Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

En uhøytidelig test av Bot.as sin troverdighet:


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde denne "tjenesten" for et halvt år siden, og for meg virket det som reinspikka lureri. Planen var å melde seg inn, og så melde seg ut innen 30 dager. Etter 29 dager, sendte jeg stopp-melding til bot.as, men likevel ble jeg trukket 89 kroner. Jeg prøvde å få kontakt med fyren som står bak bot.as, men det var klin umulig - både på mail og telefon.

 

Til slutt måtte jeg ta kontakt med tjenesteleverandøren til bot.as, og først da ble det orden i sakene.

 

Mitt råd: styr unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg prøvde denne "tjenesten" for et halvt år siden, og for meg virket det som reinspikka lureri. Planen var å melde seg inn, og så melde seg ut innen 30 dager. Etter 29 dager, sendte jeg stopp-melding til bot.as, men likevel ble jeg trukket 89 kroner. Jeg prøvde å få kontakt med fyren som står bak bot.as, men det var klin umulig - både på mail og telefon.

 

Til slutt måtte jeg ta kontakt med tjenesteleverandøren til bot.as, og først da ble det orden i sakene.

 

Mitt råd: styr unna.

9300162[/snapback]

 

Det er nok ikke bare på grunn av at du skulle melde deg av, hadde selv problem med å få kontakt når jeg skulle melde meg inn, får se hvor lenge det medlemsskapet varer :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg er er medlem av bot.as. Jeg har sendt dem en mail om att jeg ønsker ett 3 års medlemskap og ikke en faktura hver mnd... nå har jeg purret på denne mailen 2 ganger. Har også purret pr SMS til bot.as sitt mobil nummer... de svarer ikke. Etter å ha lest alt dette på forumet, melder jeg meg ut. Skjønner att bot.as er useriøst selskap. (Det er nå snart 2 mnd siden jeg sendte dem mail som de ikke svarer på)

 

Måtte tillogmed purre på innmeldinga mi?!!? DE ER USERIØSE!! Styr unna.

Lenke til kommentar
stod i avisen at det var noen som kjøpte prikker for opp til fem tusen pr prikk. Usikker på om denne muligeheten forsvant, måten var at de betalte bøtene iallefall og sa at de hadde kjørt. (da betalte man vistnok bota + for prikken til dem)

9299710[/snapback]

 

 

Jeg er kanskje ikke så forbannet skarp i hodet, så derfor er en ting lurer jeg veldig på:

 

Hvis du blir stoppet av politiet for å ha grisekjørt - polititjenestemannen noterer dine personalia, og utsteder et forenklet forelegg (eller anmeldelse om farten var høy nok) - så kan noen andre i ettertid ta på seg skylden, og attpåtil ta i mot dine prikker med fare for selv å skulle miste sin førerrett? :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
stod i avisen at det var noen som kjøpte prikker for opp til fem tusen pr prikk. Usikker på om denne muligeheten forsvant, måten var at de betalte bøtene iallefall og sa at de hadde kjørt. (da betalte man vistnok bota + for prikken til dem)

9299710[/snapback]

 

 

Jeg er kanskje ikke så forbannet skarp i hodet, så derfor er en ting lurer jeg veldig på:

 

Hvis du blir stoppet av politiet for å ha grisekjørt - polititjenestemannen noterer dine personalia, og utsteder et forenklet forelegg (eller anmeldelse om farten var høy nok) - så kan noen andre i ettertid ta på seg skylden, og attpåtil ta i mot dine prikker med fare for selv å skulle miste sin førerrett? :hmm::hmm:

9331281[/snapback]

 

Hvem som helst kan betale boten, men prikkene går jo til den som faktisk kjørte bilen. Skjønner ikke helt hvordan noe kan ta på seg ansvaret for det, med mindre det er tvil om hvem som kjørte bilen og noen melder seg, men det er jo sjelden tilfellet når man blir stoppet...

Lenke til kommentar
Meldte meg akkurat ut igjen, mindre enn en uke etter jeg meldte meg inn.

Gidder ikke betale for noe jeg aldri kommer til å få nytte av.

9330457[/snapback]

 

Du vet. En som har opprettet ett system for å lure lovens lange arm, går sikkert ikke av veien for å lure alle sine abonementer heller. Og hvor skal man anmelde bot.as om man ikke får pengene man har krav på? POLITIET... hehe...får nok mye sympati der... hehe... glem det. Dette er bare svindel, med stor S!

 

Får han dekt boten, så skal jeg ta av meg hatteten og be om forlatelse.

Lenke til kommentar
Du vet. En som har opprettet ett system for å lure lovens lange arm, går sikkert ikke av veien for å lure alle sine abonementer heller. Og hvor skal man anmelde bot.as om man ikke får pengene man har krav på? POLITIET... hehe...får nok mye sympati der... hehe...  glem det. Dette er bare svindel, med stor S!

 

Får han dekt boten, så skal jeg ta av meg hatteten og be om forlatelse.

9338490[/snapback]

 

Politiet og rettsvesenet forøvrig opererer ikke med sympati, de tar handling under hjemmel i Norsk Lov. Problemet er at dette ikke er noe folk blir tvingt med på, de velger selv å melde seg inn. Om man leser etter i kontrakten man sikkert godtar ved innmelding, så finner man nok ut at Bot.as osv. har diverse smutthull de kan slippe unna å betale med.

Lenke til kommentar
Politiet og rettsvesenet forøvrig opererer ikke med sympati, de tar handling under hjemmel i Norsk Lov. Problemet er at dette ikke er noe folk blir tvingt med på, de velger selv å melde seg inn. Om man leser etter i kontrakten man sikkert godtar ved innmelding, så finner man nok ut at Bot.as osv. har diverse smutthull de kan slippe unna å betale med.

9341071[/snapback]

 

Ikke finnes det særlig med smutthull så bot.as må nok betale om kunden kommer med ett rettmessig krav.

 

Selv om man ikke blir tvunget til dette er klageretten like stor ved svindel, man tvinges ikke til å kjøpe hus og bil heller men i noen tilfeller blir man svindlet her også.

Lenke til kommentar
Ikke finnes det særlig med smutthull så bot.as må nok betale om kunden kommer med ett rettmessig krav.

 

Selv om man ikke blir tvunget til dette er klageretten like stor ved svindel, man tvinges ikke til å kjøpe hus og bil heller men i noen tilfeller blir man svindlet her også.

9341352[/snapback]

 

Jeg sa ingenting om klageretten, jeg sa at man antageligvis har godtatt en avtale hvor det blandt annet står ting som at; "Hvis måneden har en dag som begynner på F, og dagen inneholder sifferet 2 i datoen, så kan Bot.as unnlate seg å betale bla bla".

 

Akkurat den der var tatt litt ut av lufta, men du skjønte hva jeg mente? ;)

Lenke til kommentar
Akkurat den der var tatt litt ut av lufta, men du skjønte hva jeg mente? ;)

9343248[/snapback]

 

Klart jeg skjønner hva du mener men det jeg ikke skjønner er hvordan man kan stille slike spørsmål uten selv å ha lest reglene. For har du lest de har du ikke skrevet dette....

 

De er meget kortfattelig, enkle og forstå og ikke åpen for tolkning.

Lenke til kommentar
Klart jeg skjønner hva du mener men det jeg ikke skjønner er hvordan man kan stille slike spørsmål uten selv å ha lest reglene. For har du lest de har du ikke skrevet dette....

 

De er meget kortfattelig, enkle og forstå og ikke åpen for tolkning.

9344567[/snapback]

 

Foreligger nok en kontrakt for foretaket som få har sett, tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Klart jeg skjønner hva du mener men det jeg ikke skjønner er hvordan man kan stille slike spørsmål uten selv å ha lest reglene. For har du lest de har du ikke skrevet dette....

 

De er meget kortfattelig, enkle og forstå og ikke åpen for tolkning.

9344567[/snapback]

 

Foreligger nok en kontrakt for foretaket som få har sett, tenker jeg. :)

9345771[/snapback]

 

Kontrakt?

 

Ingenting som ikke vises til kunden skal gå utover deres produkt eller avtale!

Lenke til kommentar
Egentlig, så er det samme for meg.

Alt jeg har å si er at jeg tror null og niks på alt slikt tull, og jeg er overbevist om at det er svindel på høyt nivå. :)

9345895[/snapback]

 

Skal ikke si meg direkte uenig der, hadde det vært en del dyrere hadde jeg faktisk hatt større tro på seriøsiteten til firmaet.

 

Useriøst eller ikke så finner de ihvertfall ikke lovlige smutthull i egne regler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...