Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Når det gjelder det digitale bakkenettet,så har HP endret på de opplysningene jeg tidligere fikk,der de sa at de ikke hadde planer om å endre på det som var i maskinen eller oppdatere noen drivere for dette.

I dag heter det:

 

"Det innebygde TV-kortet fungerer med både analoge og digitale signaler, men har per i dag ingen støtte for MPEG4, noe som gjør at den ikke er kompatibel med det nye digitale bakkenettet. HP jobber med programvare som skal rette dette, og skal kunne lastes ned i løpet av januar 2008."

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting som er sikkert og det er at jeg skal kjøpe meg en bæreveske til dette mosteret, for etter en tur til Mo i Rana, men maksinen i en sekk. Så er jeg drittlei av og ta den opp og ned av sekken.

 

Så da blir det bæreveske snart ja...

9641379[/snapback]

 

Jepp,det er nok det eneste som duger.

Får håpe at noen kan produsere noen pene vesker som passer til denne,så en slipper å se ut som en avdanka misjonær fra 60 tallet. :)

Lenke til kommentar

Folka ved sikkerhetkontollen på Gardermoen glodde ganske bra da jeg lempa denne ut av sekken. Den er så stor at den ikke passer nedi de hvite boksene som man legger ting i.....

 

Forsøkte også å kikke på røntgenbildet av maskinen, for å se om jeg kunne spotte noe hardware, men så ingenting som sa meg noe utifra de bildene.

Lenke til kommentar
Får i alle fall en ny fjernkontroll sendt fra HP, dette var ikke noe problem da de var kjent med at disse var svake, så får vi håpe det retter problemet .

9641923[/snapback]

 

Ja, om ny fjerkontroll løser problemet ditt blir interessant :D Jeg ringte til HP for ca 3 uker siden og rapporterte inn problemet med at fjernkotrollen min sluttet å virke om den var mer enn 30 cm fra maskinen. De satte meg på "hold" for at hjelperen og mentoren hans skulle hente en HDX å finne ut av problemet. Han svarte meg etter et drøyt minutt at de akkurat hadde testet rekevidden på HDX til å fungere opptil 10 meter. Han mente problemet var fjernkontrollen min og sendte meg ny.

 

En liten uke senere kommer noe som ser ut som en veldig dyr ekspresspakke fra England på døren. Inni pakken ligger en godt nedpakket ny fjerkontroll med nye batterier, akkurat slik som da HDX-en ble pakket opp for første gang. Alle historiene fra dette forumet overbeviste meg ikke akurat om at dette ville løse problemet, men jeg tenkte med meg selv at HP mente alvor når de sender ny fjernkotroll på denne måten. Det var derfor en liten forbauselse da jeg ikke fikk løst problemet med ny fjernkontroll.

 

Forumet her florerer av folk som har problemer med maskinen. Virker som om HP bare har kastet maskina ut på markedet og gitt en saftig faen i funksjonaliteten, at de vil prøve å komme tidlig ut og dominere på desktop-erstatter hylla. Ressursjene har gått til design og markedsføring fremfor å levere et gjennomført funksjonelt produkt. Jeg håper fremtidige software-oppdateringer vil løse problemene våre slik at kommende kjøpere slipper å ta det slik som oss, the hard way :roll: Nå bruker HP nok av ressursjer på å reparere, sende, bestille og erstatte fordi de har levert en forkjølet datamaskin.

 

EDIT:

Siste melding fra HP: -ja hva tror dere? Send inn maskinen og forvent en laaang leveringstid. Jeg sa jeg ville vente litt, siden jeg brukte datamaskinen så mye nå, men det handler egentlig om at jeg ikke er helt trygg på at dette er eneste problemet jeg vil få med HDX-en min...

Endret av sleif
Lenke til kommentar

Vel vi får se,HP har i alle fall erkjent at dette er et problem ergo er det en ny DOA maskin om ikke den nye virker.

Jeg har bestemt meg for å beholde maskinen,dvs at jeg skal ha en som fungerer om det så betyr 10 - 20 maskiner før jeg får en feilfri,resten blir HPs problem.

Leverer de skrap får de også ta tilbake skrap,mulig de lærer av det.

Lenke til kommentar
Synes det er bra at du gidder, for taktikken din gir dem røde tall som de må se nærmere på. Muligens det eneste som fungerer i denne sammenhengen, ja.

9642352[/snapback]

 

Jeg forlanger kunn det jeg har krav på, når en betaler nærmere 20K for et produkt bør det virke,forresten så skal et produkt virke uavhengig av pris.

Om noen produsenter velger snarveier og dette rammer det ferdige produktet så får de ta kostnadene med dette , ikke kunden.

Driver selv firma og er ikke varen jeg leverer god nok får jeg versågod stille opp og gjøre jobben på nytt kostnadsfritt.

Lenke til kommentar
Dette har vel noe med det problemet jeg nevnte tidligere,nemmelig at maskinen ikke tåler å bruke ekstern skjerm,men rart den måtte inn da for HP sa det skulle være softwarerelatert  :hmm:

Men uansett kan vi konkludere med at dette er en maskin med svært mange feil/mangler.

 

TV-tuner som ikke følger Norske krav (alle maskiner)

DVD-spiller - 1 stk død

Skjerm - 1 stk (uvisst om det er skjerm eller skjermkort)

Musepeker- musepeker som lever sitt eget liv og hopper rundt når en trykker enter eller mellomrom.

Lyd - 2 stk med lydproblem-

Strøm - 1 med strømadapter som varte kunn timer

touchknappene - på de fleste maskinene i denne serien.

HP recovery problem , bekreftet av flere levrandører.

Problemer med å lagre innstillinger i strømspareprogrammene.

Takler ikke ekstern skjerm,dette kan res i at maskinen må inn til rep.

Elendig fjærnkontroll,flere mister kontakten med maskinen om de beveger seg mer enn 30 cm fra denne,slikt kan vel neppe kalles fjernkontroll.

Hva blir det neste  :hmm:

9634842[/snapback]

Du glemte mitt problem med LightScribe; masse striper i grafikken.

Lenke til kommentar

Oppdatert feilrate:

 

TV-tuner som ikke følger Norske krav (alle maskiner)

DVD-spiller - 1 stk død

Skjerm - 1 stk (uvisst om det er skjerm eller skjermkort)

Musepeker- musepeker som lever sitt eget liv og hopper rundt når en trykker enter eller mellomrom.

Lyd - 2 stk med lydproblem-

Strøm - 1 med strømadapter som varte kunn timer

touchknappene - på de fleste maskinene i denne serien.

HP recovery problem , bekreftet av flere levrandører.

Problemer med å lagre innstillinger i strømspareprogrammene.

Takler ikke ekstern skjerm,dette kan res i at maskinen må inn til rep.

Elendig fjærnkontroll,flere mister kontakten med maskinen om de beveger seg mer enn 30 cm fra denne,slikt kan vel neppe kalles fjernkontroll.

problem med LightScribe; masse striper i grafikken.

Hva blir det neste :hmm:

Lenke til kommentar
Oppdatert feilrate:

 

TV-tuner som ikke følger Norske krav (alle maskiner)

DVD-spiller - 1 stk død

Skjerm - 1 stk (uvisst om det er skjerm eller skjermkort)

Musepeker- musepeker som lever sitt eget liv og hopper rundt når en trykker enter eller mellomrom.

Lyd - 2 stk med lydproblem-

Strøm - 1 med strømadapter som varte kunn timer

touchknappene - på de fleste maskinene i denne serien.

HP recovery problem , bekreftet av flere levrandører.

Problemer med å lagre innstillinger i strømspareprogrammene.

Takler ikke ekstern skjerm,dette kan res i at maskinen må inn til rep.

Elendig fjærnkontroll,flere mister kontakten med maskinen om de beveger seg mer enn 30 cm fra denne,slikt kan vel neppe kalles fjernkontroll.

problem med LightScribe; masse striper i grafikken.

Hva blir det neste  :hmm:

9642608[/snapback]

 

Hva som blir det neste ?

De mistet meg som kunde :tease:

Lenke til kommentar
Bountyhunter(BF:V),04/10-2007 : 21:38]Min fjernkontroll funker fra 3m+ har ikke noe mer plass å teste på... lite rom. :/

 

Bountyhunter

9637290[/snapback]

 

OK,da har vi to som fungerer på normal avstand, kan ikke samtlige som har denne maskinen teste dette og gi tilbakemelding her.

Jeg skal få tak i et sett batterier til min i morgen å teste dette da.

9637478[/snapback]

Min fungerer fint fra 6 meter.

Lenke til kommentar
Hadde vært greit om noen av hw.nos journalister kunne ta på seg oppdraget å kanskje prøve å få tak i noen talspersoner fra HP og fått en avklaring på alle problemene.

Og kanskje hva de er villige til å gjøre for alle som føler de har kjøpt et dårlig produkt.

9642582[/snapback]

 

Jepp,det er en meget god ide,for det virker som det kunn er offentlighet rundt problemene som hjelper.

For da jeg mottok min første maskin,ble jeg jo "avvist" av HP,med beskjed om å sende maskinen til rep og 4 ukers reptid + postgang, prøvde jeg å diskutere dette så ble røret lagt på.

I dag får jeg snakke med teknikere som innrømmer at det finnes en del kjente problemer med denne maskinen og at rep tid slettes ikke er 4 uker + postgang, men ca 14 dager.

Hadde jeg opnådd dette uten en utrettelig "kamp" er på forumet + en mengde mailer og telefoner?? Neppe.

Og da spør jeg,hva med dem som gir opp :hmm:

 

Og bare så det er sagt nok en gang,jeg er ikke ute etter et bestemt firma.

At det er HP denne gangen har sin naturlige forklaring i og med at det er de som lager produktet og har til tider gitt elendig support, jeg hadde vært næyaktig like pågående uansett hva firmaet het, bare så det er klinkende klart.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Min 9050 Dragon er det beste kjøpet jeg har gjort av laptop'er. Det er kort og godt konklusjonen etter 35 dagers bruk. Jeg avventer en heftig oppdatering fra HP, og utpå nyåret tror jeg bugs og snag vil være en saga blott.

 

Jeg hadde også problemer med touch-knappene, og fremdeles ikke fått webcam til å virke etter de automatiske oppdateringene begynte. Etter å ha fulgt forumet her siden starten så kan det virke som om denne laptop'en er et mareritt, men selv om feilprosenten har vært høy, og kvalitetssikringen dårlig, så får vi roe oss med at det er hot-fix på gang slik at vi får full valuta for HDX'en vår, bare ved å være litt tålmodig.

 

Datakrøll er like heavy for nervene som køkjøring, eller å snakke med en datamaskin på telefonen: Hvis du vil vente en halvtime til uten å få svar, press stjerne...hehe...jeg har også latt meg irritere over disse barnesykdommene, men satt min lit til at dette er software-relatert, og at det tross alt jobbes i kulissene for å gi oss de nødvendige oppdateringene som trengs.

 

Jeg vil varmt anbefale HDX 9050. Fortell meg om en laptop med bedre lyd, bedre kino-opplevelse, mer behagelig skjerm for øynene, bedre utseende og kulere lay-out ??!

 

Det er sykt mange positive opplevelser med å jobbe på denne maskinen, og Windows Vista er ett av dem. Litt som å lære seg et nytt språk, men når en først kommer inni det, så er det bare helt herlig.

 

Forøvrig er jeg midt i en 10 ukers ferie i Brasil med 29 varmegrader, mulig dette slår ut positivt på mitt gode humør :thumbup:

Lenke til kommentar

aghBrasil, flott å få positive erfaringer også i tråden,selv om problemer naturligvis får størst oppmerksomhet og ja jeg vet det kommer oppdateringer,det har jeg nevnt tidligere.

Det som virkelig var synd var at HP support var totalt avvisende,spes om en nevnte softwarefeil,og de avviste også at det kom oppdateringer.

Dette har imidlertid rettet seg kraftig og HP sier nå at det vil komme softwareoppdateringer og at de er kjent med en rekke problemer på denne maskinen.

Mon tro om ikke nettop denne tråden og fokuset på dem har vært medvirkende til denne totale endringen i deres holdning :hmm::hmm:

Lenke til kommentar

Enig Snekker'n...og heldigvis flere HP-ansatte innom forumet her. Det har nok vært til hjelp slik at de rette folkene fikk saken i fanget. Har fulgt med i "sykejournalen" din etter hvert som du har støtt på problemer, og skjønner godt at du har vært oppgitt til tider. Derfor var det hyggelig å lese at du omsider støtte på en kundebehandler eller tekniker som også hadde litt pedagogisk innsikt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Litt offtopic:

 

La ut HDX'en til salg på bruktmarkedet, og det var da fært som folk i UK med tilfeldige kontakter fra Nigeria som vil ha den hahahaha.

 

Han ene ville at det skulle sendes med DHL, og den var ny for meg.

Har alltid vært ønske om bruk av mindre "kjente" transportører i mine tilfeller :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...