Gå til innhold

HP Pavilion HDX tråden


convak

Anbefalte innlegg

Det jeg skriver her er som privat person og ikke som teknisk agent for hp.

 

Jeg kan ikke sitte her å si hva andre folk på teknisk skal si.

Jeg forteller det jeg har blitt fortalt av våre mentorer.

At noen andre velger andre løsninger enn meg er ikke noe jeg kan noe for.

dessverre så er det slik innimellom.

 

Hdx vil bli et bra produkt når alle oppdateringer er ute og vista kommer med sine oppdateringer.

 

Skal foresten kjøpe en slik selv eller en dv9550eo :)

 

2 gode maskiner vi har lite feil med.

 

Men som sagt.. det jeg sier er meg som privat person og ikke som agent for hp.

 

Vi trenger også nye agenter så om noen her vil ha jobb så er det bare å si ifra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg skriver her er som privat person og ikke som teknisk agent for hp.

 

Jeg kan ikke sitte her å si hva andre folk på teknisk skal si.

Jeg forteller det jeg har blitt fortalt av våre mentorer.

At noen andre velger andre løsninger enn meg er ikke noe jeg kan noe for.

dessverre så er det slik innimellom.

 

Hdx vil bli et bra produkt når alle oppdateringer er ute og vista kommer med sine oppdateringer.

 

Skal foresten kjøpe en slik selv eller en dv9550eo :)

 

2 gode maskiner vi har lite feil med.

 

Men som sagt.. det jeg sier er meg som privat person og ikke som agent for hp.

 

Vi trenger også nye agenter så om noen her vil ha jobb så er det bare å si ifra

9627292[/snapback]

 

Det forstår jeg godt at det du her sier er som privatperson,men samtidig legger vi litt mere vekt på hva feks du og TEE skriver her siden vi vet at dere jobber i firmaet,dog uten at jeg annser det dere her sier som bindende for HP.

 

Poenget mitt her har hele tiden vært at den info som ble gitt fra HP i starten var dårlig,samtidig stemte ikke den med hva bla TEE så her og i PM, og jeg som forbruker må jo forholde meg til hva support sier uansett.

Dette har frem til nå skapt mye frustrasjon og unødig kritikk som glatt kunne vært unngått om den info/orientering jeg fikk i dag hadde kommet fra dag 1.

Nettop derfor er det så viktig at de som svarer på support vet hva de svarer på og at dette er samkjørt, det er feks ikke særlig oppmuntrende om den du får på tråden benekter at HP har et produkt som heter HDX 9050 :)

Lenke til kommentar

driverne ligger på hjemmesiden.

Problemet er om man skal nedgradere til xp for da vil den kreve drivere til raid kontroller.

 

Anbefaler at du bør vente da det ikke har kommet noen drivere til skjermkorte som er noe spes godt utviklet.

 

vent et par mnd til det kommer oppdateringer til PC-en så vil den funkere så mye bedre :)

Lenke til kommentar

Har bestilt en HDX 9070 som skal brukes til filmredigering.

 

Har lest en del poster i denne tråden etter bestilling, og det virker som det er en del problemer med maskinen. Har kjøpt "katta i sekken" ? :cry:

 

Har ikke tid til lange retur/support behandlinger, da "maskinen" reiser utenlands om noen dager og blir der i noen mnd.

 

 

 

Og et spm til, hvis man kjøper sånn "hp care pack" oppgradering (3 år), gjelder denne utenfor Norge?

Lenke til kommentar
driverne ligger på hjemmesiden.

Problemet er om man skal nedgradere til xp for da vil den kreve drivere til raid kontroller.

 

Anbefaler at du bør vente da det ikke har kommet noen drivere til skjermkorte som er noe spes godt utviklet.

 

vent et par mnd til det kommer oppdateringer til PC-en så vil den funkere så mye bedre :)

9627605[/snapback]

 

Hvorfor selge et produkt man må bruke noen mnd for å få til å funke?

Ingen som har testet maskinene før produsksjon?

 

Betaler man 19 000 for en maskin forventer man det funker 100% fra dag 1.

Endret av Makky
Lenke til kommentar

Det er dessverre masse problemer med denne maskinen og det fikk jeg vite i dag av der jeg kjøpte den hen.

Men vis du leser noen poster over så kommer det oppdateringer til HDX maskinene og da kommer de til å fungere bedre tydeligvis.

Og vis du får en feilfri maskin, så har du gjort et supert kjøp.

Jeg har feilfri maskin så lenge, da jeg fikk min nr. 2 i går.

Lenke til kommentar
driverne ligger på hjemmesiden.

Problemet er om man skal nedgradere til xp for da vil den kreve drivere til raid kontroller.

 

Anbefaler at du bør vente da det ikke har kommet noen drivere til skjermkorte som er noe spes godt utviklet.

 

vent et par mnd til det kommer oppdateringer til PC-en så vil den funkere så mye bedre :)

9627605[/snapback]

 

Hvorfor selge et produkt man må bruke noen mnd for å få til å funke?

Ingen som har testet maskinene før produsksjon?

 

Betaler man 19 000 for en maskin forventer man det funker 100% fra dag 1.

9627636[/snapback]

 

dessverre har vel de fleste bærbare maskiner barnesykdommer,dette burde være unødvendig,men det ser ut som produsentene kappes om å være først med det nye og derfor tar endel snarveier.

Du har kjøpt en 9070 som er samme maskinen som jeg sitter på nå, denne fungerer fint utenom de nevnte knappene som slår seg av og en må restarte maskinen for at de skal virke igjen,i tillegg har jeg problem med strømminnstillingene, om jeg endrer disse går de tilbake til std etter at maskinen har vært avslått.

Imidlertid er dette små problemer kontra det jeg opplevde med de to 9050 maskinene . Så disse kan en leve med til en oppdatering kommer,selv om det beste var at disse ikke fantes.

Så nei du har ikke kjøpt katta i sekken,maskinen er ellers en drøm å bruke :cool:

Lenke til kommentar
Ble imponert jeg, selv om jeg hadde ønsket farger noe som hadde sett finere ut.

9624766[/snapback]

Da fikk du m.a.o. ikke noen slike striper som jeg fikk?

Har sendt en forespørsel til Netshop Oslo om de kan få ut en DVD-unit fra HP.

Kan ikke være uten maskin i ukesvis (hvis innlevert til InfoCare).

 

Går det ann å finne et fargebilde til Lightscribe, tar light scribe det?

Vet at Light Scribe har gråtoner assa.

9627710[/snapback]

Nei, dessverre.

Lenke til kommentar
Og et spm til, hvis man kjøper sånn "hp care pack" oppgradering (3 år), gjelder denne utenfor Norge?

9627631[/snapback]

Alle HP-maskiner som selges i Norge har det som heter Limited World Wide Warranty. Det gjelder med Carepack også. Så ja, den gjelder utenfor Norge såfremt verkstedet i det landet du er får tak i deler.

 

I Europa er det som regel ikke noe problem i det hele tatt. Dersom du tar med maskinen til USA, Sør-Amerika, Afrika eller Asia/Australia blir det fort litt verre, og du risikerer at maskinen må fraktes til Norge for reparasjon. Og du får da i så fall kun dekket transport tilbake fra verkstedet.

Lenke til kommentar
Og et spm til, hvis man kjøper sånn "hp care pack" oppgradering (3 år), gjelder denne utenfor Norge?

9627631[/snapback]

Alle HP-maskiner som selges i Norge har det som heter Limited World Wide Warranty. Det gjelder med Carepack også. Så ja, den gjelder utenfor Norge såfremt verkstedet i det landet du er får tak i deler.

 

I Europa er det som regel ikke noe problem i det hele tatt. Dersom du tar med maskinen til USA, Sør-Amerika, Afrika eller Asia/Australia blir det fort litt verre, og du risikerer at maskinen må fraktes til Norge for reparasjon. Og du får da i så fall kun dekket transport tilbake fra verkstedet.

9628692[/snapback]

 

Ok, det er snakk om Europa. Blir mest London :)

Lenke til kommentar
hmmm.... opplevde noe merkelig her for noen dager siden, toutch knappene sluttet og virke også gadd jeg ikke ta ut batteriet og sånn stress så plutslig funka de igjen etter en stund...

 

Aner ikke hva som gjorde det men finner jeg det ut så skal jeg lage en post om det. :)

 

Bountyhunter

9628000[/snapback]

 

Det er nok softwaren som lager krøll for deg som for oss andre,det som er flott er at HP nå har bekreftet at det er softwarefeil slik jeg har hevdet fra dag 1 og da er det bare å vente på en fiks til dette :cool:

Lenke til kommentar
Ble imponert jeg, selv om jeg hadde ønsket farger noe som hadde sett finere ut.

9624766[/snapback]

Da fikk du m.a.o. ikke noen slike striper som jeg fikk?

Har sendt en forespørsel til Netshop Oslo om de kan få ut en DVD-unit fra HP.

Kan ikke være uten maskin i ukesvis (hvis innlevert til InfoCare).

 

Går det ann å finne et fargebilde til Lightscribe, tar light scribe det?

Vet at Light Scribe har gråtoner assa.

9627710[/snapback]

Nei, dessverre.

9627901[/snapback]

Så jeg kan ikke finne et bilde i farge og at den tegner bildet i svart hvitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...