Gå til innhold

Logitech Z-5500 - overvurdert eller faktisk bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte av Pixmania i og med at dei er billigaste nettbutikk, har høyrt litt forskjellig om dei men tok sjansen. 2610 vart prisen.

 

Nokon som veit kva kabel eg treng for å kobla anlegget til dvd spelaren ? Har ein svært enkel dvd spelar og er coaxial utgang på han.

 

Lurte og på kva ledningar som går frå anlegget og ut til bakhøgtalarane, har høyrt at desse er ganske korte, og skulle ha kjøpt inn nokon lengre.

 

Skal på Clas ohlson snart og hadde då vore greit å vist kva ledningar eg skal kjøpa :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
gikk selv for et z-2300 , satt det opp i dag.. for 1000kr er dette et svært godt annlegg..

glad jeg ikke gikk for z-5500 som koster 1500kr mer..

 

Av en eller annen grunn er jeg ikke overbevist om at Z-5500 ikke er verdt de ekstra pengene

Lenke til kommentar

Og ja! Skal prøve å huske på det!

Logitech Høytalere Z-5500 5.1

 

- I gårkveld, bestillte jeg fra Pixmania.

Jeg bestillte annlegget og bare det, valgte normal post (3 -4 dager (HAHA)) som kostet rundt 229,60 kr (uten MVA sikkert).

Brukte en kode: MINUS5NO. Den får man når man søker etter annlegget i prisgudien og går inn på Pixmania sine sider.

 

- Når jeg skulle betale fikk jeg opp summen i Pund.

 

- I dag rundt klokken 15:00 tittet jeg innom Pixmania sin side, bestillingen var godkjent.

Jeg har fått utlevert Leveransenummer (som er sporingsnummer).

Posten.no har mottat data om dette ser det slik ut.

 

- Pixmania skal sende epost når pakken er sendt. Jeg håper den blir sendt i morgen. (Krysser fingrene).

 

Send meg PM hvis jeg glemmer meg av.

 

post-123709-1236187299_thumb.jpg

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Kjøpte settet brukt for 1500,-

 

Ganske god valuta fra pengene, men det er LANGT ifra et fantastisk anlegg slik som enkelt skal ha det til.

 

Surrounden blir ganske enkelt slapp. Høyttalerne er SMÅ, og alle (inkl. subben) har faket størrelse, slik at når dekslene er på ser det ut som elementene er større og kraftigere enn de egentlig er.

 

Merket meg også at subben tar seg av absolutt ALL bassen, og da blir ikke lyden helt perfekt heller. Men igjen, anlegget koster 2 lapper da.

 

Dessuten så skjønner jeg ikke hvordan effekten er målt på dette anlegget. Logitech oppgir 505W & 1010W topp, men jeg har koblet anlegget opp mot en effektmåler, der jeg har brukt boost 22 og spilt de meste krevende sanger, og ikke klart å få effektforbruken over 300w.

Lenke til kommentar

Jeg har dette anlegget, og prøver å sette det opp på TV'en min. Jeg fant fort ut at kablene som ikke fulgte med ikkegreide å få til 5.1 - tre av de 5 funker, etter at jeg presset noen kontakter inn, selv om det virket som det ikke gikk an å få dem inn.

 

Kan noen linke til hvilket produkt på www.clasohlson.no som jeg trenger for å oppnå 5.1 surround? Jeg aner nemlig ikke.

 

Takk! ;)

Lenke til kommentar
Jeg har dette anlegget, og prøver å sette det opp på TV'en min. Jeg fant fort ut at kablene som ikke fulgte med ikkegreide å få til 5.1 - tre av de 5 funker, etter at jeg presset noen kontakter inn, selv om det virket som det ikke gikk an å få dem inn.

 

Kan noen linke til hvilket produkt på www.clasohlson.no som jeg trenger for å oppnå 5.1 surround? Jeg aner nemlig ikke.

 

Takk! ;)

 

Og hva skal du ha nytte av å koble dem opptil TV'en? Du vet TVer sender ut 2.1 lyd? Skal du ha lyd i alle må du vel velge Stereo X2 på displayet på annlegget, ellers kan du kjøpe deg en DVD spiller, og da kan du få 5.1 lyd hvis du ser på filmer på spilleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...