Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare så det er klart, så kan du hende at du har fått en feilfri HDX, og da er det et godt kjøp :)

9635518[/snapback]

 

Kan hende ja,men som sagt det er ikke mange dagene siden jeg selv jublet over at nr 3 var feilfri,dog var lykken kort før jeg fikk problemer med tastene og nå viser det seg at fjærnstyringen er ubrukelig om en fjærner den fra PC-en,da er det vel ikke mye fjærnstyring,heller en løs boks med masse knapper på :nei:

Lenke til kommentar
Orker faktisk ikke tanken på å drive med retur av en ny maskin til den prisen. Personlig synes jeg det ikke er verdt det.

 

Derfor er den på bruktmarkedet nå i noen dager før jeg avbryter salget.

9635702[/snapback]

 

Har du ikke angrerett på maskinen ?

 

Ja jeg er helt enig i at det er for ille at en maskin har så mye feil som dette og spesielt en maskin i det øvre prissjikt.

Peresonelig kan jeg ikke huske å ha vært borti noe lignende før.

så dette er en stygg ripe i lakken for HP :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Orker faktisk ikke tanken på å drive med retur av en ny maskin til den prisen. Personlig synes jeg det ikke er verdt det.

 

Derfor er den på bruktmarkedet nå i noen dager før jeg avbryter salget.

9635702[/snapback]

 

Har du ikke angrerett på maskinen ?

 

Ja jeg er helt enig i at det er for ille at en maskin har så mye feil som dette og spesielt en maskin i det ævre prissjikt.

Peresonelig kan jeg ikke huske å ha vært borti noe lignende før.

så dette er en stygg ripe i lakken for HP :hmm:

9635775[/snapback]

 

Jo på en måte.

Bestilt hos et firma (butikk) men ikke betalt.

Så jeg har mulighet for å angre frem til betaling uten kostnad.

Men for å gjøre ting "lettere" for butikken hadde det vært greit å få solgt den slik at ikke butikken sitter igjen med bestilt produkt som ikke er solgt.

Vil ikke ha et "stempel" på meg som kunde.

 

Men siste utvei er å angre ja, men vil prøve å "ordne" opp.

Uansett, tar dette som siste post om dette emnet da det er ganske offtopic.

Interesserte kan se på bruktmarkedet eller ta det på PM.

Lenke til kommentar

Har i alle fall testet ut 2 fjernstyringer nå og begge reagerer innenfor nøyaktig samme område,jeg har dem da rettet mot sensoren.

Resultatet er helt likt på begge,ved ca 25-30 cm får de problemer og ved 35 cm får ingen av dem kontakt, derfor synest jeg det er rart at noen sier opptil 4 meter uten problemer,uten at jeg skal si at det ikke er tilfelle.

Om så er så må her da finnes enkelteksemplarer som er gode,men det virker som det er svært svært langt mellom dem.

Så langt er det vel bare ett eller to eksemplarer som er "bekreftet" feilfrie her på forumet.

Dette annser jeg for såpass ille at HP faktisk burde vurdere å trekke disse maskinene fra markede ,eller i det minste sette inn store ressursjer på å få oppgradert disse maskinene . :hmm::hmm:

Lenke til kommentar
Har i alle fall testet ut 2 fjernstyringer nå og begge reagerer innenfor nøyaktig samme område,jeg har dem da rettet mot sensoren.

Resultatet er helt likt på begge,ved ca 25-30 cm får de problemer og ved 35 cm får ingen av dem kontakt, derfor synest jeg det er rart at noen sier opptil 4 meter uten problemer,uten at jeg skal si at det ikke er tilfelle.

Om så er så må her da finnes enkelteksemplarer som er  gode,men det virker som det er svært svært langt mellom dem.

Så langt er det vel bare ett eller to eksemplarer som er "bekreftet" feilfrie her på forumet.

Dette annser jeg for såpass ille at HP faktisk burde vurdere å trekke disse maskinene fra markede ,eller i det minste sette inn store ressursjer på å få oppgradert disse maskinene .  :hmm:  :hmm:

9636298[/snapback]

 

Har du prøvd å bytte batteriene, bare for å utelukke dem?

Lenke til kommentar
Har i alle fall testet ut 2 fjernstyringer nå og begge reagerer innenfor nøyaktig samme område,jeg har dem da rettet mot sensoren.

Resultatet er helt likt på begge,ved ca 25-30 cm får de problemer og ved 35 cm får ingen av dem kontakt, derfor synest jeg det er rart at noen sier opptil 4 meter uten problemer,uten at jeg skal si at det ikke er tilfelle.

Om så er så må her da finnes enkelteksemplarer som er  gode,men det virker som det er svært svært langt mellom dem.

Så langt er det vel bare ett eller to eksemplarer som er "bekreftet" feilfrie her på forumet.

Dette annser jeg for såpass ille at HP faktisk burde vurdere å trekke disse maskinene fra markede ,eller i det minste sette inn store ressursjer på å få oppgradert disse maskinene .  :hmm:  :hmm:

9636298[/snapback]

 

Har du prøvd å bytte batteriene, bare for å utelukke dem?

9636345[/snapback]

 

Nei,jeg må få kjøpt nye først,men vil si det er merkelig at en får 2 maskiner med utbrukte batterier,disse er jo ikke montert når man får dem så de skulle jo ikke kunne tappes der, dette er jo heller ikke maskiner som har ligget årevis på lager.

Og hvorfor reagerer så begge fjernstyringene perfekt innenfor samme avstand og dør bort på totalt samme avstand :hmm:

Lenke til kommentar
Har i alle fall testet ut 2 fjernstyringer nå og begge reagerer innenfor nøyaktig samme område,jeg har dem da rettet mot sensoren.

Resultatet er helt likt på begge,ved ca 25-30 cm får de problemer og ved 35 cm får ingen av dem kontakt, derfor synest jeg det er rart at noen sier opptil 4 meter uten problemer,uten at jeg skal si at det ikke er tilfelle.

Om så er så må her da finnes enkelteksemplarer som er  gode,men det virker som det er svært svært langt mellom dem.

Så langt er det vel bare ett eller to eksemplarer som er "bekreftet" feilfrie her på forumet.

Dette annser jeg for såpass ille at HP faktisk burde vurdere å trekke disse maskinene fra markede ,eller i det minste sette inn store ressursjer på å få oppgradert disse maskinene .  :hmm:  :hmm:

9636298[/snapback]

 

Har du prøvd å bytte batteriene, bare for å utelukke dem?

9636345[/snapback]

 

Nei,jeg må få kjøpt nye først,men vil si det er merkelig at en får 2 maskiner med utbrukte batterier,disse er jo ikke montert når man får dem så de skulle jo ikke kunne tappes der, dette er jo heller ikke maskiner som har ligget årevis på lager.

Og hvorfor reagerer så begge fjernstyringene perfekt innenfor samme avstand og dør bort på totalt samme avstand :hmm:

9636415[/snapback]

 

Høres også rart ut til å være softwarefeil :shrug:

Lenke til kommentar
Min fjernkontroll funker fra 3m+ har ikke noe mer plass å teste på... lite rom. :/

 

Bountyhunter

9637290[/snapback]

 

OK,da har vi to som fungerer på normal avstand, kan ikke samtlige som har denne maskinen teste dette og gi tilbakemelding her.

Jeg skal få tak i et sett batterier til min i morgen å teste dette da.

Lenke til kommentar

ja...det pågår fortsatt for fullt i denne tråden ser jeg. Jeg har nå (endelig) bestemt meg for lappis kjøp. det ble en toshiba x200.

Grunnen er bedre skjermkort og hddvd brenner.

Men for all del; HDX er enda en super maskin i mine øyne og jeg skulle ønske min maskin også kom med 20" skjerm. har lest endel om denne maskinen (toshibaen) å ser at de som tester den sier di har aldri sett så mye pre innstallert programvare på en laptop før, så på det punktet er altså ikke HP verst..,

 

superjorn

Lenke til kommentar

Vistaoppdateringer hjelper meg lite da jeg har dem+at vista har vært dønn stabilt,det jeg og flere med meg sliter med er rett og slett software/hardwarefeil relatert til maskinen.

Hadde det vært vista skulle vel det blitt det samme på andre bærbare maskiner vi har og ikke bare på en spes serie :hmm:

Teller i alle fall på knappene om jeg skal gi opp hele HDX og enten kjøpe en annen bærbar eller bygge meg en stasjonær for de 20 K som denne koster .

Synd egentlig for maskinen er pen desingmessig og har klart et potensiale,men det hjelper lite om 90% av maskinene er befengt med feil :hmm:

Lenke til kommentar
Bountyhunter(BF:V),04/10-2007 : 21:38]Min fjernkontroll funker fra 3m+ har ikke noe mer plass å teste på... lite rom. :/

 

Bountyhunter

9637290[/snapback]

 

OK,da har vi to som fungerer på normal avstand, kan ikke samtlige som har denne maskinen teste dette og gi tilbakemelding her.

Jeg skal få tak i et sett batterier til min i morgen å teste dette da.

9637478[/snapback]

Min fjernkontroll virker problemfritt på rundt 3 meters avstand (var så langt unna jeg kom uten å flytte maskinen, noe jeg ikke gadd), samme batterier som fulgte med maskinen.

Lenke til kommentar

HEI-

Er ny her! :D

Skjønner att det er mye problemer med denne maskinen men min virker foreløpig bra etter ca. 10 dager. har ett spørsmål vedr. recovery cd`er, er det lett å brenne de selv i fra e- disken? :cry:

PS! min fjernkontroll virker nogså bra i fra ca. 3 meter.......

Lenke til kommentar
HEI-

Er ny her! :D

Skjønner att det er mye problemer med denne maskinen men min virker foreløpig bra etter ca. 10 dager. har ett spørsmål vedr. recovery cd`er, er det lett å brenne de selv i fra e- disken? :cry:

PS! min fjernkontroll virker nogså bra i fra ca. 3 meter.......

9639034[/snapback]

 

Ja det er enkelt,du trenger 2 dvd plater eller 9 CD-er for å gjøre dette,du finner valgene i startmenyen under Recovery Manager

 

Når det gjelder fjernkontrollen har jeg snakket med HP support og svaret der var:

 

"Kjent problem,vi sender deg en ny"

 

Det er i alle fall kjekt at HP har endret standpunkt og nå innrømmer feil på disse maskinene,dette var jo noe de bastandt avviste de første ukene, mulig omtalen her på forumet har virket :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...