Gå til innhold

Logitech Z-5500 - overvurdert eller faktisk bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd å stille inn på lydkortet men finner ikke no som kan ordne opp i det? Problemet er (fant ut at forrige post var litt dårlig) at sangvolumet øker og synker uten at jeg rører volumet manuelt. Dette skjer ved avspilling av EN sang, ikke det at det er skiftende lydnivå i de forskjellige sangene. Det vet jeg.

Lenke til kommentar

z-5500 med en digital kilde (spdif optiskl eller coax) = rå bra

er mye klarere en analog shit, z-5500 bruker annen elektronik en et vanlig pc surround system

http://www.laaudiofile.com/z5500.html

 

"Cirrus has an excellent reputation among audio enthusiasts and their products are commonly found in some of the best audiophile equipment. We were glad to see Logitech has chosen to use them in their Z-5500 product. The result is a great sounding 5.1 system with features found in more expensive products."

 

vis du ser etter et surround system for PC/TV/Console så er alså z-5500 perfekt, den har også rå bra mulighet å henge satelitt høyttalerne på veggen, er liksom laget for opphenging på vegg

 

du har alså 4 stereo inganger eller 1x 5.1 analog og 1 stereo, hodetelefon ut, spdif optisk og coax in, støtter DTS 5.1, DTS 24/96, PCM 24/96, Dolby Digital 5.1

 

prisen ligger på runt 2000 kr og da er dette en SUPER anlegg for prisen

 

har den selv og lyden er fantastisk via spdif optisk

Lenke til kommentar

Du kan få kjøpt Z 5500ene til 2300 kr på shg.no men prisen vil lande på 2550 kr pga frakt. Men det er greit når du sparer 1000 kr i forhold tilk butikkene.

 

Lydkortet mitt tror jeg ikke synger på siste verset siden jeg fikk det i forrige uke sammen med mine Z 5500er fra shg.no. Når jeg spiller fra Quick Play (har en HP DV 6060 laptop) og satte lyden i programmet til å være SPDIF. Da ble lyden enda bedre og skjermen på anlegget skiftet fra PLII til Digital. Så lydkortet fungerer nok ja. Det blir kjørt i optisk her ja.

 

Mvh Fat_Board

Lenke til kommentar
Jeg har et Audigy 2, og det var 0 forskjell på analog og digital tilkobling, altså er ikke DACen i Z-5500 bedre enn lydprosessoren i Audigy 2.

9319315[/snapback]

Det er vill forskjell fra den optiske ingangen og analoge drittingangen ;) Nesten dobbling av både kvalitet og lydvolum :)

9321169[/snapback]

 

Når jeg sammenligna optisk og analog, så var det ingen forskjell her hvertfall. Syns det var ørlitegranne bedre bass med analog faktisk. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...