Gå til innhold

Hvor mange bæreposer går inni en bærepose?


Newt32

Hvor mange poser tror du det går inni en pose?  

138 stemmer

  1. 1. Hvor mange poser tror du det går inni en pose?

    • Under 50
      0
    • 50 - 100
      7
    • 100 - 500
      34
    • 500 - 1000
      36
    • 1000 - 2000
      38
    • 2000 - 4000
      13
    • 4000 - 8000
      3
    • Over 8000
      7


Anbefalte innlegg

posa-1.png

 

 

For en liten stund siden postet jeg et spørsmål i Snedige ting du lurer på V.2, om hvor mange vanlige bæreposer fra Rema 1000 man kunne få oppi en vanlig bærepose fra Rema 1000. Jeg har nå bestemt meg for å lage et lite prosjekt av dette. Og lage en liten "worklogg" etterhvert som jeg prøver meg fram.

 

 

Hvor mange vakuumerte bæreposer, rett fra fabrikken, går inni en bærepose?

 

Så, det første jeg tenkte jeg skulle gjøre var å brette alle posene en gang, i to. Her ser du utgangspunktet:

 

pos1.jpg

Trykk på bildet for større versjon.

 

 

Etter jeg bretta de over:

 

pos2.jpg

 

 

De gikk faktisk fint inni en pose. Og nå er det nøyaktig 398 poser inni den posen. (Retard kompisen min tok en, og brukte en til å ha posene i.)

 

pos3.jpg

 

 

Bilde av posene inni posen:

 

pos4liten.jpg

 

Endret av Newt32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får fint 500 poser nedi en pose.

9134895[/snapback]

Jeg tror du fint får fler enn 500 poser i en pose.

9134913[/snapback]

 

Det å si at 500 poser fint går ned i en pose er jo det samme som å si at du får flere enn 500 poser ned i en pose. Jeg vil tippe at antallet poser vil nærme seg, eller stige litt over, 1000.

Lenke til kommentar
Det å si at 500 poser fint går ned i en pose er jo det samme som å si at du får flere enn 500 poser ned i en pose. Jeg vil tippe at antallet poser vil nærme seg, eller stige litt over, 1000.

Hmmm ja. Jeg må prøve flere metoder. Har en metode allerede; rett etter jeg har pakket opp pakken forskiktig, kan jeg bare (prøve å) legge alle posene, samtidig, oppi en.

Endret av Newt32
Lenke til kommentar

Siden jeg er slik en erfaren posepåfyller på jobb, så kan jeg si at det går fint å stikke hånden inn og holde posene i den formen de allerede ligger. Om du samtidig legger noen en vei, og noen en annen, vil du få plass til veldig mange poser i en pose. Om 100 og 100 poser krysser hverandre som et kors (og brettes opp).

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Hmmm ja.

 

Men kan jeg på noen måte ta støvsugeren i bruk å vakumere posen :hmm:

Det blir sikkert litt vanskelig, men det er nok mulig.

 

Knut Erik: Tusen takk :D

9134990[/snapback]

 

Skal gå fint det, men om du tar posene flate ut av esken som de ligger er det lite med luft som faktisk kan suges ut.

Lenke til kommentar

Har du virkelig ikke 350kr? :roll: Vel, uansett, jeg tror det beste er å putte hele stabelen rett fra kassa og nedi så får du plass til to hvertfall. Forsterk den eventuelt ved å ta de fem første posene og legg de inni hverandre. Så kan du selge hele greia på QXL til en idiot.

 

edit: senere bør du videreføre prosjektet ved f.eks å se hvor mange Rema 1000-poser du får plass til i en bil, helst stasjonsvogn.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar
Har du virkelig ikke 350kr? :roll:
Nei ikke som jeg kan bruke akkurat nå, desverre. Men uansett om jeg hadde hatt det, hadde jeg lagt ut kontonummeret mitt her.

 

Vel, uansett, jeg tror det beste er å putte hele stabelen rett fra kassa og nedi så får du plass til to hvertfall. Forsterk den eventuelt ved å ta de fem første posene og legg de inni hverandre. Så kan du selge hele greia på QXL til en idiot.

 

edit: senere bør du videreføre prosjektet ved f.eks å se hvor mange Rema 1000-poser du får plass til i en bil, helst stasjonsvogn.

Joda, det har jeg tenkt på lenge. Tenker også på å vakumere posen (med masse poser oppi), knyte den igjen, så putte den posen oppi en ny... If you know what I mean.
Lenke til kommentar

Ok, vel jeg skal ikke klage. Har ikke 350kr å bruke selv nå som jeg sitter midt i en kostbar flytteprosess og må ha i bakhånd om noe skulle skjære seg, som f.eks at jeg må leie varebil i flere døgn. Donerer kryssede fingrer og varme tanker. Lykke til!

 

edit: leif

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...