Gå til innhold

Logitech Z-5500 - overvurdert eller faktisk bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann

 

Lurer på om jeg skal kjøpe "Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS, 5 Satelitter og Subwoofer 550W RMS"

 

Men står med denne problemstillingen, jeg har lydkortet "Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD" som da har Digital Coaxial utgang, hvordan kabel skal jeg bruke for å få full! 5.1 surround? Har prøvd på et hjemmekino anlegg men funker veldig dårlig med mini jack :tease:

 

Har også sett flere som har kjøpt denne Monster Cable THX Coaxial kabelen, men er ikke denne lik i begge ender? Forstår at denne passer med den digitale utgangen på Logitech Høytalerne, men hvordan i all verden skal denne passe i mitt lydkort når den ikke passer i digital utgangen?..

 

 

Står Digital IO på lydkortet.

 

Håper på hjelp :thumbup:

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
kan noen svare meg på om dette er bra til og bruke som suround i det heletatt vurderer og kjøpe det og bruke det til det liksom....er det vertd det liksom eller burde jeg kjøpe noe annet??

9387757[/snapback]

JEG er nå ihvertfall storfornøyd med lyden på settet mitt. Til bruk med en pc er det vel mest morro for pengene kontra de andre konkurrentene i samme klassen. Men sammenliknet med et vanlig hjemmekinoanlegg til filmtitting vil det kanskje ikke holde for noen. Det har skarp lyd, og låter anstrengt i mellomtonen på dype stemmer (Min personlige mening siden jeg er vant til rørforsterkere og digitale kabler ut til høyttalerne)

 

Men utrolig mye punch for pengene, mye morrofaktor på vors, mye frustrasjon når den første vasen går i gulvet og du skylder på katta :p

Lenke til kommentar
kan noen svare meg på om dette er bra til og bruke som suround i det heletatt vurderer og kjøpe det og bruke det til det liksom....er det vertd det liksom eller burde jeg kjøpe noe annet??

9387757[/snapback]

JEG er nå ihvertfall storfornøyd med lyden på settet mitt. Til bruk med en pc er det vel mest morro for pengene kontra de andre konkurrentene i samme klassen. Men sammenliknet med et vanlig hjemmekinoanlegg til filmtitting vil det kanskje ikke holde for noen. Det har skarp lyd, og låter anstrengt i mellomtonen på dype stemmer (Min personlige mening siden jeg er vant til rørforsterkere og digitale kabler ut til høyttalerne)

 

Men utrolig mye punch for pengene, mye morrofaktor på vors, mye frustrasjon når den første vasen går i gulvet og du skylder på katta :p

9387874[/snapback]

men er det greit og bruke til tv og xbox360 osv og eller??

Lenke til kommentar
kan noen svare meg på om dette er bra til og bruke som suround i det heletatt vurderer og kjøpe det og bruke det til det liksom....er det vertd det liksom eller burde jeg kjøpe noe annet??

9387757[/snapback]

JEG er nå ihvertfall storfornøyd med lyden på settet mitt. Til bruk med en pc er det vel mest morro for pengene kontra de andre konkurrentene i samme klassen. Men sammenliknet med et vanlig hjemmekinoanlegg til filmtitting vil det kanskje ikke holde for noen. Det har skarp lyd, og låter anstrengt i mellomtonen på dype stemmer (Min personlige mening siden jeg er vant til rørforsterkere og digitale kabler ut til høyttalerne)

 

Men utrolig mye punch for pengene, mye morrofaktor på vors, mye frustrasjon når den første vasen går i gulvet og du skylder på katta :p

9387874[/snapback]

men er det greit og bruke til tv og xbox360 osv og eller??

9388033[/snapback]

burde gå greit å bruke z-5500 til xbox 360, pc, ps3 og mp3 spilleren :p

Lenke til kommentar

jeg har bestillt dette anlegget nå, jeg har hørt fra to venner som har det og de skryter jo (selvfølgelig). men jeg vil har god lyd til musikk også. passer ikke dette for et vanlig soverrom da ? hvis man er så nøye at man må ha det dyreste å beste for å få god basslyd er det jo lite vits å bry seg. så hvis jeg har et middels soverom og har døren igjen er dette NOK eller må jeg ha mer :)? takker for alle svar

Lenke til kommentar
jeg har bestillt dette anlegget nå, jeg har hørt fra to venner som har det og de skryter jo (selvfølgelig). men jeg vil har god lyd til musikk også. passer ikke dette for et vanlig soverrom da ? hvis man er så nøye at man må ha det dyreste å beste for å få god basslyd er det jo lite vits å bry seg. så hvis jeg har et middels soverom og har døren igjen er dette NOK eller må jeg ha mer :)? takker for alle svar

9449011[/snapback]

 

 

Sitter i en ganske så passe stor leilighet og har fått flere klager av naboer :p

 

Eneste jeg kan si om dette er at du kan være uheldig å få en kontrollenhet som blir så varm at lyden begynner å "hakke", da er det bare å sende i retur å håpe på det beste neste gang ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har jeg forstått det riktig?

 

Jeg kjøper Z-5500, sammen med Creative SB X-Fi XtremeGamer til 750 kr + en optisk kabel, så er det bare å koble?

 

 

Trenger jeg noe annet enn en optisk kabel?

9629123[/snapback]

du må ha en 3.5m phone jack til coax digital, vis du vil bruke x-fi kortet

ellers må du ha platinum eller fatality versjonen som har optisk / coax digital ut foran

ellers er det lite forsjell mellom et hovedkort med digital Optisk eller coax ut og x-fi :roll:

Lenke til kommentar

Har hatt dette settet i kjelleren min en stund nå, sammen med prosjektøren min. Vi bestemte oss for å dra opp prosjektøren i stua og da bestemte jeg meg for å bytte ut Sony 5.1 systemet mitt med en pc + 5500(optisk kabel seff...) Sony systemet var ett som kostet 5000,- 2 år tilbake og jeg vil påstå at logitech er bedre enn Sony systemet på film/spill. Jeg bruker optisk utgang fra ett integrert lydkort i hovedkortet.

 

For priser opp til 5000,- vil jeg påstå at logitech systemet holder en god stund til det bruket. Hvis du skal sitte inne å lytte til klassisk musikk så er det nok ikke all verden.

 

Hvis jeg var deg ville jeg kanskje spurt på www.avforum.no istedenfor dette forumet. Det er folk med veldig stor kunnskap om lyd der. Bare husk å spesifiser hvor mye du planlegger å bruke, det er folk der som sitter på anlegg langt over en vanlig brutto årslønn :p

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...