Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Har kjøpt hp pavilion 9000 selv, og er strålende fornøyd bortsett fra at cd rommen ikke fungerer. Setter inn CD, for den ikke ut igjen. Har alle drivere max oppdatert, prøvd å ejecte med knappen, Holdt på en halvtime der den plutselig kom ut ut av intet, men når jeg skulle prøve å sette inn en cd igjen, så skjedde akkurat det samme. Veldig synd fordi alt annet ser ut til å fungere greit. Mulig det er en produksjons feil på akkurat min cd rom...

Si i fra hvordan det går med skifte av DVD-spilleren (reparasjonstid/-sted).

Har selv en HDX 9050 som skriver dårlig på LightScribe, men gidder ikke bli uten maskin i 2-3 uker bare for det. DVD-drevet er kun festet med en skrue som er tydelig merket på undersiden. Jeg løsnet den og plukket ut DVD-drevet på 20 sek. tot.

Dårlig av HP å ikke la oss selv kunne bytte slike enkle ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kjøpt hp pavilion 9000 selv, og er strålende fornøyd bortsett fra at cd rommen ikke fungerer. Setter inn CD, for den ikke ut igjen. Har alle drivere max oppdatert, prøvd å ejecte med knappen, Holdt på en halvtime der den plutselig kom ut ut av intet, men når jeg skulle prøve å sette inn en cd igjen, så skjedde akkurat det samme. Veldig synd fordi alt annet ser ut til å fungere greit. Mulig det er en produksjons feil på akkurat min cd rom...

 

Edit: Er det noen muligheter for å manuelt "åpne" cd rommen for å få lurt ut cden? Hadde åpnet for muligheter å finne ut hva feilen er osv.

 

Om du ser på siden ser du et lite hull i dvdspillern,stikk inn en binders der (rett den ut først) så løser du ut spilleren.

Lenke til kommentar

HP HDX sendes herved i retur - pakket ut maskinen og koblet opp, var ordentelig klar for å teste - INGENTING skjer,svart skjerm, blå lys på touch panelet og i vifte som gikk innimellom - HP sa jeg skulle maskinen stå på i 4 timer men neida ingen innstalasjon! Det var det. :mad:

Lenke til kommentar

Men jeg har en annen ting som irriterer litt på denne maskinen og det er den innebygde Toutchpaden,denne har som kjent en knapp der du kan deaktivere denne.Men problemet er at når du starter maskinen så er den aktivert uansett hva en har valgt,noe som er irriterende,har en valgt å deaktivere noe bør vel dette stå slik til en velger noe annet :hmm:

Lenke til kommentar
Men jeg har en annen ting som irriterer litt på denne maskinen og det er den innebygde Toutchpaden,denne har som kjent en knapp der du kan deaktivere denne.Men problemet er at når du starter maskinen så er den aktivert uansett hva en har valgt,noe som er irriterende,har en valgt å deaktivere noe bør vel dette stå slik til en velger noe annet :hmm:

 

Du tuller?

Lenke til kommentar
Ja det var inte mycket att bli irriterad på om man inte letar bagateller.

Tar de en sek att avaktivera?

Har du kollat BIOS om det nu är så viktig punkt?

 

Ja jeg har sjekket Bios,og jeg skjønner erlig talt ikke din hensikt her med å bagatellisere det andre irriterer seg over eller feil andre opplever,tåler du ikke at det blir gitt negativ kritikk fordi du selv har produktet ?

Jeg vet det tar et sek å deaktivere dette,men det er nemmelig ikke poenget,poenget er at en må gjøre dette hver gang en starter opp maskinen og det burde være unødvendig.

Lenke til kommentar

Jo ja tål kritik av maskinen, men du hetsar upp dig för maskinens grundkonfiguration.

Och det är inget FEL på maskinen utan har med grundkonfig att göra. Vilka andra har irritera sig över detta?

Rena fel är en sak, skärmar som är trsig, dvd spelare m.m, men fabriksintsällningar som är satt till en viss konfig kanske inte går att ändra, men överlever du inte utan att ta dig en sek för att slå av touchpadden då är det illa. Du letar fel och har gjort så hela tiden. Byt märke..snälla

Lenke til kommentar
Jo ja tål kritik av maskinen, men du hetsar upp dig för maskinens grundkonfiguration.

Och det är inget FEL på maskinen utan har med grundkonfig att göra. Vilka andra har irritera sig över detta?

Rena fel är en sak, skärmar som är trsig, dvd spelare m.m, men fabriksintsällningar som är satt till en viss konfig kanske inte går att ändra, men överlever du inte utan att ta dig en sek för att slå av touchpadden då är det illa. Du letar fel och har gjort så hela tiden. Byt märke..snälla

 

Men nå har du vært jevnlig og sådd tvil om problemene med denne maskinen og at din fungerer perfekt,om din gjør det så må du i alle fall akseptere at det er en stor del av maskinene som ikke gjør det og som du ser kommer det flere og flere med problemer.

Det er også merkelig at du sitter med diagnosen/svaret på hva årsaken er ,dette uten å ha opplevd problemet(ifølge deg selv) og uten at HP kan si sikkert hva årsaken er,det eneste HP kan si er at de er kjent med en rekke problem på disse maskinene.

 

Om så et problem oppleves av en eller 10 eiere er ikke relevant,et problem er et problem for den det rammer,så enkelt er det.

 

Og nei jeg leter ikke etter feil,men jeg har såpass lang fartstid innen pcverdenen at jeg vet hva en bør forvente,og nok en gang klarer du å overgp HP som ikke vet hva årsaken er men konstaterer at slik skal det ikke være,de sier klart at er denne enheten deaktivert skal den ikke aktivere seg ved en omstart.

Når det så gjelder hvilketmerke jeg skal bruke,så klarer jeg glatt å bestemme det selv,og tåler du ikke fakta og kritikk av ting som ikke er som de skal,så la heller være å prøve å sette andre i miskreditt.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Men skriv till HP eller ring o påpeka att dom måste ändra fabriksinställningen på touchpadden för att du får trycka på knappen varje gång datorn startas om så att den ska avaktiveras som säkert 90 % inte vill.Ja som jag sagt minst 100 ggr åt dig i tråden med lätt överdrift. Fel på hårdvara är en sak, det är bad!.Men att sitta o höra dig gnälla över att bluetooth inte fungerar om du avaktiverar trådlöst nätverk, att inte touchpadden är av fast du slagit av den när datorn startas om det är rena skit bagateller och finns i allt eller är du perfekt själv i allt du gör o allt du säger? fortfarande har jag inte hittat någon som irriterat sig på bluetothen eller touchpaden som du skriver.Så de du tycker är ett problem och inte andra ska altså betraktas som ett problem, nej det tror jag inte.Sen att du har rätt till din egen åsikt är en annan sak, men blanda inte synpunkter som inte folk ens har haft.Hårdvaruproblem är skit, men finns överallt utom i ditt företag möjligtvis.

Lenke til kommentar
Men skriv till HP eller ring o påpeka att dom måste ändra fabriksinställningen på touchpadden för att du får trycka på knappen varje gång datorn startas om så att den ska avaktiveras som säkert 90 % inte vill.Ja som jag sagt minst 100 ggr åt dig i tråden med lätt överdrift. Fel på hårdvara är en sak, det är bad!.Men att sitta o höra dig gnälla över att bluetooth inte fungerar om du avaktiverar trådlöst nätverk, att inte touchpadden är av fast du slagit av den när datorn startas om det är rena skit bagateller och finns i allt eller är du perfekt själv i allt du gör o allt du säger? fortfarande har jag inte hittat någon som irriterat sig på bluetothen eller touchpaden som du skriver.

 

Her er du ikke mindre enn direkte frekk,hvor gneller jeg ang feil på bluetooht??

Jeg har påpekt et faktum om at denne aktiveres/deaktiveres sammen med det trådløse nettverket og synest det er dumt, det er en smakssak og ikke noen kritikk eller påberoping om feil.

Alikevel klarer du å gulpe opp dette som negativ kritikk av maskinen.

Det er her snakk om en erfaring av et valg som en synest burde vært gjordt anderledes og tåler du ikke det engang,bør du ikke anngripe andre. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jag tål kritik, men är leds att höra en enda person såga o såga o skrämma iväg ev potentiella köpare.Du har dessutom gjort dina fel b.la med XP och sata som HP fick stå för. Så länge du håller dig till hårdvarufel så får du kritisera hur mycket du vill, men när du klagar på din egen fumlighet eller Vista relaterade problem eller fel i mjukvara till ett relativt nytt OP så kommer jag att dyka upp.Och sluta med din tumme ned, jag är inte imponerad av din pc kunskap.För det försdta ang bluetooth så trodde du det var fel, men låtsades haka på spåret om att de var så på de flesta maskiner, de kan man se i ditt inlägg med frågetecknet efter.

Endret av stefannorr
Lenke til kommentar

Er enig med stefannorr, helt til og begynne med når Snekker`n ikke skjønte dette med SATA og at XP ikke støtter dette, så skjønte jeg at dette kom til å bli underholdende lesning.

 

For meg ser det ut som om at det skal letes etter feil og mangler, og når det blandes inn ting som har med maskinvare og BIOS blir det jo bare tull.

 

Flere av disse "alvorlige" feilene er jo ting som ikke er feil, men er sånn pga maskinvare, feks dette med bluetooth og trådløst nett, de deler miniPCI kort, og da blir det sånn.

 

Jeg er ikke imponert over kunnskapene i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Er enig med stefannorr, helt til og begynne med når Snekker`n ikke skjønte dette med SATA og at XP ikke støtter dette, så skjønte jeg at dette kom til å bli underholdende lesning.

 

For meg ser det ut som om at det skal letes etter feil og mangler, og når det blandes inn ting som har med maskinvare og BIOS blir det jo bare tull.

 

Flere av disse "alvorlige" feilene er jo ting som ikke er feil, men er sånn pga maskinvare, feks dette med bluetooth og trådløst nett, de deler miniPCI kort, og da blir det sånn.

 

Jeg er ikke imponert over kunnskapene i det hele tatt.

 

Hva er det du snakker om,hva skjønte jeg ikke ang sata og xp??

Hvor mange maskiner tror du jeg har lagt inn dette på?

Problemet var ikke satadriverne,men at hp ikke leverte drivere til spesielle funksjoner på denne maskinen,funksjoner som HP er alene om og en derfor ikke kan laste ned drivere til fra andre steder.

Når du så klarer å overdrive å påstå at det er alvorlige feil feks ang bluetoohtfunksjonen er det vel dine innlegg som blir "morsom lesing", jeg har aldri karaktrisert det som alvorlig feil,jeg har heller ikke karaktrisert dette med at maskinen ikke husker deaktiveringer som alvorlige feil,men som irritasjonsmomenter,og om din kunnskap er så stor som du forsøker gi inntrykk av så kontakt HP de visste heller ikke årsaken til at maskinen ikke "husket" dette.

 

I tillegg til dette er det her en tråd om erfaringer med en bestemt maskin på godt og vondt,det blir da pussig at enkelte her kunn reagerer når det er noe negativt en skriver og ikke når det er positivt.

Mulig pipen hadde fått en annen lyd om dere selv mottok 3 maskiner etter hverandre med feil mangler.

 

Om dette skulle være en tråd utelukkende med ros av maskinen ja da vil jeg tro trådstarter hadde nevnt dette slik at en egen tråd med det motsatte kunne blitt opprettet.

 

jeg har drevet med datamaskiner fra dette kom på markede,jeg har levert store mengder påde bærbare,ferdigmaskiner og maskiner jeg har bygget, maskiner av alle merker også HP,men jeg har aldri opplevd en spesifikk maskin fra noen med så mange feil som denne.

 

Om det er hardwarefeil eller softwarefeil er irrelevant så lenge dette gjør at maskinen feiler, og det er i tillegg merkelig at dette skulle skje bare på denne,da HP leverer en rekke Vistabaserte maskiner uten dette problemet.

 

I tillegg er det jo interessant at HP nå innrømmer disse feilene som de benektet i starten og som jeg hele tiden har påpekt, så utifra det er det vistnok noen personer her som bør få seg jobb der siden de vet bedre enn både jeg og HP service gjør :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Snekker`n;

 

Nå er det jo flere enn meg som har samme inntrykk av dette.

 

Men det virker jo ikke som om du bryr deg om det.

At folk her reagerer på måten du legger fram tingene på må du bare tåle, det hører med i et forum som er åpent for alle.

 

At du harselerer med andres kunnskaper og mer eller mindre prøver å framstille det som om at vi vet bedre enn HP er jo bare latterlig, og egentlig sier det mer om deg og måten du framlegger ting på. For du har jo fått forskjellige svar fra HP, og helt sikkert hadde du fått "rette" svar til og begynne med, visst du hadde møtt på rett mann med en gang.

 

Om det er programvare feil eller maskinvare feil er uinteressant ja, men det ser ut som om du snubler i dette.

Lenke til kommentar

Ja då har du icke upplevt mycket.

 

Som jag nämnt tidigare, läs andra trådar andra fabrikat, här har varit 2 maskiner med möjliga fel på ljudet och en med skärmen, problem troligen samma= moderkort. Ett nytt OP som heter Vista är släppt= problem i början innan fabrikörer och Microsoft hittar gemensamma lösningar på mjukvara. Någon =2 dvd spelare, men snälla läs under andra trådar, nu jagas nya maskiner / uppdateringar och allt flyttas till ena lågprislandet efter andra för billigast lösning, tyvärr. Det jag vill ha sagt är att skit samma av märke, det är inte HP DVD som pajar m.mn det är den fabrikörens, sen är HP världens största utan konkurens säljare av notebook varför ev fel syns mer.

 

Rena HP fel på denna maskin är vad jag vet

 

dåliga drivrutiner till touchpanelen / volym / bas m.m

 

recovery/ fel på vissa skivor

 

Om hitachi hårddisken pajar så är det på en HP maskin, men är det HP relaterat?

 

 

Och än en gång, klaga o gapa på hårdvarufel jag bryr mig inte utan det är bara bra, men syssla inte med o kracka på bluetooth och touchpanel så det ser ut som hårdvarufel.

Lenke til kommentar
Snekker`n;Nå er det jo flere enn meg som har samme inntrykk av dette.Men det virker jo ikke som om du bryr deg om det.At folk her reagerer på måten du legger fram tingene på må du bare tåle, det hører med i et forum som er åpent for alle.At du harselerer med andres kunnskaper og mer eller mindre prøver å framstille det som om at vi vet bedre enn HP er jo bare latterlig, og egentlig sier det mer om deg og måten du framlegger ting på. For du har jo fått forskjellige svar fra HP, og helt sikkert hadde du fått "rette" svar til og begynne med, visst du hadde møtt på rett mann med en gang.Om det er programvare feil eller maskinvare feil er uinteressant ja, men det ser ut som om du snubler i dette.
Jeg har lagt frem kunn fakta om denne maskinen,fakta basert på egen og andres erfaringer,fakta basert på hva HP selv sier, om noen ikke liker det er det helt greit,men at de kommer med sure oppstøt om at jeg kunn er ute etter å sette hp i miskredit at jeg  kunn er ute etter å skremme bort potensielle kunder er rett og slett vås.Enhver som vurderer et produkt må vel få høre begge sidene,men her virker det som om enkelte ikke takler at negative ting kommer frem.Og ja jeg skriver med store ord,noe jeg har sagt før,men jeg skriver ikke med store ord fordi dette gjelder HP slik enkelte vil ha det til,jeg skriver med store ord fordi jeg og mange med meg har problemer og akkurat like store ord hadde det blitt skrevet med uansett hva produsenten het.Det blir da litt merkelig at jeg anngripes for dette,spesielt når en av de som anngriper kunn har negativt å si om et annet merke :roll: Og NEI jeg harselerer ikke med andres kunnskaper,her er det vel tvert om motsatt,da det gis inntrykk av hvor llite imponert en er av min kunnskap (snakk om på kaste stein i glasshus).Jeg har aldri hevdet jeg har mere kunnskap enn andre,men jeg har gitt en forklaring på hva min kunnskap ang maskiner er nettop fordi enlkelte prøver å harselere (som du sier) med nettop dette.Jeg harselerer ikke med at dere vet bedre enn HP,men dere gir jo inntrykk av det,for selv om jeg flere ganger har sagt at HP ikke vet årsaken,HP er kjent med at det er mange problemer med maskinen osv osv så prøver jo dere å overse dette og kommer med andre "løsninger" når så HP mangler disse løsningene kan jeg vel ikke gjøre annet enn å annbefale dere

 ta kontakt med dem. Om man snubler i hva som er årsaken til feilene og om det er hw feil eller sw feil er vel neppe så rart all den tid selv teknikerne/ekspertene hos HP gjør det, det er imidlertid uintresangt,det som er interessant er at dette blir rettet og en fin måte å få feil rettet på er jo nettop å belyse dem som feks her på forumet.Jeg vil påstå at nettop det enorme forkuset som har vært her på forumet er en stor del av årsaken til at HP nå har snudd totalt om fra å avvise alt til nå å ta problemene på alvor å prøve å gjøre noe med dem-Fra å være totalt ukjent med problemer til nettop å innrømme nærmest over natten at de var kjent med flere alvorlige feil på denne maskinen er jo formidabelt og der vil jeg rose alle som har stått frem her med sine problemer og frontet dem for HP istedenfor å prøve å skjule at slikt faktisk har vært tilfelle.Nettop dette vil være med å hjelpe til at muligens alle snart sitter med et feilfritt eksemplar av denne maskinen, en maskin som er en fryd å bruke når den fungerer.

Ja då har du icke upplevt mycket.Som jag nämnt tidigare, läs andra trådar andra fabrikat, här har varit 2 maskiner med möjliga fel på ljudet och en med skärmen, problem troligen samma= moderkort. Ett nytt OP som heter Vista är släppt= problem i början innan fabrikörer och Microsoft hittar gemensamma lösningar på mjukvara. Någon =2 dvd spelare, men snälla läs under andra trådar, nu jagas nya maskiner / uppdateringar och allt flyttas till ena lågprislandet efter andra för billigast lösning, tyvärr. Det jag vill ha sagt är att skit samma av märke, det är inte HP DVD som pajar m.mn det är den fabrikörens, sen är HP världens största utan konkurens säljare av notebook varför ev fel syns mer.Rena HP fel på denna maskin är vad jag vetdåliga drivrutiner till touchpanelen / volym / bas m.mrecovery/ fel på vissa skivorOm hitachi hårddisken pajar så är det på en HP maskin, men är det HP relaterat?Och än en gång, klaga o gapa på hårdvarufel jag bryr mig inte utan det är bara bra, men syssla inte med o kracka på bluetooth och touchpanel så det ser ut som hårdvarufel.
Atter en gang forvrenger du.Her kritisere du andre for å klage på denne maskinen samtidig som du for,ja gud vet hvilken gang trekker frem andre merker og hvor ille de er.Ja mulig det finnes maskiner fra andre merker som er værre,men ta da dem i entråd de hører hjemme.Og atter en gang klarer du å forvrenge sannheten å påstå at jeg sier det er hardwarefeil at på bluetooth og toutcpanel, hvor har jeg sagt det, vær vennelig å vis meg at jeg har sagt det eller stopp dine løgner her.Jeg sier at det er en feil at maskinen ikke husker innstillingen,innstillinger hører vel vitterligen til i software,gjør de ikke, bluetooth har jeg helkler ikke sagt er en feil,jeg har sagt at det er et irriterende valg som er gjordt,da spes med tanke på bruk av hurtigknappen.Skriv gjerne,men hold deg i det minste til fakta når du siterer hva andre skriver.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...