Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har også kjøpt meg dette vidunderet, men har som mange andre her et lite problem. Alt fungerte fint lenge, men så kobla eg til eit anlegg gjennom eit av dei tre hola framme, det gjekk fint det også, men når eg så skulle ha lyden tilbake på dei innebygde høgtalarane kom det ikkje noko lyd. Det kjem fortsatt lyd av headset og anlegg som eg koblar til framme, men lyden frå dei innebygde høgtalarane er vekk. Nokon som har peiling?

 

Mvh

Lars

 

Framme påmaskinen har du tilkobling for mic og headsett, alt annet kobles til bak på maskinen

fra venstre mot høyre, første hull mic, de to neste er for headset.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Framme påmaskinen har du tilkobling for mic og headsett, alt annet kobles til bak på maskinen

fra venstre mot høyre, første hull mic, de to neste er for headset.

 

Jada, fult klar over det :)

 

Problemet er ikkje å koble til noko som helst til maskina, både headset og anlegg virkar fint. Problemet er at etter eg koblar desse av igjen kjem det ikkje lyd frå dei innebygde høgtalarane i PC-en. Det er nesten som maskina ikkje registrerar at den har innebygde høgtalarar etter at den brukte eksterne, viss det var betre forklart

Lenke til kommentar

Det sitter vel en eller annen form for bryter inne i jackpluggene som merker når man kobler til hs/høytalere. Da skrur den av de innebygde høytalerne automatisk.

 

Har du prøvd å koble i headsettet i den samme porten du brukte for så å koble det ut igjen?

 

Bountyhunter

 

Det skjedde meg en gang for ca en mnd siden at lyden ikke kom på høytalerne etter å ha brukt høretelefoner, og da gjorde jeg som du sier... plugget inn og ut igjen, og lyden var tilbake.. Har ikke opplevd det siden.

 

Regner med at folk har fått med seg at det har kommet ny driver til HD2600 XT. Denne kom ikke automatisk, så jeg måtte laste ned sjøl..

 

Performance Improvements

 

The following performance improvements are noticed with Catalyst™ 7.10:

 

Battlefield 2142: CrossFire™ performance improves 5-23% on ATI Radeon™ HD2600, HD2400 and ATI Radeon™ X1300/X1550

 

BioShock DX10 CrossFire™ performance improves 70% or more on all ATI Radeon™ HD2x00 series of products

 

Call of Duty 2: performance improves up to 6.7% on both single card and CrossFire™ ATI Radeon™ HD2600 and ATI Radeon™ HD2400 configurations

 

Call of Juarez DX10: CrossFire™ performance improves up to 42% and single card performance improves up to 34% on all ATI Radeon™ HD2x00 series of products

 

Company of Heroes DX10 CrossFire™ performance improves up to 80% on all ATI Radeon™ HD2x00 series of products and single card performance improves as much as 31% on ATI Radeon™ HD2900 and ATI Radeon™ HD2600 products

 

Enemy Territory: Quake Wars CrossFire™ performance improves as much as 23% on ATI Radeon™ X1x00 series products and single card performance improves as much as 23% on both ATI Radeon™ HD2x00 and ATI Radeon™ X1x00 series of products

 

FEAR CrossFire™ performance improves as much as 16% on ATI Radeon™ X1950XTX, X1650XT, HD2400 and X1300/X1550

 

Lost Planet DX10 CrossFire™ performance improves 20% or greater on all ATI Radeon™ HD2x00 series of products

Supreme Commander CrossFire™ performance improves up to 30% on all ATI Radeon™ HD2x00 and ATI Radeon™ X1x00 series products. ATI Radeon™ X1650 and X1300/X1550 see even greater improvements of 82% or more

 

World In Conflict DX10 CrossFire™ performance improves 14-67% or more and single card performance improves 20% or more on ATI Radeon™ HD2900XT and ATI Radeon™ HD2600 products

 

World in Conflict DX9 CrossFire™ performance improves up to 70% or more on all ATI Radeon™ HD2x00 products

Endret av convak
Lenke til kommentar
dessverre er det ikke bare Netshop av butikker som sier dette :hmm:

 

 

... he he he, ja jeg må vente 1 til 4 måneder på ett nytt tastatur til min HDX.

Raske 750,- etter at minstegutten rev av tastene : a, h, 4, 5, og 6 ... jepp, slik er livet.

Takk forresten for alle tips Snekker'n!

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Det sitter vel en eller annen form for bryter inne i jackpluggene som merker når man kobler til hs/høytalere. Da skrur den av de innebygde høytalerne automatisk.

 

Har du prøvd å koble i headsettet i den samme porten du brukte for så å koble det ut igjen?

 

Bountyhunter

 

Tatt det inn og ut fleire gongar no, men det skjer ikkje noko. Det er lyd i headsettet, men ingen lyd frå PC-en når eg koblar det ut. Trur dåkke det er et hardwareproblem, dvs. f.eks. en brytar inni en plass som ikkje vil gå av/på eller softwarebasert? Er det software så burde det jo kunne fiksast i det minste, men har prøvd å installere lyddriverane på nytt uten hell.

Lenke til kommentar

Hmm... Antagligvis en switch som har hengt seg opp på en eller annen måte... :(

 

Vet ikke om det er noen "manuell" måte å skifte fra "redirect to headset" til "speakers"...

 

Må vel i værste fall sendes inn til HP...

 

Vet iallfall at min funker... Må ha på ganske høy lyd når jeg bruker "øreproppene" mine også hører jeg på musikk før jeg sovner også klarer jeg å dra ut ledningen i halvsøvne så høtalerene plutslig begynte å spille musikk for hele huset, klokken halv 3 om natten. :p

 

 

Bountyhunter

Lenke til kommentar

Har et lite sprøsmål angående å bruke maskinen som tv. Er det noen måte å koble til ps2, wii og ps3 til denne maskinen?

 

Funker HDMI porten begge veier? altså, kan jeg koble ps3 til PC-en også kunne bruke pc skjermen til å spille på?

 

Hadde vært kjekt om dette gikk. Og er det noen som har prøvd å koble til en vanlig antenne for å se på tv? Funker det bra?

 

Prøvde med den antenna som fulgte med og det jeg har lest om at den ikke funker særlig bra så ut til å stemme, fikk bare mauertue/snøstorm...

 

 

Bountyhunter

Lenke til kommentar
Tatt det inn og ut fleire gongar no, men det skjer ikkje noko. Det er lyd i headsettet, men ingen lyd frå PC-en når eg koblar det ut. Trur dåkke det er et hardwareproblem, dvs. f.eks. en brytar inni en plass som ikkje vil gå av/på eller softwarebasert? Er det software så burde det jo kunne fiksast i det minste, men har prøvd å installere lyddriverane på nytt uten hell.

 

Jeg hadde akkurat samme problemet og reinstallerte driverne, tok reset to factory settings, o.s.v. Det var noen ganger jeg fikk lyd igjen etter jeg tok hodetelefonene litt inn og ut, men til slutt satt den tingen i hodetelefonporten bom fast. Jeg ringte til HP, og de sa at det ikke gikk ann å manuelt redirecte lyden eller fikse dette på egenhånd. Dette var et problem de var kjent med fra andre modeller. De sa at jeg skulle sende den inn, og at det skulle ta 2 uker fra jeg sendte den til jeg fikk den tilbake. Fikk sendt den på torsdag, så nå får vi se...Hvis den ikke funker perfekt når jeg får den igjen, hever jeg kjøpet. Jeg har allerede levert den inn en gang og fått en ny...

Endret av mortenmm
Lenke til kommentar
Jeg hadde akkurat samme problemet og reinstallerte driverne, tok reset to factory settings, o.s.v. Det var noen ganger jeg fikk lyd igjen etter jeg tok hodetelefonene litt inn og ut, men til slutt satt den tingen i hodetelefonporten bom fast. Jeg ringte til HP, og de sa at det ikke gikk ann å manuelt redirecte lyden eller fikse dette på egenhånd. Dette var et problem de var kjent med fra andre modeller. De sa at jeg skulle sende den inn, og at det skulle ta 2 uker fra jeg sendte den til jeg fikk den tilbake. Fikk sendt den på torsdag, så nå får vi se...Hvis den ikke funker perfekt når jeg får den igjen, hever jeg kjøpet. Jeg har allerede levert den inn en gang og fått en ny...

 

Men hvorfor er kjente problemer fra tidligere modeller fortsatt et problem på nye modeller,betyr dette at de ikke tar problemene alvorlige og rydder dem bort i det minste på nye modeller :hmm:

Lenke til kommentar

Den 4.10 skulle HP sende meg ny fjernkontroll,denne skulle sendes samme dag og være hos meg innen maks en uke, i dag er det den 15 og den er fortsatt ikke kommet :hmm:

Netshop har gitt meg utvidet angrerett på maskinen i påvente av at denne skulle komme for å se om det løste problemet,men jeg kan da ikke sitte i ubegrenset tid med denne før jeg sender den inn.

Jeg klarer ikke se hvorfor en slik liten sak skal ta så lang tid å sende,om den i det hele tatt er sendt :hmm:

Lenke til kommentar
Den 4.10 skulle HP sende meg ny fjernkontroll,denne skulle sendes samme dag og være hos meg innen maks en uke, i dag er det den 15 og den er fortsatt ikke kommet :hmm:

Netshop har gitt meg utvidet angrerett på maskinen i påvente av at denne skulle komme for å se om det løste problemet,men jeg kan da ikke sitte i ubegrenset tid med denne før jeg sender den inn.

Jeg klarer ikke se hvorfor en slik liten sak skal ta så lang tid å sende,om den i det hele tatt er sendt :hmm:

 

Jeg fikk min i løpet av 5-6 dager med ekspresspost. Du får ringe å høre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...