Gå til innhold

Hvor mange bæreposer går inni en bærepose?


Newt32

Hvor mange poser tror du det går inni en pose?  

138 stemmer

  1. 1. Hvor mange poser tror du det går inni en pose?

    • Under 50
      0
    • 50 - 100
      7
    • 100 - 500
      34
    • 500 - 1000
      36
    • 1000 - 2000
      38
    • 2000 - 4000
      13
    • 4000 - 8000
      3
    • Over 8000
      7


Anbefalte innlegg

Spennande tråd.

 

Som ingeniør så ville eg ha prøvd eit litt anna framgangsmåte; kor mykje vekt tåler ein bære pose? Og kor mange poser må til for å nå denne vekta?

 

Eg har ein teori om at det er vekta som setter begrensninga og ikkje antallet.

 

Antallet er berre snakk om å pakke dei så tett som mulig, så her er det litt forskjell om du tar posane rett ifrå pakken eller ikkje. Skal du brette posane sjølv så er det litt avhengig om du stikker hull i alle posane eller ikkje. Om posane er heile så er det lett for at litt luft blir fanga i kvar pose.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spennande tråd.

 

Som ingeniør så ville eg ha prøvd eit litt anna framgangsmåte; kor mykje vekt tåler ein bære pose? Og kor mange poser må til for å nå denne vekta?

 

Eg har ein teori om at det er vekta som setter begrensninga og ikkje antallet.

 

Antallet er berre snakk om å pakke dei så tett som mulig, så her er det litt forskjell om du tar posane rett ifrå pakken eller ikkje. Skal du brette posane sjølv så er det litt avhengig om du stikker hull i alle posane eller ikkje. Om posane er heile så er det lett for at litt luft blir fanga i kvar pose.

Vel, det med vekt er jo igjen en helt annen ting. Mener du at jeg skal finne ut hvor mye vekt en bærepose tåler ved å bruke andre bæreposer? En bærepose veier jo utrolig lite. Poenget her er jo å finne ut hvor mange bæreposere man kan ha i en bærepose før den sprekker. Eller at det rett og slett er for trangt til å få inn fler. Men det finnes mange metoder man kan bruke. Skal skrive opp metodene i førstepost etterhvert.

 

Har vært å kjøpte poser nå. 70 øre for en pose på Rema 1000. Og 400 poser i en pakke, kjøpte to pakker. Så 800 poser for 560 kr.

Lenke til kommentar

Latterlig at de skal ha 70 øre for en pose. Trodde det "alltid" har vært 50 øre. Du kan jo høre om rema ønsker å sponse deg med en eske eller to, så sparer du et par kroner.

Evt. høre om du får låne posene, for så å komme tilbake med de. Det forutsetter kanskje at du pakker de på samme måte som de ligger i esken, slik at kvaliteten og estetikken ikke forringes.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar
Latterlig at de skal ha 70 øre for en pose. Trodde det "alltid" har vært 50 øre. Du kan jo høre om rema ønsker å sponse deg med en eske eller to, så sparer du et par kroner.

Evt. høre om du får låne posene, for så å komme tilbake med de. Det forutsetter kanskje at du pakker de på samme måte som de ligger i esken, slik at kvaliteten og estetikken ikke forringes.

Hmmm jojo. Men kjøpt er kjøpt.

 

post-32623-1248709358_thumb.jpg

Var litt sulten så kjøpte meg sånn pølsegryte man legger i microen, og et rundstykke til seff ^^

Lenke til kommentar
Haha, genialt prosjekt..=) Hva sa kassadamen/mannen da du sa du skulle ha 800 poser?

Vel, egentlig sa hun ikke så mye. Jeg var hyggelig å spørre om ting. Sa: "Dette må være den rareste kunden du har hatt på lenge?". Så svarte hun: "Haha. Ja helt klart. Men du får også den kuleste kvitteringen jeg har sett!"

 

Forklarte eksperimentet til hun også, og da flirte hun bare :p

Lenke til kommentar
Spennande tråd.

 

Som ingeniør så ville eg ha prøvd eit litt anna framgangsmåte; kor mykje vekt tåler ein bære pose? Og kor mange poser må til for å nå denne vekta?

 

Eg har ein teori om at det er vekta som setter begrensninga og ikkje antallet.

 

Antallet er berre snakk om å pakke dei så tett som mulig, så her er det litt forskjell om du tar posane rett ifrå pakken eller ikkje. Skal du brette posane sjølv så er det litt avhengig om du stikker hull i alle posane eller ikkje. Om posane er heile så er det lett for at litt luft blir fanga i kvar pose.

Vel, det med vekt er jo igjen en helt annen ting. Mener du at jeg skal finne ut hvor mye vekt en bærepose tåler ved å bruke andre bæreposer? En bærepose veier jo utrolig lite. Poenget her er jo å finne ut hvor mange bæreposere man kan ha i en bærepose før den sprekker. Eller at det rett og slett er for trangt til å få inn fler. Men det finnes mange metoder man kan bruke. Skal skrive opp metodene i førstepost etterhvert.

 

Har vært å kjøpte poser nå. 70 øre for en pose på Rema 1000. Og 400 poser i en pakke, kjøpte to pakker. Så 800 poser for 560 kr.

 

Det eg tenkte på er at sjølv om kvar pose ikkje veg så mykje så blir det alikevell litt vekt ut av det, kor mykje veg ei kasse med poser forresten?

Eg trur at begrensninga her vil gå på kor mykje vekt som posen takler, er ikkje så mykje vekt som skal til for at handtaka strekker seg i alle fall.

Lenke til kommentar
Det eg tenkte på er at sjølv om kvar pose ikkje veg så mykje så blir det alikevell litt vekt ut av det, kor mykje veg ei kasse med poser forresten?

Eg trur at begrensninga her vil gå på kor mykje vekt som posen takler, er ikkje så mykje vekt som skal til for at handtaka strekker seg i alle fall.

Ja den pakken med posene er ganske tung. Men jeg hadde jo egentlig ikke tenkt til å bære posen med alle posene i. Bare se hvor mange jeg fikk i. Posen kan jo bare stå på gulvet. Dessuten tror jeg at jeg får hvertfall 400 poser i en pose...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...