet mitt medlemsskap i juni 2007 og fikk i går en bot på 6500 kr. :(

 

Er det i det hele tatt vits å be om noe tilbake?

 

Burde jo anmelde idioten og kreve medlemsskapsavgiften tilbake!

 

Får vel bare ringe innkrevningssentralen og be om avdrag :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...