Gå til innhold

Bruker du narkotika?


Zappza

Bruker du narkotika?  

1 146 stemmer

  1. 1. Bruker du narkotika?

    • Ja, bruker hasj (cannabis)
      54
    • Ja, bruker både hasj og tyngre stoffer
      23
    • Ja, bruker tyngre stoffer (amfetamin o.l.)
      15
    • Ja, har prøvd hasj
      69
    • ja, har prøvd hasj og tyngre stoff
      20
    • Nei
      965


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke helt interessen for shrooms. Det vokser nok av fleinsopp her jeg bor og jeg veit akkurat hvor jeg kan få tak i førsteklasses fleinsopp. Men jeg etter hva jeg har hørt kan det gå riktig ille bare ved å prøve en gang. Er det riktig?

9405180[/snapback]

 

Ang. flashback. Det er ikke rapport noen flashbacks av flein.

På shroomery.org er det ingen som har hatt det ihvertfall. Er 44510 registrerte der

Du kan få gå galt hvis du er i dårlig humør mens du tar det.

 

Tingen er; det fleinsoppen gjør er å øke dopamin nivået i hjernen.

Så du styrer "trippen" selv.

 

Har lang erfaring med dette :p Bruker ikke noe annet utenom alkohol i ny og ne da

Endret av Mats_Erik
Lenke til kommentar

Flashbacks og badtrip er noe alle "streitinger" nevner når de hører noe om psykedeliske stoffer.

Flashbacks er veldig sjeldne, men de intreffer en gang i blandt. OG,- det er som oftest ikke negativt i det hele tatt! Vi snakker her om noen små synsbedrag som er over i løpet av sekunder...

En badtrip trenger heller ikke være så negativt sett i det langt løp. Klart det er kjipt og vondt der og da, men mange finner ut at de faktisk lærte noe av opplevelsen. Det finnes jo også unntak, der en badtrip kun har negative konsekvenser...Men, jeg er lei av å høre myten om "han ene fyren som prøvde sopp/lsd èn gang, og fikk psykiske problemer."

 

Folk generellt har INGEN som helst kunnskap om pyskedelia og dens verden. Det er jo i og for seg veldig logisk da det er komplett umulig å vite hva dette egentlig dreier seg om uten å ha prøvd!! Jeg tror at en gang i fremtiden vil disse stoffene, både naturlige og kjemiske bli anerkjent blandt fks. leger.

Måten stoffene åpner opp tankene dine, og gjør deg mottaklig for ny kunnskap er utrolig rett og slett :)

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Nei, så absolutt ikke.

Men på en sopptur kan ALT skje. Så du kan utvikle en badtrip ja, men følelsen kan også gå bort etter en liten stund. Regner med at de aller fleste som har trippet noen gang har kjent på mørkere sider. Man opplever gjerne noe mindre kult en gang i blandt, men som regel går dette over i løpet av minutter.

Men å si at man styrer trippen selv, synes jeg er litt på kanten. Jo det er klart at man selv styrer trippen, men ofte har man ikke kontroll over hvilken vei trippen tar videre. Det går an å styre trippen på et sett, men dette er relativt vanskelig. Det spørs også hvilket stoff man inntar. Noen er lettere å styre enn andre. Norsk flein er etter min erfaring rimelig vanskelig å styre...Ivertfall på sterkere doser.

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar
Flashbacks og badtrip er noe alle "streitinger" nevner når de hører noe om psykedeliske stoffer.

Flashbacks er veldig sjeldne, men de intreffer en gang i blandt. OG,- det er som oftest ikke negativt i det hele tatt! Vi snakker her om noen små synsbedrag som er over i løpet av sekunder...

En badtrip trenger heller ikke være så negativt sett i det langt løp. Klart det er kjipt og vondt der og da, men mange finner ut at de faktisk lærte noe av opplevelsen. Det finnes jo også unntak, der en badtrip kun har negative konsekvenser...Men, jeg er lei av å høre myten om "han ene fyren som prøvde sopp/lsd èn gang, og fikk psykiske problemer."

 

Folk generellt har INGEN som helst kunnskap om pyskedelia og dens verden. Det er jo i og for seg veldig logisk da det er komplett umulig å vite hva dette egentlig dreier seg om uten å ha prøvd!! Jeg tror at en gang i fremtiden vil disse stoffene, både naturlige og kjemiske bli anerkjent blandt fks. leger.

Måten stoffene åpner opp tankene dine, og gjør deg mottaklig for ny kunnskap er utrolig rett og slett  :)

9447555[/snapback]

 

Ta et søk på

HPPD - Hallucinogen Persisting Perception Disorder

Det er utrolig få det skjer med, men som du ser så er det noen. Men det er vel somregel snakk om mer enn 1 gangs bruk

Endret av tonna
Lenke til kommentar

Jeg vet godt hva HPPD er, men man må ikke blande det med flashbacks.

HPPD er som du sier veldig sjeldent ja, så jeg synes forsåvidt at det ikke er noen vits i å diskutere. HPPD er synsforstyrrelser som vedvarer lenge etter den psykedeliske opplevelsen. De fleste har gjerne turet hardt over en lengre tid. Noen kan gå flere år med denne "lidelsen", mens andre blir normale igjen etter uker/måneder. Noen synes det er veldig ubehagelig og leit, mens andre etterhvert venner seg til det.

Flashbacks derimot er små øyeblikk der man opplever fks. små synesbedrag i noen sekunder. Som jeg skrev tidligere; Mange vil ha det til at flashbacks er en av grunnene til å holde seg borte fra psykedelia. Tull! Det er veldig, veldig få som får noen problemer av slike flashbacks ...

Lenke til kommentar
er det slik at flein og LSD kan gjøre noe med psyken til folk? at de blir forandret.

9455848[/snapback]

Ja det kan det så absolutt.

En reise inn i den psykedeliske verden kan faktisk gjøre deg til et nytt (og bedre) menneske. Dette eksperimenterte de med på 50-60 tallet. Det ga positive resultater for folk som slet med psykiske lidelser, men det varte ikke lenge før "The war on drugs" kom på banen, og da var det stopp.

 

Flere som har spist flein går så langt som å si at de føler seg gjenfødt etter endt trip. Den følelsen har jeg til gode å få opplevd. Min første "trip" var morsom og ganske snill. Konsumerte ca 20-30 stk. og var nok til at jeg begynte å hallusinere ganske kraftig. Når jeg lukket øynene kunne jeg reise med en utrolig fart inn i et slags rutenett besteående av en rekke forskjellige farger. Men det var ute i naturen i jeg virkelig hallusinerte. Husket jeg kikket opp på stjernehimmelen, alt ble veldig tydelig og ikke minst vakkert. Det er jo en kjent sak at diverse substanser forsterker sansene våre. Råder alle som skal spise i år å virkelig gå ut å betrakte naturen, ikke sitt inne foran the "idiot-box" når du tripper. Da har du virkelig misforstått meningen.

 

edit: quote.

Endret av empatiy
Lenke til kommentar
Har hørt at fleinsopp er nesten som feberfantasier?

9455767[/snapback]

 

 

er det slik at flein og LSD kan gjøre noe med psyken til folk? at de blir forandret.

9455848[/snapback]

Det vokser flein på noen jorder ikke langt fra her jeg bor. I den andre retningen er det en Avd. A på et helsesenter som tar seg av de som "blir litt forandret" av å bruke den. Vet ikke helt hvordan de har det, men det er ekkelt og se folk man kjente litt før bare sitte der å kikke ned i bakken. Så bruker folk å spøke om at de tok litt for mye og enda ikke er kommet ned igjen. Men for all del.. for min del må folk bare ta flein, men ikke tull med biler, våpen eller andre farlige ting mens dere er rusa på det.

Lenke til kommentar
Det vokser flein på noen jorder ikke langt fra her jeg bor. I den andre retningen er det en Avd. A på et helsesenter som tar seg av de som "blir litt forandret" av å bruke den. Vet ikke helt hvordan de har det, men det er ekkelt og se folk man kjente litt før bare sitte der å kikke ned i bakken. Så bruker folk å spøke om at de tok litt for mye og enda ikke er kommet ned igjen. Men for all del.. for min del må folk bare ta flein, men ikke tull med biler, våpen eller andre farlige ting mens dere er rusa på det.

9470390[/snapback]

Dette er svada fra ende til annen. Det er direkte misvisende. Ingen tripper over ved bruk av fleinsopp. Alle har vel hørt myten om karen som trodde han var en appelsin og som fryktet at noen ville skrelle ham. Dette er effekten av feilinformasjon i form at propaganda.

 

Når man er ute å "reiser" tar man gjerne en tur ned til et dypere plan, altså underbevisstheten. Denne underbevisstheten kan oppleves som skremmende fordi det er et såpass ukjent sted til daglig. Selv om underbevisstheten tar opp informasjon hver dag, er det ikke slik at vi har direkte kontakt med den.

En såkalt bad-trip kan skyldes ting du har plagdes med før eller i nåtid. Det er her du virkelig kan løse problemet ditt. Men svært få opplever bad-trip. De som opplever det, bruker det vanligvis på feil sted til feil tid, og med feil hensikt. Set-Setting har veldig mye å si. Dette er ikke et "vanlig" rusmiddel, men jeg vil tørre å påstå at det er en medisin i mange tilfeller.

Endret av empatiy
Lenke til kommentar

Never did, never wil.

Dog så har jeg vært noen ganger på sykehus ved diverse skader, så det teller ikke mener jeg.

Har hatt ett par arbeisskader som er vært rimelig ille, så der og da i sengen de månedene på sykehuset har jeg vært glad til at de ga meg ting.

Ellers så er det kun alkohol av og til i lystig lag. Men det er ikke ofte det heller.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...