Gå til innhold

Logitech Z-5500 - overvurdert eller faktisk bra?


Anbefalte innlegg

Vil fraråde til kjøp hvis du ikke skal kun bruke den til film og spill...

 

Å spille musikk på dette er som å spille fra en pc bare man pumper opp volumet mange ganger.

 

Vil heller kjøpt et anlegg med bass i høytalerne.

 

Men ja, er svaret til mange av dine spm. Du bør kjøpe en Optisk kabel :)

Endret av mrDaveAwesome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

  • Er det flere kanal/sources, slik at man kan ha Xbox, PC og tv ikoblet samtidig?
    Ja, en coaxial digital, en optisk digital, og en analog,
  • Kan systemet kjøres uten å ha bakhøytalerene ikoblet?
    Selvfølgelig
  • Er lyden bra til helt vanlig tvtitting? Eller er dette et primært surroundannlegg?
    Garantert bedre enn tv-høytalerne.
  • Kan man bytte source fra fjernkontrollen, eller må man gjøre det manuellt på kontrollenheten?
  • Noen andre "kjekkt å ha" kabler/plugger/adaptere jeg bør bestille med? Tenker å koble til endel utstyr innimellom, Ipod laptopper etc så vil ha faste kabler som ligger der på plass...
    En optisk kabel.

Lenke til kommentar

Vil fraråde til kjøp hvis du ikke skal kun bruke den til film og spill...

 

Å spille musikk på dette er som å spille fra en pc bare man pumper opp volumet mange ganger.

 

Flere som er enig eller uenig med dette? Er det ikke egnet for å spille musikk?

 

Bør nevnes at jeg ikke har råd til å legge ut 4-5000 på reciever og like mye/mer på høytalere akkurat nå, derfor tenkte jeg at Z-5500 kunne være en allrounder som kunne duge til både musikk, tv, fest, gaming etc et år eller to! Er det skivebom det da?

 

Kom forøvrig over dette tilbudet og:

Samsung surround

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar

z-5500 er helt ok til film og spill, de er helt ok til det meste av surround ting.

 

Om du derimot bare skal høre på musikk er z-2300 et bedre valg for pengene.

 

Jeg skjønner, men mangel på trådløs fjernkontroll og færre innganger trekker litt for mye ned tror jeg. - Får heller leve med litt dårligere lyd til musikk, erjo stort sett full likevel når musikken skal brukes :)

Lenke til kommentar

Følger det med kabel for tilkobling til pc eller tv?

Eller må eg bestille en slik optisk utenom:

Optisk kabel, toslink adpater

 

Varjo ganske dyrt med kabel!

Du TRENGER jo ikke å kjøpe monster sin kabel... Toslink kabel er toslink kabel uansett.

 

Det er mottat! Der ser du hvor peiling jeg har, kan du anbefale kabler som jeg trenger da? Har en tv som skal kobles til og en pc. Relativt ny tv og pc.. Så jeg trenger toslink og kanskje phonokabler mot tv?

Lenke til kommentar

Følger det med kabel for tilkobling til pc eller tv?

Eller må eg bestille en slik optisk utenom:

Optisk kabel, toslink adpater

 

Varjo ganske dyrt med kabel!

Du TRENGER jo ikke å kjøpe monster sin kabel... Toslink kabel er toslink kabel uansett.

 

Det er mottat! Der ser du hvor peiling jeg har, kan du anbefale kabler som jeg trenger da? Har en tv som skal kobles til og en pc. Relativt ny tv og pc.. Så jeg trenger toslink og kanskje phonokabler mot tv?

Her kan du se noen eksempler på priser for diverse lengder av toslink kabler.

http://old.prisguide.no/vis_kategori.php?cat_id=88&manufacturer_id%5B%5D=&tc%5B3587%5D=select&tv%5B3587%5D%5B%5D=9146&tc%5B1095%5D=select&tv%5B1095%5D%5B%5D=9065&sortering=min_price&ppp=25&searchFilter=Begrens+s%F8ket+her&sortering=min_price

 

Begrens søket til antall meter ved å føre inn det i søkefeltet oppe til venstre på siden. (eks: 3m for 3 meters lengde).

 

vanlige phonokabler finnes i alle elektrobutikker i landet, i mange forskjellige lengder. Normale lengder på slike kabler er 1/1,5/2/3/5/10 meter. Hvis utgangspunktet er lyd fra TV trenger du ikke koste på mange kronene i en slik kabel. typ 50,- for 2 meter lengde er et godt utgangspunkt å regne pris på.

 

edit: Ville bare sjekke om du har toslink utgang fra datamaskinen din før du bestiller også.

Endret av branick
Lenke til kommentar

Hvordan er det med mulighetene for å koble til dette anlegget til en bærbar pc, eneste utgangen som kan brukes med anlegget er vel bare hodetelefon inngangen. Blir det tilfelle bare 2.1 lyd da, blir det noe god lyd kvalitet ut av det i dette anlegget? Jeg skal også koble til tven med digital optisk kabel, hvis jeg da kobler til pcen med hdmi til tven også har tven koblet til anlegget med optisk kabel, vil det bli 5.1 lyd da, i god kvalitet?

 

Finnes det forresten noen små (usb?) lydkort som støtter 5.1 til dette anlegget som er billig å kjøpe til pcen?

 

En annen mulighet er at jeg kjøper en ca. 10 meter digital optisk kabel som jeg kobler fra den stasjonære pcen i et annet rom til anlegget og spiller over den. HKet/lydkortet jeg har på den stasjonære

 

Men trur dere det vil være stor forskjell på lydkvaliteten om det kobles opp igjenn bærbar > hdmi > tv > digital optisk ut eller stasjonær > digital optisk ut, eller vil det blir ca. samme?

 

Kommer nok mest sannsynelig til å kjøpe dette anlegget på mandag, da det er nyåpning på en elkjøp butikk i nærheten som har denne på tilbud til 1500 :)

Lenke til kommentar

Flimzes:

Du virker å ha litt greie på dette. Hvilke lydkort anbefaler du om man hører mye på FLAC og ser mye på film og tv i HD via PC? Jeg driver ikke med studioopptak men vil ha et godt produkt med muligheter.

 

Kunne godt tenke meg muligheten å koble PS3 og 360 mot kortet også. Z-2300 har vel ikke innganger for det så da får jeg ta det via kortet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...