Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Disse maskinene ser ut til å forsvinne fra markede, for et til to år siden hadde de aller fleste butikker disse, i dag må en lete med lys og lykter for å finne noen som selger dem.

Ikke så rart når en vet hvor mye feil det har vært på dem og hvor håpløs HP har vært med servicen både til sluttbruker og til forhandlere .

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei på vegne av en kunde av meg så jar jeg følgende problem :

 

Han har en HDX-9200 . Plutselig vil ikke DVD-spilleren løse seg ut , man må bruke en binders for å få den ut manuelt og når man starter Itunes for å brenne kommer det feilmelding om at den ikke finner brenneren.

 

Jeg regner da med at den er defekt. Etter å ha snakket med Sparepart leverandøren til HP så sier de at man kan kjøpe sparepart bluray versjon av den. Men den koster hele 1600 kroner inkl. frakt. De påstår at du kun kan bruke denne i maskinen.

 

Så sjekker jeg service manualen til modellen og der står nevnt flere alternativer :

 

HD-DVD Combo Drive 448156-001

DVD±RW and CD-RW Super Multi Double-Layer Combo Drive with LightScribe 448157-001

Blu-ray Combo Drive (BD-ROM + DVD/CD Combo) 462585-001

 

Siden min kunde ikke trenger bluray så tenkte jeg å bestille 448157-001 . koster ca 600,-

 

Siden HP ikke kan si noenting (dårlig support) håper jag at noen andre her kan bekrefte at jeg kan kjøpe den uten Blueray og at det ikke vil gi problemer.

Lenke til kommentar
Dekker ikke din sak av garantien?

 

Kunden gidder ikke vente på Lefdal , da de må sende inn PCen pga dette og de kunne ikke garantere at alle data blir slettet m.m så han vil heller betale for en drive for å slippe maset med garanti ventingen.

 

Og siden alt annet har funka bra på maskinen så bør vel dette være en enkel sak.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Vet at tråden er gammel og at jeg har slitt med mine hdx maskiner (grøss)

Men den siste (nr 6) har fungert fint i over ett år, helt til i går da vi satte i et sett øretelefoner, nå får vi ikke lengre lyd i høytalerne og jeg mener noen andre hadde samme problem.

Betyr dette en ny runde med HP (håpøls) service eller er det noe en kan fikse selv .

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm, eneste jeg kan tenke meg Snekker'n er å kontakte HP kundeservice og evt. få tips om hvordan du kan løse problemet!

Har du prøvd formatering også?

 

Jeg har i allefall lagt fra meg HP HD 9350 og gått over til Apple produkter. Apple MacBook og iMac, og er storfornøyd. Bruker kun HDX for musikknedlasting så jeg kan bruke den eksterne da Mac ikke støtter NTFS formatet. :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 år senere...

Jeg har en HP Pavilion HDX9490EO, og søker etter restorekit til denne,

er det noen som har og kan kopiere dette og sende via mail til meg?

 

Jeg har restore dvd til en HP DC5850, der mangler jeg cd nummer 1 for vista,

har for xp.

 

Restore DVD har betegnelsen DVD KIT: 484079-B24,

altså, trenger BOOT CD FOR VISTA til dette kitet, har for XP

Endret av PR94249
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...