Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Har fått maskinen opp å gå,det første jeg testet var fjærnkontrollen.

Og med begge maskinene stående sammen virker begge fjærnkontrollene på den nye maskinen,menst ingen av dem virker på den jeg hadde.

Altså kan vi fastslå at dette er en hardwarefeil i maskinen slik HP sa det ville være om ikke en annen fjærnkontroll virket, dette var forøvrig et kjent problem ifølge han jeg snakket med hos HP,i alle fall kjekt at noen der innrømmer dette da .

 

EDIT: Nei nei nei, denne maskinen har samme problem som nr 2, skjermen blir plutselig svart uten forvarsel og det nytter ikke hvilken knapp en trykker på, maskinen må slås av og så startes på nytt.

I tillegg har den pixelfeil midt i skjermen.

Har snakket med HP og de sier DOA.

 

Det med skjermen skjedde på min også. Tror grunnen var at det var lite batteri igjen, men var litt kjipt at når jeg tilsatte strøm igjen, så måtte det fremdeles rebootes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snekkern? Er du sikker om du ikke overreagerer?

For dette er din 4. og det er også feil på den, som sier at du har trøbbel med den hele tiden som ikke virker sannsynligl.

 

Overreagerer ?

Hvordan kan jeg overreagere, når jeg sitter her helt rolig og maskinen går i sort,er det å overreagere at det er pixelfeil på maskinen?? Er det å overreagere at fjærnkontrollene ikke virker på den ene maskinen og ikke på den andre ?

Slikt blir tull å engang lure på.

HP sa dessuten at de var klar over feil med skjerm/skjermkort,etter det jeg forstod lå dette i en "konflikt" mellom skjerm og ATI sitt grafikkort,men det er ikke noe jeg kan utdype vidre.

Du har jo selv måttet bytte inn maskin grunnet feil, så da er det vel ikke så rart at andre må det.

Det vi imidlertid nå ser er at HP innrømmer dette,noe de benektet i starten,ja jeg fikk med saksnr fra dem for å levere sammen med maskinen slik at dette ikke skulle koste butikken noe.

 

Har fått maskinen opp å gå,det første jeg testet var fjærnkontrollen.

Og med begge maskinene stående sammen virker begge fjærnkontrollene på den nye maskinen,menst ingen av dem virker på den jeg hadde.

Altså kan vi fastslå at dette er en hardwarefeil i maskinen slik HP sa det ville være om ikke en annen fjærnkontroll virket, dette var forøvrig et kjent problem ifølge han jeg snakket med hos HP,i alle fall kjekt at noen der innrømmer dette da .

 

EDIT: Nei nei nei, denne maskinen har samme problem som nr 2, skjermen blir plutselig svart uten forvarsel og det nytter ikke hvilken knapp en trykker på, maskinen må slås av og så startes på nytt.

I tillegg har den pixelfeil midt i skjermen.

Har snakket med HP og de sier DOA.

 

Det med skjermen skjedde på min også. Tror grunnen var at det var lite batteri igjen, men var litt kjipt at når jeg tilsatte strøm igjen, så måtte det fremdeles rebootes.

 

Jeg har strøm tilkoblet hele tiden,alikevel skjer det.

Dette skjedde som sagt på nr 2 maskin jeg hadde og dær ble det værre og værre,til slutt kom det ikke mere bilde på skjermen.Maskinen startet opp men skjermen forble sort.

Lenke til kommentar
Gisle...kjære kollega...det ble HDX på deg også ja. Når det gjelder disse hick-ups'ene så er det fordi HP's kvalitetssikring ikke har holdt samme standard som oss gutta i oljeindustrien er vant med. Timingen på å få produktet ut til kunden har vært overordnet tror jeg. Det siste jeg har hørt fra HP er at det jobbes med å ordne opp i snag, men at vi kanskje må vente over 2 måneder, altså rett utpå nyåret før det kommer en hot-fix fra HP som skal ta seg av disse software-feil som vi nå sitter og irriterer oss over. Vi får smøre oss med tålmodighet og håpe på et Happy New Year !

 

"Kæm-e-du-då" :blush:

 

P.S

(Jeg skal bruke denne profilen istedet for Gisle)

 

 

For å si det som de ute på Jæren : Viss du trykkje på linken min, gjeddna dæ bjynne å ringja i bjøddlene då ? :-)

 

Snekkern? Er du sikker om du ikke overreagerer?

For dette er din 4. og det er også feil på den, som sier at du har trøbbel med den hele tiden som ikke virker sannsynligl.

 

Nå er du fæl å trekke i Snekker'n, hæ ?! :-) Du gjør det bare på f...din lille luring.

Så du hva jeg svarte deg om TMM, og fant du ut av det ?

Lenke til kommentar

Snekker'n:

 

Det var ikke det jeg mente, men bare lurte på om det var kanskje driverproblemer. Siden jeg hadde også feil med min 2.HDX, problemet var at DVD'-rommet åpnet seg automatisk uten jeg gjorde det. Men fikk beskjed av ComputerCity at jeg skulle laste ned noen drivere, og da fikset det seg.

Men hvordan pc vil du bytte til nå, eller skal du gå for den samme?

 

aghBrasil:

Jeg er ikke ute etter snekker'n, jeg bare spurte han om noe for f.

Og hvor skrev du liksom om TMM hen?

Lenke til kommentar
Snekker'n:

 

Det var ikke det jeg mente, men bare lurte på om det var kanskje driverproblemer. Siden jeg hadde også feil med min 2.HDX, problemet var at DVD'-rommet åpnet seg automatisk uten jeg gjorde det. Men fikk beskjed av ComputerCity at jeg skulle laste ned noen drivere, og da fikset det seg.

Men hvordan pc vil du bytte til nå, eller skal du gå for den samme?

 

aghBrasil:

Jeg er ikke ute etter snekker'n, jeg bare spurte han om noe for f.

Og hvor skrev du liksom om TMM hen?

 

Hp sier i alle fall at dette er et kjent problem og forårsakes trolig av en konflikt mellom skjerm og grafikkort,de har ingen løsning på dette inntil vidre,annet en å bytte maskinen, i tillegg har denne pixelfeil .

Jævlig synd da alt annet ser ut til å være 100% på denne.

Lenke til kommentar
Vil du gå ut med det du fikk av HP på kontoen ? :p

 

Hva snakker du om??

Jeg har ikke fått en krone fra HP,de har kunn garantert for at netbutikken ikke skal bli skadelidende.

Jeg sier da vitterligen  OM jeg hadde fått betalt for den tiden jeg har brukt med HP service.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Vel HP lavmål på service har visst ikke nådd bunnivået ende,i går skrev jeg om at jeg kontaktet dem og beskrev feilen på maskinen og  at de selv da sa at det ikke var noen tvil,dette var en doamaskin,jeg fikk sogar et saksnr jeg skulle vise til hos netshop,dette skulle bekrefte at HP tok alt annsvar og at maskinen ville bli erstattet som doa, dette fordi det ikke skulle være noen tvil siden det tross alt hvar 4de maskinen.

Joda jeg ringte Netshop i dag og forklarte hele greia og de fikk dette nr , greit de skulle sjekke og ringe tilbake. Kort tid etterpå ringer de tilbake og forteller at de nå har snakket med HP som avviser at det er doa og forlanger at jeg skal sende maskinen på reprasjon til et veksted :cry:

Hvor ille skal det bli,ikke nok med at de har 30 dagers doagaranti,men de gir meg beskjed om at det ikke er tvil om at dette er doa og kommer med saksnr,når en så tar kontakt så har de atter en gang endret holdning,slik har de drevet på hele tiden,den ene sier det,for at den neste skal benekte dette.

HP support fremmstår rett og slett latterlig her .

Lenke til kommentar
Tror det følger en forbannelse over deg:P

 

Da må det være med denne serien,vi har da maskiner fra både HP,Acer og IBM i familien og disse fungerer fint.

Det som gjør meg frustrert her er alle de forskjellige svarene fra support.

La meg legge til at de jeg har snakket med  er alle høflige og hjelpsomme, men det nytter liksom lite når du aldri kan stole på dette fordi du ved neste henvendelse får et helt annet svar og da er ikke det en har fått beskjed om tidligere diskutabelt lengre.

Ergo blir det umulig å forholde seg til hva HP sier.

Lenke til kommentar
hva med å få navnet på en fyr du synes er hyggelig, for så å spørre etter han neste gang du ringer de?

 

Prøvde det en gang,men da var svaret " Han er dessverre optatt,noe jeg kan hjelpe deg med " .

Men det kan virke som at en bare må notere seg navnet og forlange å få snakke med vedkommende når han blir ledig,for slik det er nå er det ikke holdbart.

Og ang denne siste saken så vil jeg tro navnet står i sakspapirene,alikevel fikk Netshop et helt annet svar en det som var gitt til meg,så jeg skjønner mindre og mindre av dette.

Siden jeg slo på maskinen i dag ca kl 10 30 og til nå har jeg måttet restarte den 5 ganger grunnet at skjermen går i sort.

Det merkelige er at det ser ut som maskinen fungerer men at det ikke er kontakt med skjermen,for menst den stod slik så hørte jeg at folk logget seg på MSN, men jeg må holde inne startknappen til maskinen slår seg av,så kan jeg starte den og den starter da helt normalt :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...