Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

En uhøytidelig test av Bot.as sin troverdighet:


Anbefalte innlegg

Tviler litt på om dette er reinspikka svindel. Når det blåste som værst rundt dette selskapet (mye pga psyko Halvorsen) fikke jo media tak i endel folk som hadde fått dekket boten sin. Samt at de som hadde startet selskapet ble intervjuet på tv. Ihvertfall til inntil nylig gikk reklamen deres også på Radio 1. Så, hvis det er svindel, er det utrolig profft satt i stand.

 

At selskapet i det senere har blitt mer useriøst, kan nok godt hende. Det aner jeg ingenting om. Men, jeg er selv medlem der (fikk også bot for noen uker siden som er sendt inn), og fikk faktisk kontakt med de per mail tildligere i år...tok riktignok ganske lang tid for å få svar :D ...har jo selv vært skeptisk og tror ikke helt på dette før jeg opplever å få refundert min bot, men den som lever får se ;)

 

Ønsker også at folk som faktisk har hatt erfaringer med dette firmaet skriver inn her...og ikke bare synsing fra andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tviler litt på om dette er reinspikka svindel. Når det blåste som værst rundt dette selskapet (mye pga psyko Halvorsen) fikke jo media tak i endel folk som hadde fått dekket boten sin. Samt at de som hadde startet selskapet ble intervjuet på tv. Ihvertfall til inntil nylig gikk reklamen deres også på Radio 1. Så, hvis det er svindel, er det utrolig  profft satt i stand.

 

At selskapet i det senere har blitt mer useriøst, kan nok godt hende. Det aner jeg ingenting om. Men, jeg er selv medlem der (fikk også bot for noen uker siden som er sendt inn), og fikk faktisk kontakt med de per mail tildligere i år...tok riktignok ganske lang tid for å få svar  :D  ...har jo selv vært skeptisk og tror ikke helt på dette før jeg opplever å få refundert min bot, men den som lever får se ;)

 

Ønsker også at folk som faktisk har hatt erfaringer med dette firmaet skriver inn her...og ikke bare synsing fra andre.

9509329[/snapback]

 

Vel, dagen jeg fikk bota fikk jeg (mot all formodning) tak i Rune Sandø på telefonen. DEN gang virket han veldig hyggelig (og seriøs), og forklarte meg hvordan ting skulle gjøres. Den andre gangen jeg fikk tak i han, 3-4 uker etter jeg hadde sendt inn bota og ikke hadde sett noe til pengene, fikk jeg forklart at det var en "ventetid" på 6-9 uker pga. for mange bøter tidligere i år, de hadde ikke midler til å betale ut alle bøtene. Denne gangen virket han også seriøs... Siden dette har det ikke vært mulig å få tak i han, verken via mail eller telefon. Må nok ringe på hjemmetelefonen for å få svar, og da får du huden full :)

 

Selskapet virker altså seriøst, men jeg begynner å tvile på at dette er tilfellet. Svindel med stor S?

Lenke til kommentar

Da har jeg vært i kontakt med InfoPlus (90237440) for å få slutt på abbonementet mitt. Traff på en hyggelig kar som jeg forklarte alt om hvordan det lå til, og hvor useriøse de (han) er. Om det jeg sa stemte, sa han, skulle de avslutte forholdet sitt med dem. De ville ikke bli forbundet med svindel og useriøsitet :) Oppfordrer også andre til å ringe disse og forklare saken, slik at de blir opplyst om dette. Dette er vel den eneste muligheten til å få slutt på dette.

 

***FOR Å AVSLUTTE MEDLEMSKAPET SITT HOS BOT.AS***

 

Send en melding der du skriver "STOPP" og sender dette til 2002, fra den telefonen du blir trukket fra. Det funka for meg :D Da blir det tur ned på politistasjonen...

Lenke til kommentar
Send en melding der du skriver "STOPP" og sender dette til 2002, fra den telefonen du blir trukket fra. Det funka for meg :D Da blir det tur ned på politistasjonen...

9512320[/snapback]

Jeg sendte også stopp-melding til 2002, og fikk bekreftelse på at tjenesten var stoppet. Likevel ble jeg trukket 89 kroner noen dager etterpå. Jeg måtte altså ta kontakt med Infoplus for å få stoppet tjenesten...
Lenke til kommentar
Dette er SVINDEL. De opererer med beløp som er så små at man ikke gidder å anmelde, men de svindler mange... Få satt fast de ansvarlige, ANMELD! Når dere anmelder, husk å si fra om at dere er flere her i Norge som anmelder.

9525222[/snapback]

 

Da har i alle fall jeg vært og anmeldt han. Fikk beskjed om at saken sto mye sterkere dersom flere gjorde det samme, og det er det jeg oppfordrer alle som har blitt svindlet av dette firmaet om å gjøre!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Joda, svindel er svindel, men jeg skjønner bare ikke hvordan dere biter på agnet til disse simple svindlerene.

 

Har fakrisk en god venn som fikk dekket sin bot ifjor høst 2006. Tenkte at da må det jo fungere, selv om jeg var skeptisk før.

Jeg meldte meg inn i starten av året...men jeg betalte inn ca 830 for et år. Fikk bekreftet på mail at jeg var medlem.

 

Har fått en bot i midten av august som jeg fortsatt ikke har fått dekket.

 

Venter i spenning...anmelder hvis ikke noe skjer snart!

Lenke til kommentar

Da har jeg fått pengene på konto. Tviler sterkt på at de kom på grunn av godvilje, det er vel ikke til å utelukke at det hadde med anmeldelsen å gjøre.. Har i alle fall fått et ønske om at jeg trekker anmeldelsen. Kan ikke kjempe kampen for resten som ikke gidder å gjøre noe, som ikke har fått dekt sine - så det får bli opp til den enkelte.. Om man må gå som langt som til å anmelde vil vel bare vise seg..?

Lenke til kommentar
Da har jeg fått pengene på konto. Tviler sterkt på at de kom på grunn av godvilje, det er vel ikke til å utelukke at det hadde med anmeldelsen å gjøre.. Har i alle fall fått et ønske om at jeg trekker anmeldelsen. Kan ikke kjempe kampen for resten som ikke gidder å gjøre noe, som ikke har fått dekt sine - så det får bli opp til den enkelte.. Om man må gå som langt som til å anmelde vil vel bare vise seg..?

Jeg har også ringt Rune Sandø på privaten! Han ble ikke veldig glad...men påstod at han ikke hadde noe med BOT.as å gjøre...stemmer dette eller var det han du har fått penger tilbake via?

 

Gratulerer med penger tilbake hverfall...håper jeg er like heldig...men er redd det blir en tur på stasjonen en dag snart...begynner å miste tollmodigheten!

Lenke til kommentar
Da har jeg fått pengene på konto. Tviler sterkt på at de kom på grunn av godvilje, det er vel ikke til å utelukke at det hadde med anmeldelsen å gjøre.. Har i alle fall fått et ønske om at jeg trekker anmeldelsen. Kan ikke kjempe kampen for resten som ikke gidder å gjøre noe, som ikke har fått dekt sine - så det får bli opp til den enkelte.. Om man må gå som langt som til å anmelde vil vel bare vise seg..?

Jeg har også ringt Rune Sandø på privaten! Han ble ikke veldig glad...men påstod at han ikke hadde noe med BOT.as å gjøre...stemmer dette eller var det han du har fått penger tilbake via?

 

Gratulerer med penger tilbake hverfall...håper jeg er like heldig...men er redd det blir en tur på stasjonen en dag snart...begynner å miste tollmodigheten!

 

Kommer an på hvilken du ringte, finnes vel flere ;)

Lenke til kommentar
Da har jeg fått pengene på konto. Tviler sterkt på at de kom på grunn av godvilje, det er vel ikke til å utelukke at det hadde med anmeldelsen å gjøre.. Har i alle fall fått et ønske om at jeg trekker anmeldelsen. Kan ikke kjempe kampen for resten som ikke gidder å gjøre noe, som ikke har fått dekt sine - så det får bli opp til den enkelte.. Om man må gå som langt som til å anmelde vil vel bare vise seg..?

Jeg har også ringt Rune Sandø på privaten! Han ble ikke veldig glad...men påstod at han ikke hadde noe med BOT.as å gjøre...stemmer dette eller var det han du har fått penger tilbake via?

 

Gratulerer med penger tilbake hverfall...håper jeg er like heldig...men er redd det blir en tur på stasjonen en dag snart...begynner å miste tollmodigheten!

 

Kommer an på hvilken du ringte, finnes vel flere ;)

Vet det er flere, men jeg vet jeg ringte riktig...han sa jo han ikke hadde noe mer med BOT.as å gjøre, noe jeg tror bare er en måte å lure seg unna på.

 

 

Jeg er i samma ståa som deg, bare at jeg har forsatt ikke fått igjen noen penger.

Anmeldte du han, eller anmeldte du BOT.as firmaet? Greit å vite hvis man skal gå sammen flere å gjøre det samme slik at saken står sterkere hos Politiet.

Endret av Rossifan46
Lenke til kommentar
Jeg har vært i kontakt med personen bak dette firmaet, Rune Sandø, en gang per telefon til kundeservice-nr'et som er registrert på han. Det er altså en av sikkert 300+ telefoner til det nr'et. Fikk ei bot på 2900 for over tre mnd som jeg ikke har fått igjen penger for. Har også gått så langt som å ringe han på hjemmetelefon, noe han likte særs dårlig. Men så oppgitt kan man bli. Man kan ikke finne seg i å bli svindlet på denne måten! Jeg får heller ikke stoppa abbonementet når jeg ikke får tak i dem, hvordan gjør jeg dette da?? Jeg anmelder dette over helga, oppfordrer alle andre som har blitt svindla på samme måte om å gjøre det samme. Fikk forresten en sms idag om at jeg hadde blitt trukket ytterligere 89kr for mitt medlemskap hos bot.as.

 

Har også oppsøkt lokalene til firmaet, regnskapsfirmaet. I en 5. etasje på tempe, der var det ikke merket med noe navn på noen dør som skulle tilsi at regnskap 24 holdt til der. I 1. etg står det derimot at det skal ligge der. Virker som om man må dra hjem til mannen for å få tak i han!

 

**EDIT** 27.10.07: Fikk en mail fra "bot.as" der det står at firma24 regnskap ikke har noe med bot.as å gjøre, de hadde visstnok et uforpliktende samarbeid med bot.as med tanke på å bli fast regnskapsfører, men aldri inngått noen skriftlig samarbeidsavtale med bot.as og har ingenting med de å gjøre - FÅR JEG OPPLYST VIA E-POST. Det samme skal også gjelde Rune Sandø som var innleid konsulent.

 

(Hvorfor er da kundeservicenr registrert på han, og hvorfor fikk jeg pengene etter å ha anmeldt han, når han ikke har noe å gjøre med firmaet?)

 

Plutselig har de begynt å sende meg mail........

 

 

Hei chrgjo,

 

det var veldig interessant å lese dine erfaringer og måten du løste det på. Jeg har dessverre ikke hatt tid til å følge opp dette bot.as-"prosjektet" mitt de siste månedene, men tenkte jeg skulle sette igang igjen nå. Hadde egentlig mistet alt håp, men da jeg så at du hadde fått igjen penger fra de ser jeg at det kanskje er muligheter for meg også.

 

Det jeg lurte på er hvor denne Rune Sandø kommer inn i bildet? Jeg har ikke hørt om han før. De eneste personene jeg har fått med meg som har noen tilknytning til Bot.as er en Geir Holstad som står registrert som eier av nummeret til support-telefonen til Bot.as. Linda Gran som ser ut til å være det pene ansiktet utad. Og Frank Norvald Hågensen som står som eier av Firma 24 Regnskap.

 

Anmeldte du Sandbø personlig, eller var det Bot.as du gikk etter? Og hva er sakens stilling pr. i dag?

 

 

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Hei chrgjo,

 

det var veldig interessant å lese dine erfaringer og måten du løste det på. Jeg har dessverre ikke hatt tid til å følge opp dette bot.as-"prosjektet" mitt de siste månedene, men tenkte jeg skulle sette igang igjen nå. Hadde egentlig mistet alt håp, men da jeg så at du hadde fått igjen penger fra de ser jeg at det kanskje er muligheter for meg også.

 

Det jeg lurte på er hvor denne Rune Sandø kommer inn i bildet? Jeg har ikke hørt om han før. De eneste personene jeg har fått med meg som har noen tilknytning til Bot.as er en Geir Holstad som står registrert som eier av nummeret til support-telefonen til Bot.as. Linda Gran som ser ut til å være det pene ansiktet utad. Og Frank Norvald Hågensen som står som eier av Firma 24 Regnskap.

 

Anmeldte du Sandbø personlig, eller var det Bot.as du gikk etter? Og hva er sakens stilling pr. i dag?

 

 

På forhånd takk. :)

 

Hei. Jeg anmeldte Sandø personlig. Grunnen til at jeg anmeldte nettopp han var at kundeservicenr'et var registrert på han. Dessuten var reaksjonen hans når jeg ringte han på privattelefon å tolke dithen at han absolutt var involvert i selskapet. Jeg tolket det altså sånn at han var den eneste personen bak firmaet.

Som du ser av edit i tråden du quoter så har jeg blitt kontaktet av "bot.as" vedrørende "anmeldelse og chatting på nettet" som det sto. Der står det bl.a. at Rune Sandø ikke har noen som helst tilknytning til bot.as. Nettopp dette stiller jeg meg kritisk til, hvorfor skulle jeg da få igjen pengene når jeg anmeldte en kar som ikke har noe med firmaet å gjøre??

 

De ønsket anmeldelsen trekt, og jeg sendte et brev til lensmannskontoret der jeg skrev at jeg gjorde nettopp dette. Jeg har jo på en måte ikke blitt svindlet lenger (selv om jeg tviler sterkt på at jeg ville fått igjen pengene om jeg ikke hadde levert noen anmeldelse). Som sagt tidligere får de som har noe uoppgjort med firmaet ta dette selv, det er vel ikke så mye akkurat jeg kan gjøre for andre som selv ikke gidder gjøre noe. Hvordan den enkelte velger å "angripe" dette får bli opp til den enkelte...

 

Jeg ser saken min mot bot.as som avsluttet, ettersom jeg til slutt har fått pengene jeg hadde krav på. Men det er jo først i det siste at jeg har blitt kontaktet av "bot.as".... Og jeg har selvsagt sagt opp abbonementet mitt hos dette firmaet (jeg har ikke blitt trekt mer etter at jeg sendte "STOPP" til 2002).

 

Jeg ønsker alle som har noe utestående mot bot.as lykke til med å få igjen det de har krav på. Ja, det de har krav på.

 

EDIT: La merke til akkurat denne uttalelsen i artikkelen du linket til: "Allerede til neste år kalkulerer BOT med millionoverskudd."

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article799967.ece

 

EDIT NR.2: Jeg kom på en ting..... Den andre gangen jeg fikk tak i Rune Sandø på telefon når jeg fikk forklart at grunnen til at jeg ikke hadde fått dekt bota var "kø" i bøter fra våren av, spurte jeg om det faktisk var Rune Sandø jeg snakket med. Svaret jeg fikk var "ja".

Endret av chrgjo
Lenke til kommentar
Hei chrgjo,

 

det var veldig interessant å lese dine erfaringer og måten du løste det på. Jeg har dessverre ikke hatt tid til å følge opp dette bot.as-"prosjektet" mitt de siste månedene, men tenkte jeg skulle sette igang igjen nå. Hadde egentlig mistet alt håp, men da jeg så at du hadde fått igjen penger fra de ser jeg at det kanskje er muligheter for meg også.

 

Det jeg lurte på er hvor denne Rune Sandø kommer inn i bildet? Jeg har ikke hørt om han før. De eneste personene jeg har fått med meg som har noen tilknytning til Bot.as er en Geir Holstad som står registrert som eier av nummeret til support-telefonen til Bot.as. Linda Gran som ser ut til å være det pene ansiktet utad. Og Frank Norvald Hågensen som står som eier av Firma 24 Regnskap.

 

Anmeldte du Sandbø personlig, eller var det Bot.as du gikk etter? Og hva er sakens stilling pr. i dag?

 

 

På forhånd takk. :)

 

Hei. Jeg anmeldte Sandø personlig. Grunnen til at jeg anmeldte nettopp han var at kundeservicenr'et var registrert på han. Dessuten var reaksjonen hans når jeg ringte han på privattelefon å tolke dithen at han absolutt var involvert i selskapet. Jeg tolket det altså sånn at han var den eneste personen bak firmaet.

Som du ser av edit i tråden du quoter så har jeg blitt kontaktet av "bot.as" vedrørende "anmeldelse og chatting på nettet" som det sto. Der står det bl.a. at Rune Sandø ikke har noen som helst tilknytning til bot.as. Nettopp dette stiller jeg meg kritisk til, hvorfor skulle jeg da få igjen pengene når jeg anmeldte en kar som ikke har noe med firmaet å gjøre??

 

De ønsket anmeldelsen trekt, og jeg sendte et brev til lensmannskontoret der jeg skrev at jeg gjorde nettopp dette. Jeg har jo på en måte ikke blitt svindlet lenger (selv om jeg tviler sterkt på at jeg ville fått igjen pengene om jeg ikke hadde levert noen anmeldelse). Som sagt tidligere får de som har noe uoppgjort med firmaet ta dette selv, det er vel ikke så mye akkurat jeg kan gjøre for andre som selv ikke gidder gjøre noe. Hvordan den enkelte velger å "angripe" dette får bli opp til den enkelte...

 

Jeg ser saken min mot bot.as som avsluttet, ettersom jeg til slutt har fått pengene jeg hadde krav på. Men det er jo først i det siste at jeg har blitt kontaktet av "bot.as".... Og jeg har selvsagt sagt opp abbonementet mitt hos dette firmaet (jeg har ikke blitt trekt mer etter at jeg sendte "STOPP" til 2002).

 

Jeg ønsker alle som har noe utestående mot bot.as lykke til med å få igjen det de har krav på. Ja, det de har krav på.

 

EDIT: La merke til akkurat denne uttalelsen i artikkelen du linket til: "Allerede til neste år kalkulerer BOT med millionoverskudd."

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article799967.ece

 

EDIT NR.2: Jeg kom på en ting..... Den andre gangen jeg fikk tak i Rune Sandø på telefon når jeg fikk forklart at grunnen til at jeg ikke hadde fått dekt bota var "kø" i bøter fra våren av, spurte jeg om det faktisk var Rune Sandø jeg snakket med. Svaret jeg fikk var "ja".

Bra! Da har jeg fått bekreftet det jeg heletiden har trodd, at Rune Sandø har noe med dette å gjøre! Det gjør det lettere når man har en person å anmelde.

Lenke til kommentar
Bra! Da har jeg fått bekreftet det jeg heletiden har trodd, at Rune Sandø har noe med dette å gjøre! Det gjør det lettere når man har en person å anmelde.

 

Ikke vet jeg, fikk jo en mail der det sto at han ikke hadde det (lenger).

 

Dette får bli min siste post i denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...