Gå til innhold

Logitech Z-5500 - overvurdert eller faktisk bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sitter selv med et gammelt logitech 2.1 som det er kanonbra lyd i , men det begynner å dra på årene, tror jeg kjøpte det brukt for 5 år siden..., lappet sammen kabel og høytalere et par ganger.. :p,

hører mye på trance \dance musikk så masse bass er nice :p

 

men folk sier jeg bør kjøpe z5500 frodi dette er det med mest bass for pengene.

men har faktisk ingen plass å ha 2 bakhøytalere.. er 2 meter til veggen bak og har ikke tenkt å skru dem opp der.

 

eler er det andre 2.1 systemer fra logitech som anskje gir samme brumlebass følelsen ?

 

har vel nesten bestemt meg for z5500. kjøpe et brukt å se om det er verdt d kanskje..

Lenke til kommentar
sitter selv med et gammelt logitech 2.1 som det er kanonbra lyd i , men det begynner å dra på årene, tror jeg kjøpte det brukt for 5 år siden..., lappet sammen kabel og høytalere et par ganger.. :p,

hører mye på trance \dance musikk så masse bass er nice :p

 

men folk sier jeg bør kjøpe z5500 frodi dette er det med mest bass for pengene.

men har faktisk ingen plass å ha 2 bakhøytalere.. er 2 meter til veggen bak og har ikke tenkt å skru dem opp der.

 

eler er det andre 2.1 systemer fra logitech som anskje gir samme brumlebass følelsen ?

 

har vel nesten bestemt meg for z5500. kjøpe et brukt å se om det er verdt d kanskje..

Du kunne kjøpt z-2300. Det er 2,1 men er mindre bass en z-5500 da det er z-5500 som er mest bass i har det her akkurat nå! Den eneste jeg irriterer meg over, er at senga er i veien for den perfekte plasseringa, der jeg har den nå så rister listene og ting detter ned fra hyller på rommet mitt. Rister noe i glasser i annen etasje men ikke detter ned som noen sier:P

Lenke til kommentar
Takk for svar.

 

Så jeg trenger altså ikke kjøpe nye kabler til DVD spiller eller dataen?

Noen av dere som har anlegget?

 

For å koble til en dvd spiller må du nok kjøpe en coax kabel. For konsoller er optisk brukt, de som følger med er 3x 3.5mm plugger som man kobler til pcen.

Lenke til kommentar
Da var den i hus!

 

:cool:

 

Men, skal jeg sette opp mot pc eller tv? :O

 

Jeg har bare Nintendo og den kan ikke ta sånn her lyd. Tv´n og Dataen er på hvert sitt side i rommet. Ingen av dem står samme vei.

 

Så hva foreslår dere?

den er vel strengt tatt ment for pc bruk,men du velger jo helt selv;)

 

 

Koblet til pc nå :D

 

Men jeg er HELT ny på dette området.

Så må jeg kjøpe ekstra kabler til å få det til å funke med sourond på en bærbar? (Mac)

Lenke til kommentar
Eller hvordan kabel må jeg ha for å for å koble til Ipod. Eller bærbar PC slik at jeg får sourond? Jeg har Macbook Pro

Skal du bruke z-5500 på macbook pro mener du? Jeg bruke pc...Jeg vet ikke hva lydkortet på macbook pro'en din er, men jeg må bruke ett ekstern lydkort. Eller jeg får lyd i alle 5 høyttalerne uten det, men blir ekte surround med ekstern lydkort altså med usb.

Lenke til kommentar
Eller hvordan kabel må jeg ha for å for å koble til Ipod. Eller bærbar PC slik at jeg får sourond? Jeg har Macbook Pro

Skal du bruke z-5500 på macbook pro mener du? Jeg bruke pc...Jeg vet ikke hva lydkortet på macbook pro'en din er, men jeg må bruke ett ekstern lydkort. Eller jeg får lyd i alle 5 høyttalerne uten det, men blir ekte surround med ekstern lydkort altså med usb.

 

 

Jeg trenger ikke det. Jeg vet at lydkortet kan kjøre 5.1. Så hvilken kabel må jeg kjøpe for å få dette til å fungere?

Lenke til kommentar

jeg har sett på dette anlegget i det siste, for bruk til pc og xbox. noen ideer til hvilken slags kabel jeg kan bruke fra xbox til anlegget? bruker en vga kabel fra xboxen til en pc skjerm nå fortiden, og da har jeg bare vanlig (rød og hvit?) lydkabler.

 

Finns det en converter fra rød og hvit til optisk lydkabel? jeg vil koble begge til pcen, så jeg bare kan switche mellom inputtene når jeg vil.

 

siste spørsmål:P

 

noen her som vet om et ekstern lydkort som er billig, men som samtidig støtter 5.1 surroundsound?

Lenke til kommentar

 

Hva med en 3.5mm jack til toslink adapter og en toslink kabel (vet ikke hvor lang du trenger)?

 

Men du har kanskje fått det til nå?

Endret av Kake24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...