Gå til innhold

Logitech Z-5500 - overvurdert eller faktisk bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

På tilbud denne uken på komplett til 2000kr!

Min lenke

 

Noen som veit om det er laaang kabel til bakhøytalerene? Og om de eventuellt kan skiftes om de ikke er lange nok, skrudd fast i høytaleren? Har en laaang stue de må gjennom for å få de bak nemlig :)

 

De er ganske lange, men kommer jo helt an på størrelsen på stua di naturligvis. Og nei, de sitter ikke fast - ergo kan du bruke andre om du vil :)

Lenke til kommentar

Kablene som følger med er 3 stk 5 metere, og 2 stk 7 metere. Signalkabel følger med i form av en analog minijack i stereo. Dvs at optisk eller coax kabel må handles inn separat.

 

Dette settet selges nå til under 2000 kroner, og da finnes det nært sagt ingen konkurrenter på markedet, så nå er det handletid for den lydkåte..

Lenke til kommentar

Første gang jeg fikk tak i Z-5500, brukte jeg medfølgende jack kabler, plugget inn i lydkort på HK. Lydkvaliteten var myyyye bedre enn mine gamle crative "billighøyttalere".. Skulle vel ikke så mye til :p

 

Det neste jeg gjorde var å skaffe en slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=122702

Lydkvaliteten ble merkbart bedre. Ikke mye, men jeg merket forskjellen.

 

Etter et halvt år, investerte jeg i dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343991

Dette må jeg bare få sagt; det er mitt beste kjøp noen sinne.

 

Det var som natt og dag i forskjell. Jeg satt faktisk å gliste av glede da jeg spilte mine favorittsanger i FLAC kvalitet.

 

Det jeg tror er grunnen til at noen folk misliker Z-5500, er at de ikke har et bra nok lydkort. Høyttalerne har ingenting å si hvis lydkortet er crap...

 

Uansett.. Z-5500 er det beste høyttaleranlegget jeg har hatt. Nå skal det vel sies at det finnes HIFI systemer på markedet som sikkert tar KO på Z-5500, men da må du også ut med en god del mer enn 2000-3000 kroner.

 

Prisen tatt i betraktning, Z-5500 er meget bra, hvis du har et bra lydkort/optisk kabel.

Endret av steros
Lenke til kommentar

Noen som veit hvor lenge dette tilbudet varer fra komplett?

z-5500

 

Hakke penger før neste uke :)

 

Et par spm angående Z-5500:

  • Er det flere kanal/sources, slik at man kan ha Xbox, PC og tv ikoblet samtidig?
  • Kan systemet kjøres uten å ha bakhøytalerene ikoblet?
  • Er lyden bra til helt vanlig tvtitting? Eller er dette et primært surroundannlegg?
  • Kan man bytte source fra fjernkontrollen, eller må man gjøre det manuellt på kontrollenheten?
  • Noen andre "kjekkt å ha" kabler/plugger/adaptere jeg bør bestille med? Tenker å koble til endel utstyr innimellom, Ipod laptopper etc så vil ha faste kabler som ligger der på plass...

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...