Gå til innhold

Bruker du narkotika?


Zappza

Bruker du narkotika?  

1 146 stemmer

  1. 1. Bruker du narkotika?

    • Ja, bruker hasj (cannabis)
      54
    • Ja, bruker både hasj og tyngre stoffer
      23
    • Ja, bruker tyngre stoffer (amfetamin o.l.)
      15
    • Ja, har prøvd hasj
      69
    • ja, har prøvd hasj og tyngre stoff
      20
    • Nei
      965


Anbefalte innlegg

Smaken diskuterte vi ja, hvor det var konkurranser i å få en joint til å smake så godt som mulig. Dette er langt ifra det samme som vin, som er laget utelukkende for smaken og kan nytes uten å få rus i det hele tatt.

9328558[/snapback]

Man kan fint dyrke fram cannabis planter med veldig lite innhold av THC, slik at man må røyke masse for å få noen rus. Man kan da fint dyrke fram div planter med god smak i forskjellige former og fasonger, som man kan røyke uten å få noen rus ut av det.

9328651[/snapback]

Det lages alkoholfritt øl også, selv om forbruket er så forsvinnende lite at det aldri nevnes når det er snakk om ølstatistikker. Hvorfor må dere insistere på at cannabis er så fantastisk fordi at det har så mange andre formål enn bare å bli høy? 99,5% av bruken er for å oppleve en rus. Jeg har ikke problemer med det, og har heller ikke tenkt å argumentere mot den type bruk, men stå nå for bruken deres selv.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Smaken diskuterte vi ja, hvor det var konkurranser i å få en joint til å smake så godt som mulig. Dette er langt ifra det samme som vin, som er laget utelukkende for smaken og kan nytes uten å få rus i det hele tatt.

9328558[/snapback]

Man kan fint dyrke fram cannabis planter med veldig lite innhold av THC, slik at man må røyke masse for å få noen rus. Man kan da fint dyrke fram div planter med god smak i forskjellige former og fasonger, som man kan røyke uten å få noen rus ut av det.

9328651[/snapback]

Det lages alkoholfritt øl også, selv om forbruket er så forsvinnende lite at det aldri nevnes når det er snakk om ølstatistikker. Hvorfor må dere insistere på at cannabis er så fantastisk fordi at det har så mange andre formål enn bare å bli høy? 99,5% av bruken er for å oppleve en rus. Jeg har ikke problemer med det, og har heller ikke tenkt å argumentere mot den type bruk, men stå nå for bruken deres selv.

9348955[/snapback]

Aner ikke hvem som startet den diskusjonen om smak, men det har før kommet fram at cannabis ikke røykes pga smaken. eller motstandere har sagt det. hva vet de om det?

 

Og er det plutselig å ikke stå for egen bruk når jeg nevner at det er mulig å dyrke og røyke cannabis med lav THC innhold?

Jeg kan ikke huske å ha sagt en eneste gang at jeg noen gang har røyket slik cannabis.

 

Og som sagt før, så har cannabis flere bruksområder enn bare å ruse seg på.

Se f. eks filmen "In pot we trust", den omhandler medisinsk marjuhana. Og man kan se at enkelte virkelig trenger det for å fungere ordentlig i verdagen.

Lenke til kommentar
Det lages alkoholfritt øl også, selv om forbruket er så forsvinnende lite at det aldri nevnes når det er snakk om ølstatistikker. Hvorfor må dere insistere på at cannabis er så fantastisk fordi at det har så mange andre formål enn bare å bli høy? 99,5% av bruken er for å oppleve en rus. Jeg har ikke problemer med det, og har heller ikke tenkt å argumentere mot den type bruk, men stå nå for bruken deres selv.

9348955[/snapback]

Men mulighetene finnes. Og øl er en vare som trenger å inneholde øl. Når den er alkoholfri har den ingenting med alkohol å gjøre, mens cannabis er fortsatt cannabis selv om det ikke inneholder virkestoffer. Poenger er bare at muilighetene finnes.

Lenke til kommentar

Riktig :)

Cannabis er et finfint rusmiddel, men det finnes mye rart her i verden som er mye mer interessant spør du meg... Psykedelia fks.!

 

Har fått med meg at det visstnok skal være mye mat-sopp ute nå, men selv har jeg ikke funnet hverken spislige eller "uspislige" ...

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Riktig :)

Cannabis er et finfint rusmiddel, men det finnes mye rart her i verden som er mye mer interessant spør du meg... Psykedelia fks.!

 

Har fått med meg at det visstnok skal være mye mat-sopp ute nå, men selv har jeg ikke funnet hverken spislige eller "uspislige" ...

9360349[/snapback]

snart blir det fleinsesong vet du <3<3<3<3<33<3

Lenke til kommentar

Og grunnen til det er?

Norsk spiss fleinsopp er så absolutt en av de mer potente psilosybin soppene vi har her i verden. At den vokser utenfor døren til det norske folk er ikke mindre enn genialt!

Få med en som har plukket slik sopp tidligere og plukk i vei. Mitt råd er å tørke dem, da slipper du å at det blir mye og tygge, samt at du kan oppbevare dem litt...

 

Uansett; En psykedelisk opplevelse er noe som gjør inntrykk på en. Man bør tenke seg godt om, og lese alt det man kommer over av informasjon før man bestemmer seg for å gjenomføre. I media får man høre om at soppen vår er livsfarlig og giftig osv. Dette er heldigvis bare propaganda, for det skal godt gjøres å overdose på stoffet,- slik at man står i fare for noe. Når det er sagt så kan man fint overdose sånn på det mentale plan. Det kan bli "for mye" for noen, og det kan være en skremmendes opplevelse. Så spis med måtehold!

Lenke til kommentar

@ Menkromsen

Norsk fleinsopp, har jeg hørt at man skal spise en god del av før man får noen virkning, imotsetning til div andre sopper, som man kan spise et par av...

 

Det eneste psykedeliske stoffet jeg har prøvd er Salvia, og det gjorde at jeg ikke hadde så lyst til å prøve sopp lenger.

 

Salvia har en sinnsyk trip i noen minutter, der ingenting er som det pleier å være :p Rett og slett sinnsyk.

 

Men stoffer som "leker" med sinnet ditt slik, er jeg egentlig ikke så glad i, og har hørt om flere som ikke har landa igjen, etter en slik trip.

Lenke til kommentar

Det er riktig at du skal spise noen sopper, men det gjelder forsåvidt også andre typer sopp også.

At du faktisk gikk så langt ved å prøve Salvia D. først er litt synd, opplevelsen man får kan jo ikke sammenlignes med andre typer psykedelia. Jeg har fått et inntrykk av at mange uerfarne bestiller Salvia på nettet, fordi det er enkelt og genrellt lett og få igjennom tollen. (klassifisert som et legemiddel, ikke et narkotisk stoff) Dette har dog ingen ting å si når det gjelder hvor potent stoffet faktisk er!

 

"Skrekkhistorien" om at noen aldri landet er gammel. Man VIL lande, selvfølgelig. Men det finnes noen få som opplever små synsbedrag lenge etterpå. (HPPD,- Dette er VELDIG sjeldent) Hvis man derimot turer ofte og kraftig kan det gjerne være litt små-visuellt i noen dager etterpå.

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Salvia er en kraftig psykedelisk rus, eller den er kraftig i et par minutter, også dabber det av, og etter 15-20 min så kjenner du ingenting lenger.

 

Men hvordan er forskjellen?

På salvie, er alt bare "kaos" de første minuttene, du skjønner ingenting, og husker ikke at du har røyka salvie.

Siden salvie rusen kommer kjapt, og en ny rus for meg, så er det lett å få en bad trip, og kjente at det ikke var så vanskelig :p

 

Det jeg er redd for, er å få timeslange badtrip...

Lenke til kommentar
narkotika er bare tragisk i seg selv og er for folk som ikke klarer å holde seg i virkeligheten :nei: Holder meg til General snus :!:

9307409[/snapback]

"Virkeligheten er et støttehjul for folk som ikke takler dop" - Lily Tomlin

 

Salvia er en kraftig psykedelisk rus, eller den er kraftig i et par minutter, også dabber det av, og etter 15-20 min så kjenner du ingenting lenger.

 

Men hvordan er forskjellen?

På salvie, er alt bare "kaos" de første minuttene, du skjønner ingenting, og husker ikke at du har røyka salvie.

Siden salvie rusen kommer kjapt, og en ny rus for meg, så er det lett å få en bad trip, og kjente at det ikke var så vanskelig :p

 

Det jeg er redd for, er å få timeslange badtrip...

9368676[/snapback]

 

Cannabis er jo også psykedelisk. Men ikke i nærheten så sterkt som sopp. Hvis man er usikker, og er redd for å bad-trippe, så skal man ikke spise det heller.

 

edit: Bruker narkotika, men er enig i at rus-miljøer er overrepresentert av tapere. Det er veldig forståelig at mange tror at rus er synonymt med død og lidelse ved å bare se på medias vinkling av det. Rus er selvfølgelig skadelig, men feilinformasjon ødelegger dets eget mål; å hindre ungdom i prøve ut diverse rusmidler. Å feilinformere/spre propaganda er mer skadelig enn det hjelper samfunnet.

 

Rus er jo en så herlig ting. Mennesker har jo brukt rus fra tidenes morgen, hvorfor er det så tabu i dag?

Greit, vi kan se at rus ødelegger mer enn det forebygger eller helbreder, men det er ikke ment for å misbrukes. Men misbruket og ødeleggelsene som kommer av rus, er en effekt av samfunnets holdninger til det. Det er rett og slett ikke lønnsomt å ruse seg og samtidig forholde seg til dagens samfunn. Jeg for min del, ruser meg på landet, langt fra eksos og urbane strøk hvor ingen kan forstyrre mine herlige opplevelser.

Endret av empatiy
Lenke til kommentar
Cannabis er jo også psykedelisk. Men ikke i nærheten så sterkt som sopp. Hvis man er usikker, og er redd for å bad-trippe, så skal man ikke spise det heller.

9369444[/snapback]

Ingen vits i å prøve å sammenligne de rusmidlene, de er på hver sin ende av skalaen :p

 

Og, ja. Det er derfor jeg ikke spiser det.

Vokser flein nesten rett utenfor inngangsdøra hjemme, så hadde jeg hatt lyst, hadde jeg nok allerede spist soppen.

Lenke til kommentar

En sopptripp kan vare i 3-5 timer. En kamerat prøvde det når vi var i amster. Først følte han seg helt sykt bra og sa at han aldri hadde følt seg så bra. Deretter gikk vi ut litt for jeg fikk munchies og vi måtte ha noe å spise. Gikk på mcdonalds og inne på mcdonalds begynte han plutselig å trippe. Han måtte absolutt på do, men han visste ikke om han måtte pisse eller drite. Så jeg ba han gå tilbake å vente på meg på hotellet mens jeg skaffa munchies. Men han kom tilbake å sa at jeg måtte bli med han. Tok med maten min og så gikk vi...han følte seg ganske dårlig, selv om man ikke kunne se det på han. Ikke sånn dårlig at han måtte spy eller noe, men bare følelsene han føle. Han sa at bilene på veien gikk tilbake i tid og han fikk alle slags mulig hallusinasjoner. Når vi kom tilbake på hotellet var han litt stress ble litt freaka for han sa at han tenkte så mye. Tenkte på en ting, og så lurte han hvorfor han begynte å tenke på det, så lurte han på hvorfor han begynte å tenke på det igjen osv osv osv. Tenkte på alt han gjorde også. Til slutt gikk det over da. Blandt annet følte han seg bedre da han tok en blås fra vannpipa. Det står nemlig i manualen at man kan godt røyke litt gress om man har lyst å roe ned.

 

Jeg for min del skrattlo som bare det når han trippa sånn som han gjorde, og det samme gjorde han etterpå når han fikk roa seg litt. Men jeg tror det faktisk er slik at når man er på sopptur så blir man virkelig mer kjent med sitt indre jeg. Det virka hvertfall sånn på ham. Samme gjelder for resten av verden og omgivelsene. Han så ting på en mye klarere måte kan man si. Morsomt var det iallfall, men jeg tror det krever litt erfaring. Dessuten spiste han hele boksen på en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...