Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm... håper jeg slipper å forholde meg til hp support noen gang... virker som om det er dårlig kommunikasjon der. Virker som om de annsatte ikke vet hva de skal svare./får nye beskjeder ofte...

 

Bountyhunter

 

Det værste er jo at det er forskjellige opplysninger alt etter hvem du treffer på, en ber om navn adresse,serienr på maskinen for å sende kontrollen samme dag,når den ikke kommer og du etterlyser den forlanger nestemann maskinen inn på verksted,slik slingring i meningene deres har det vært fra dag 1 og det blir da umulig å forholde seg til hva de sier, fordi neste gang du ringer mener de det motsatte :wallbash:

 

Dette med fjernkotrollen skyledes antakeligvis at de har blitt kjent med problemet. Jeg har min på "vent", skal egentlig sendes inn for reparasjon av fjerkontrollens mottaker.

 

Snekkern: Dersom du ringer og forteller dem alt du er missfornøyd med skulle jeg tro de ville tilby deg noen form for erstatnng for alt dette bryderiet, har du prøvd det?

En ting til, har du interesse av å skrive en anmeldelse, jeg kjenner en meget dyktig skribent til emnet om dette er aktuelt for deg.

 

Mvh.

 

For morro skyld prøvde jeg her om dagen det du nevner,nemmelig å høre om noen form for erstatning :D  I dag fikk jeg svar og der står det bla:

"Hp kan ikke se at det er grunnlag for noen som helst form for kompensasjon da vi hele tiden har ytet full service og ikke kan se vi har gjordt noen feil"

 

Altså, det å slenge på røret er da normalt hos HP.

Det å gi feil info om retur/garantitid er normalt hos HP-

Det å love å sende et produkt som skal være hos kunden innen 5 dager og ikke gjøre det er normalt hos HP.

Når en ringer og etterlyser dette nekter HP og diskutere dette,altså normalt hos HP.

 

Det må det da være siden de ikke kan se at de har gjordt noen feil og samtidig har ytt maks service :!:

Lenke til kommentar
Tok en formatering av PC-en etter at PC-en hadde blitt litt ''ruskete'', må si at den ble bedre nå :)

Og har fått en feilfri maskin ser det ut som, ingenting feil på den utenom at vifta er litt støyete.

 

Bra å høre at din andre maskin fungerer ,men ja viften kunne med fordel ha justert seg ned enda et hakk .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Tok en formatering av PC-en etter at PC-en hadde blitt litt ''ruskete'', må si at den ble bedre nå :)

Og har fått en feilfri maskin ser det ut som, ingenting feil på den utenom at vifta er litt støyete.

 

Bra å høre at din andre maskin fungerer ,men ja viften kunne med fordel ha justert seg ned enda et hakk .

 

 

Hvor mange innlegg har du totalt bare på denne tråden snekkern? :D

 

Mvh

Lenke til kommentar
Tok en formatering av PC-en etter at PC-en hadde blitt litt ''ruskete'', må si at den ble bedre nå :)

Og har fått en feilfri maskin ser det ut som, ingenting feil på den utenom at vifta er litt støyete.

 

Bra å høre at din andre maskin fungerer ,men ja viften kunne med fordel ha justert seg ned enda et hakk .

 

 

Hvor mange innlegg har du totalt bare på denne tråden snekkern? :D

 

Mvh

 

Teller aldri innlegg,da det er uintresangt,det som teller for meg er at jeg får det produktet jeg har betalt for,altså et feilfritt produkt :thumbup:

Lenke til kommentar

Nu är det vifterne?....ja kan inte Norska bra men antar att det är fläkten som anses ska sänkas ett steg?...min är det jag kallar ljudlös..men för en del kanske det kallas högljudd ? ( då jämför jag med mina tidigare 3 ägande av notebooks som båda var Dell Inspirion ) ...eftersom mitt förra inlägg försvann..så får jag avsluta nu ( eller om det censurerades ) Jag är supernöjd med denna maskin och har icke haft ett endaste fel på maskinen och ägt den nu i 3 mån. Suverän maskin att se DVD på, TYST ! inga problem att skriva i word m.m. Otroligt bra ljud, och HDMI m.m. anslutningar.

 

Nu avslutar jag mitt deltagande här, varför? se mitt svar i ett tidigare inlägg i tråden.

Mina rek är köp.

Lenke til kommentar

För att sammanfatta plus och minus för MIN del.

 

Jag har inte haft ett endaste hårdvarufel!

 

Maskinen är tyst!

 

Tangenbordet är smidigt

 

Klarar dom flesta spel som en sk enetertaiment maskin bör klara ( detta är inte och saluförs inte som en spelmaskin ) dock kanske inte på max

 

Stor superb skärm ( som gjord för video ) både storlek och kvalitetsmässigt på bild

Går att stänga av touch paden

 

Blir måttligt ( ljum ) varm vid normalt användande

 

Suveränt ljud för att vara en notebook

 

En fröjd att se video, jämfört med min föregående Dell 9300, är detta em enorm skillnad, till HP favör.

 

Det som talar emot denna maskin

 

Touchpanel ( knapparna ) slutar oförklarligt att fungera, orsak? trolig bugg med andra program,,...som att testa grafikkortet då slutar oftast knapparna fungera.

 

Lösning = för flertalet dock ej alla , ta ur batteriet gör maskinen strömllös, starta om.

 

Övriga fel finns lika frekvent oss andra maskiner, ja det är en HP tråd men det är fakta.

För att en maskin är HP så betsår 90% av delarna av andra fabrikat!

 

Dock är HP skyldig till, urusel support.

 

Touchknapparna ( mjukvara ) i de flesta fall ( drivrutiner ) ?

 

Information om sk uppgraderingar / tillägsgaranti ( garantier ) som kan köpas men hamnar i bästa fall på en Engelsk sida, utan hänvisning till kundens egna nation

 

Dålig uppdatering av drivrutiner

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
Nu är det vifterne?....ja kan inte Norska bra men antar att det är fläkten som anses ska sänkas ett steg?...min är det jag kallar ljudlös..men för en del kanske det kallas högljudd ? ( då jämför jag med mina tidigare 3 ägande av notebooks som båda var Dell Inspirion ) ...eftersom mitt förra inlägg försvann..så får jag avsluta nu ( eller om det censurerades ) Jag är supernöjd med denna maskin och har icke haft ett endaste fel på maskinen och ägt den nu i 3 mån. Suverän maskin att se DVD på, TYST ! inga problem att skriva i word m.m. Otroligt bra ljud, och HDMI m.m. anslutningar.

 

Nu avslutar jag mitt deltagande här, varför? se mitt svar i ett tidigare inlägg i tråden.

Mina rek är köp.

 

Flott at du er en av de fornøyde,skulle ønske jeg og var en av dem.

Men jeg vil tro du er enig i at en ikke kan være fornøyd når en får 3 maskiner med feil etter hverandre .

Om en ser bort fra de feilene er jeg eniig i at dette er en flott maskin,både av utseende og av ytelse sammenlignet med andre bærbare maskiner.

Når viften nevnes er ikke dette noe som er for at det er feil,men fordi at når en har maskinen stående feks i stuen hele dagen og denne står på så hører man maskinen godt og jeg betviler sterkt at din er mere stille enn de 5 jeg totalt har hørt til nå,derfor kunne det vært ønskelig at det hadde funnest et trinn til den kunne gått ned når maskinen stod og ikke var i bruk. Når jeg sitter og jobber med maskinen spiller ikke dette noen rolle, og til sist er det en smakssak der noen synest den støyer litt mye andre mener den ikke gjør det .

Det nevnes at delene kommer fra andre,javisst gjør de det i denne som i alle andre maskiner både fra HP og andre produsenter og dermed fatter jeg ikke hvorfor denne skal ha flere feil enn feks andre HP maskiner.

Personelig får jeg håpe at HP kommer ut med de oppdateringer de lovet for en tid siden,i alle fall var det det jeg fikk opplyst tidligere,men må si jeg er i tvil fordi opplysningene spriker ca like mye som det er ansatte der virker det som, for hver gang man mæter en ny person der så får man andre eller avvikende opplysninger fra det man fikk gangen før og det virker både frustrerende og lite seriøst spør du meg .

Jeg tar snart i bruk maskin nr 4 i denne serien og håper virkelig den virker, for jeg verken er i tvil om eller har vært i tvil om at dette er en bra maskin om en er heldig og får en uten feil,så nå må det vel snart være min tur.

Kommer med tilbakemeldinger om dette i neste uke :cool:

 

Hvor mange innlegg har du totalt bare på denne tråden snekkern? :D

 

Mvh

329/1130. Trykk på 'Svar'-link'en til tråden og du får opp oversikt over hvem/hvor mange poster.

 

Tja mon tro om ikke du muligens hadde samme antall om du fikk 3 maskiner til en samlet verdi av ca 50 000.- kr med feil på, mulig pipen hadde fått en annen lyd da :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Ja det är sant, hade jag haft dina erfarenheter så hade jag nog backat ang maskinen.

 

Nu skriver jag om mina egna erfarenheter, som varit utan problem och felfri, jag kan ju haft tur vem vet? hitills?

 

Alla har ju rätt till sin åsikt du / som jag, så jag är inte ute efter någon osämja utan jag ger mina erfarenheter, från denna maskin och tidigare erfarenheter.

 

Får jag fel på denna maskin och erfar samma urusla support som vissa erfarit, så kommer jag gå ett steg längre!

Då blir det inga silkesvantar! vilket jag nu inte tror Snekkern heller har gett dom.

 

 

Men nu fungerar min maskin ¨( hitills ) perfekt...tyst, smidig, bra ( suveränt ljud ) grym bild på video..m.m. men lovar återkommas med kritik den dag jag har anledning.

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar
Maskinen är tyst!

 

Kunne vært stillere spes ved stbye

 

 

Tangenbordet är smidigt

 

Jepp,dog litt uvant med Ø og Æ men det vennes.

 

Stor superb skärm ( som gjord för video ) både storlek och kvalitetsmässigt på bild

 

Joda en bra skjerm,den kunne godt hatt et hakk høyere oppløsning

 

Går att stänga av touch paden

 

Jepp,synd den ikke husker dette og en må slå den av hver gang maskinen har vært slått av,i alle fall på mine 3 .

 

Suveränt ljud för att vara en notebook

 

Jepp,udiskutabelt.

 

 

En fröjd att se video, jämfört med min föregående Dell 9300, är detta em enorm skillnad, till HP favör.

 

Jepp den er bra,dog var jeg vant til en sikkelig stasjonær skjerm som nok var bedre enn denne .

 

Hadde de så bare blitt sikk på problemene med lyd  der folk som kobler til headset har problemer med å få tilbake lyden i høytalerne, at maskinen husket at en hadde slått av feks touch padden, eller at en hadde endret ting i strøminnstillingene, at  Touchknappene hadde fungert ++++ så hadde det blitt riktig hyggelig.

Andre problem som feks dvd spiller som raste slik at hele maskinen ristet, skjermkort eller skjerm som tok kvelden og forble svart regner jeg med er tilfeldige feil som ikke vil være gjengangere og til sist at HP skjerper sin kundebehandling/servic om ikke til annet enn at alle sier det samme og forholder seg til det,ja da kunne det blitt koselig å være Dragon eier :thumbup:

 

Ja det är sant, hade jag haft dina erfarenheter så hade jag nog backat ang maskinen.

 

Nu skriver jag om mina egna erfarenheter, som varit utan problem och felfri, jag kan ju haft tur vem vet? hitills?

 

Alla har ju rätt till sin åsikt du / som jag, så jag är inte ute efter någon osämja utan jag ger ina erfarenheter, från denna smakin och tidigare erfarenheter.

 

Får jag fel på denna maskin och erfar samma urusla support som vissa erfarit, så kommer jag gå ett steg längre!

Då blir det inga silkesvantar.

 

Nettop,det er erfaringer jeg har skrevet om hele tiden og om det står HP,Asus,Acer eller hva det måtte være på produsentmerket er meg rivende likegyldig, jeg hadde gitt samme kritikk uansett .

 

Når det gjelder support/service ser vi jo flere som har klaget på det og jeg håper virkelig alle står på,for kunn med å stå på kan en endre en slik arroganse .

Og ja det kan hende det dukker opp omtale om denne historien min helt andre steder enn på dette forum,mere vil jeg ikke si om det nå annet en at det er samtaler på gang, det vil i alle fall nå langt langt flere enn her .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Finner ikke den TMM greia jeg, noen som kan hjelpe ?

Ser ikke TMM, så noen som vet hvordan jeg finner den?

 

1. Disable TMM

 

This tweak is responsible for about a 3-5 second delay and blank screen flash when you start Vista. It searches for external monitors but is unnecessary.

 

If you are not using an external monitor, or don't switch back and forth always then turn TMM off. This is responsible for a 3-5 second pause and blank flash you get when turning your computer on.

 

Here's how to fix that annoying black flicker on boot:

 

Go start/control panel/administrative options/task scheduler.

On the left-hand side, click "Task Scheduler Local" (you should already be there, but just in case).

Expand "Task Scheduler Library," then "Microsoft," then "Windows," then click "MobilePC."

Up top, you'll see a task called "TMM." Click it, and on the right-hand side, click "Disable."

You're done!

Lenke til kommentar

Installerer den nå og resten av oppdateringene, kan godt komme litt mer oppdatering fra HP også :)

 

Noen som kan hjelpe meg med denne:

1. Disable TMM

 

This tweak is responsible for about a 3-5 second delay and blank screen flash when you start Vista. It searches for external monitors but is unnecessary.

 

If you are not using an external monitor, or don't switch back and forth always then turn TMM off. This is responsible for a 3-5 second pause and blank flash you get when turning your computer on.

 

Here's how to fix that annoying black flicker on boot:

 

Go start/control panel/administrative options/task scheduler.

On the left-hand side, click "Task Scheduler Local" (you should already be there, but just in case).

Expand "Task Scheduler Library," then "Microsoft," then "Windows," then click "MobilePC."

Up top, you'll see a task called "TMM." Click it, and on the right-hand side, click "Disable."

You're done!

 

 

Får den ikke til jeg, så finner jeg ikke de tingene. :S

Lenke til kommentar
Nu finns uppdatering från HP på windows update för HP Quiclaunch buttoms.

 

Jepp,håper virkelig den løser et problem mange har slitt med .

 

Installerer den nå og resten av oppdateringene, kan godt komme litt mer oppdatering fra HP også :)

 

Noen som kan hjelpe meg med denne:

1. Disable TMM

 

This tweak is responsible for about a 3-5 second delay and blank screen flash when you start Vista. It searches for external monitors but is unnecessary.

 

If you are not using an external monitor, or don't switch back and forth always then turn TMM off. This is responsible for a 3-5 second pause and blank flash you get when turning your computer on.

 

Here's how to fix that annoying black flicker on boot:

 

Go start/control panel/administrative options/task scheduler.

On the left-hand side, click "Task Scheduler Local" (you should already be there, but just in case).

Expand "Task Scheduler Library," then "Microsoft," then "Windows," then click "MobilePC."

Up top, you'll see a task called "TMM." Click it, and on the right-hand side, click "Disable."

You're done!

 

 

Får den ikke til jeg, så finner jeg ikke de tingene. :S

 

Den finns,husker jeg måtte lete en stund for å finne den,så bare let du. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...