Gå til innhold

Killzone 2 preview IGN: TRAILER + PICS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Etter å ha sett litt på det nå så vil jeg si at teksturene slik de er nå ikke var noe å rope hurra for. Men nå er det skjelden det utviklerne jobber først med. De har ofte mange temp teksturer når de bygger motoren og får spillet til å virke. Det er også mulig at de implimenterer streaming textures slik som de fleste andre nye spill. Noe som selvsagt vil gjøre at det ser utrolig bra ut.

 

Men det jeg likte med spillet var at det ikke var atter en tactical GOW shooter. Mer av den litt klassiske sorten. For å snakke om animasjonene da. Det er tydelig et stort fokus der og det er utrolig bra gjennomført. Er vel de mest realistiske animasjonene jeg har sett i spill. Måten de faller på når de dør. :dribble:

 

Uansett så blir nok dette et must have spill neste høst. Tviler på at Sony slipper et så "big gun" på sommeren.

Lenke til kommentar
Det er også mulig at de implimenterer streaming textures slik som de fleste andre nye spill. Noe som selvsagt vil gjøre at det ser utrolig bra ut.

Det er det ingen automatik i. Å forutsi hva man trenger og forhånds hente disse data'ene er vanskelig å gjøre riktig og vanskelig å teste, noe som gjerne gir sine begrensinger. Det er alltid tradeoffs.

Lenke til kommentar

Fant en presentasjon av Guerrilla som tar for seg Deferred Rendering i Killzone 2.

Har egentlig null teknisk peiling, men det er likevel interessant å se hvordan de bygger opp grafikken. Den viser også at de har en del som gjenstår.

 

Still a lot of features planned:

• Ambient occlusion/contact shadows

• Shadows on transparent geometry

• More efficient anti-aliasing

• Dynamic radiosity

 

Last ned PDF-fil

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
og jeg kan sverge på at k2 ser bedre ut.. lyseffektene, character models osv.

Lyseffektene og animasjonene ser klart best ut i KZ2 :D Heilt utrolige animasjoner  for å si det mildt.Men teksturmessig går det i grøfta sammenlignet med GeOW. Tidelig versjon dette her skal vi huske på.

Enig med Mala, her. Etter det vi har sett av KZ2 så langt så ser det meget bra ut mtp lys og animasjon. Men jeg stiller meg skeptisk til teksturere som sagt og om animasjonene virkelig er så bra som de viser til.

Vi har jo sett andre eksempler på ting som ble lovet men aldri kom.

 

Btw: Gears of War og Killzone 2 har helt forskjellige Art-directions ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...