Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mange innlegg har du totalt bare på denne tråden snekkern? :D

 

Mvh

329/1130. Trykk på 'Svar'-link'en til tråden og du får opp oversikt over hvem/hvor mange poster.

 

Tja mon tro om ikke du muligens hadde samme antall om du fikk 3 maskiner til en samlet verdi av ca 50 000.- kr med feil på, mulig pipen hadde fått en annen lyd da :hmm:

Det var da fælt så hårsår noen var.

Noen spurte hvor mange innlegg du hadde i denne tråden, jeg svarte, og viste hvordan man kan se det. Ikke noe mer enn det.

Ingen vurdering/lyd i noen pipe om hvorvidt postene dine har vært mer eller mindre begrunnede og saklige.

Lenke til kommentar
Hvor mange innlegg har du totalt bare på denne tråden snekkern? :D

 

Mvh

329/1130. Trykk på 'Svar'-link'en til tråden og du får opp oversikt over hvem/hvor mange poster.

 

Tja mon tro om ikke du muligens hadde samme antall om du fikk 3 maskiner til en samlet verdi av ca 50 000.- kr med feil på, mulig pipen hadde fått en annen lyd da :hmm:

Det var da fælt så hårsår noen var.

Noen spurte hvor mange innlegg du hadde i denne tråden, jeg svarte, og viste hvordan man kan se det. Ikke noe mer enn det.

Ingen vurdering/lyd i noen pipe om hvorvidt postene dine har vært mer eller mindre begrunnede og saklige.

Nei om jeg hadde vært hårsår så hadde jeg vært ferdig på dette forumet for lengst :D

Om du lurer på hvorfor er det bare å følge gamle tråder,som strekker seg fra "vanelig" personhets til mordtrusler :D

Det jeg gjorde her var bare å svare på en kommentar og ikke mere enn det,så om noen er hårsåre så er det i alle fall ikke jeg :p

Men glem nå personer,her snakker vi om gode/dårlige erfaringer med en maskin,noe jeg kommer til å fortsette med og mere kommer neste uke da henter jeg som sagt tidligere nr 4 .

Lenke til kommentar

Hehe, håper det ordner seg for deg nå da snekkern.

 

Min har fungert knirkefritt siden første oppstart og funker maks enda. ( tre bank i bordet)

 

World in conflict flyter også ganske bra :D

 

Bountyhunter

 

1. 2 . 3 . det fjerde skal det skje , heter det så vi får håpe på det denne gangen også.

Den maskinen jeg får nå er av en annen forsendelse enn de tidligere får håpe at det kan hjelpe da .

Softwarefeilene tar jeg ikke så veldig tungt,da de nok fikses,men de hardwarefeilene er det værre med, og at den siste går i retur skyldes ene og alene HP service sin udugelighet,der jeg først får beskjed om at de sender ny fjærnkontroll,de får adresse og hele pakka og lover at denne skal være hos meg innen 5 dager,når en så etterlyser den 10-12 dager etterpå vil de ikke diskutere saken,men en blir avvist med at det bare er å sende inn maskinen.

Så dette er ene og alene elendig kundebehandling for å si det pent .

Lenke til kommentar
Det jeg gjorde her var bare å svare på en kommentar og ikke mere enn det,så om noen er hårsåre så er det i alle fall ikke jeg :p

Nei, du tillegger et rent faktasvar på et tidligere spørsmål (hvor mange poster du har i tråden), med tilleggsopplysningen om hvordan den som spurte kunne finne det ut selv (uten å fysisk telle seg gjennom tråden), å ha en lyd i pipen, mao å si noe om hvorvidt antall poster er berettiget/deres kvalitet.

Lenke til kommentar
Det jeg gjorde her var bare å svare på en kommentar og ikke mere enn det,så om noen er hårsåre så er det i alle fall ikke jeg :p

Nei, du tillegger et rent faktasvar på et tidligere spørsmål (hvor mange poster du har i tråden), med tilleggsopplysningen om hvordan den som spurte kunne finne det ut selv (uten å fysisk telle seg gjennom tråden), å ha en lyd i pipen, mao å si noe om hvorvidt antall poster er berettiget/deres kvalitet.

Veldig til hårsårhet og kverulering da, og så anngriper en andre :!: Ja ja la oss si jeg tilla et rent faktasvar da så blir vi ferdig med dette "barnslige" off topic tullet :tease:

Tilbake til topic :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe, håper det ordner seg for deg nå da snekkern.

 

Min har fungert knirkefritt siden første oppstart og funker maks enda. ( tre bank i bordet)

 

World in conflict flyter også ganske bra :D

 

Bountyhunter

 

 

hvilken oppløsning kjører du spillet i og hvilket detalj nivå? hva mener du med "ganske bra"? ca fps? dette spillet skal jo kreve noe helt sinnsykt så dette var slettes ikke værst!

Lenke til kommentar
Installerer den nå og resten av oppdateringene, kan godt komme litt mer oppdatering fra HP også :)

 

Noen som kan hjelpe meg med denne:

1. Disable TMM

 

This tweak is responsible for about a 3-5 second delay and blank screen flash when you start Vista. It searches for external monitors but is unnecessary.

 

If you are not using an external monitor, or don't switch back and forth always then turn TMM off. This is responsible for a 3-5 second pause and blank flash you get when turning your computer on.

 

Here's how to fix that annoying black flicker on boot:

 

Go start/control panel/administrative options/task scheduler.

On the left-hand side, click "Task Scheduler Local" (you should already be there, but just in case).

Expand "Task Scheduler Library," then "Microsoft," then "Windows," then click "MobilePC."

Up top, you'll see a task called "TMM." Click it, and on the right-hand side, click "Disable."

You're done!

 

 

Får den ikke til jeg, så finner jeg ikke de tingene. :S

Ingen som kan hjelpe meg å finne den? FInner den ikke, eller er jeg bare dum :p ?

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med at Vista "kutter-ut" forbindelsen til gateway slik at ikke internett funker. Selve nettverket funker hele tiden ... d.v.s at jeg kan bruke hele nettverket hjemme med filserver, nettverkspriter, barnas PC-er osv osv fra HDX'en.

Det rare er at hvis du går ned på barnas PC, ja så funker internett der som vanlig.

 

Jeg må da restarte HDX'en og så funker forbindelsen til gateway like godt igjen. Dette kan skje opptil 5 - 6 ganger daglig. Hmmmmm?

 

Gisle...kjære kollega...det ble HDX på deg også ja. Når det gjelder disse hick-ups'ene så er det fordi HP's kvalitetssikring ikke har holdt samme standard som oss gutta i oljeindustrien er vant med. Timingen på å få produktet ut til kunden har vært overordnet tror jeg. Det siste jeg har hørt fra HP er at det jobbes med å ordne opp i snag, men at vi kanskje må vente over 2 måneder, altså rett utpå nyåret før det kommer en hot-fix fra HP som skal ta seg av disse software-feil som vi nå sitter og irriterer oss over. Vi får smøre oss med tålmodighet og håpe på et Happy New Year !

Lenke til kommentar
Installerer den nå og resten av oppdateringene, kan godt komme litt mer oppdatering fra HP også :)

 

Noen som kan hjelpe meg med denne:

1. Disable TMM

 

This tweak is responsible for about a 3-5 second delay and blank screen flash when you start Vista. It searches for external monitors but is unnecessary.

 

If you are not using an external monitor, or don't switch back and forth always then turn TMM off. This is responsible for a 3-5 second pause and blank flash you get when turning your computer on.

 

Here's how to fix that annoying black flicker on boot:

 

Go start/control panel/administrative options/task scheduler.

On the left-hand side, click "Task Scheduler Local" (you should already be there, but just in case).

Expand "Task Scheduler Library," then "Microsoft," then "Windows," then click "MobilePC."

Up top, you'll see a task called "TMM." Click it, and on the right-hand side, click "Disable."

You're done!

 

 

Får den ikke til jeg, så finner jeg ikke de tingene. :S

Ingen som kan hjelpe meg å finne den? FInner den ikke, eller er jeg bare dum :p ?

 

Raste...Det er kanskje enklest at du bytter til classic view etter at du har åpnet kontrollpanelet. Dobbelklikk så på administrative tools, og da skal du se task scheduler ant sist på listen du får opp i vinduet. Dobbelklikk på denne også, så finner du akkurat det som du selv har sitert : klikk på task scheduler library, så på microsoft, så windows. Halveis nede på mappene i windows trykker du på MobilePC, og du vil få opp HotStart og TMM øverst i vinduet. Det er bare å høyreklikke på TMM og velge disable.

Lenke til kommentar
Gisle...kjære kollega...det ble HDX på deg også ja. Når det gjelder disse hick-ups'ene så er det fordi HP's kvalitetssikring ikke har holdt samme standard som oss gutta i oljeindustrien er vant med. Timingen på å få produktet ut til kunden har vært overordnet tror jeg. Det siste jeg har hørt fra HP er at det jobbes med å ordne opp i snag, men at vi kanskje må vente over 2 måneder, altså rett utpå nyåret før det kommer en hot-fix fra HP som skal ta seg av disse software-feil som vi nå sitter og irriterer oss over. Vi får smøre oss med tålmodighet og håpe på et Happy New Year !

 

"Kæm-e-du-då" :blush:

 

P.S

(Jeg skal bruke denne profilen istedet for Gisle)

Lenke til kommentar

Etter mye frem og tilbake fikk jeg i dag 12 dager etter at fjernkontrollen skulle være hos meg endelig et sporingsnr hos HP, dette etter å ha blitt avvist tidligere der de ikke ønsket å diskutere det vider men forlangte maskinen inn til rep.

Fantastisk service :cry:  først får en beskjed om at de sender ny fjernkontroll og at denne skal være hos kunden innen 5 dager, når den så ikke dukker opp og en etterlyser den så blir en glatt avvist og de nekter å diskutere det for så å komme med at maskinen må sendes inn. Så 12 dager etter det igjen kommer en mail med sporingsnr, hvor elendig skal servicen her bli ? Og klager man får en dette svaret:

"HP kan ikke se at de har gjordt noen feil og du som kunde har fått den service du har krav på "

 

Vil det da si at HP mener en ikke har krav på service,siden man ikke har fått noen ??

Lenke til kommentar

Har fått maskinen opp å gå,det første jeg testet var fjærnkontrollen.

Og med begge maskinene stående sammen virker begge fjærnkontrollene på den nye maskinen,menst ingen av dem virker på den jeg hadde.

Altså kan vi fastslå at dette er en hardwarefeil i maskinen slik HP sa det ville være om ikke en annen fjærnkontroll virket, dette var forøvrig et kjent problem ifølge han jeg snakket med hos HP,i alle fall kjekt at noen der innrømmer dette da .

 

EDIT: Nei nei nei, denne maskinen har samme problem som nr 2, skjermen blir plutselig svart uten forvarsel og det nytter ikke hvilken knapp en trykker på, maskinen må slås av og så startes på nytt.

I tillegg har den pixelfeil midt i skjermen.

Har snakket med HP og de sier DOA.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hm, har en dv9500 pavillion her, og lurte på en liten ting. Har disse maskinene muligheter for å legge til ekstra turbo memory? Kjører Vista på denne og har såvidt fått med meg at ytelsen blir svært mye bedre med denne i tillegg. Noen med erfaringer med turbominne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...