Gå til innhold

Killzone 2 preview IGN: TRAILER + PICS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg må si at jeg er litt skuffet over det som er blitt vist i traileren, når det gjelder grafikken. Antall polygoner er langt langt under det som var på traileren fra 2005. Se bare på nesa til han første personen som dukker opp på traileren, så kantete, se på skuldrene til figurene, ikke noe bedre der, og ikke minst, se på siktet til geværene, ikke så mange polygoner der heller. Vi har også tilgode å se hvordan de fenomenale piggdekkenes som var med i 2005-videoen, kommer til å være i kommende spill, noe som så langt ikke er blitt vist. Ikke er jeg spesielt imponert over flammen til personen som ble antent heller, ser ganske PS2-aktig ut. Jeg vet at dette er kun i alpha-versjon eller pre-pre-alpha-versjon, men jeg tviler på at de kommer til å greie å forbedre polycounten slik at det blir merkbart, noe erfaringen tilsier.

9056758[/snapback]

Om du prøver deg på sarkasmens kunst, så er det et dårlig forsøk :).

 

Dette forumet er ikke til for å spre uhygge og tull, så pass på hva du skriver.

9056981[/snapback]

 

Hvorfor skulle dette være sarkasme? Jeg vil sterkt anbefale dem som ikke ser hvor langt i fra polygonmessig grafikken er i forhold til den opprinnelige traileren, til å se på de nevnte detaljene på begge trailerene. Modellene i den opprinnelige traileren hadde millioner av polygoner, mens modellene i den nyeste traileren har faktisk ikke 1/10 av polycounten engang, faktisk et stykke i fra, runde objekter i original-traileren hadde nærmest perfekt geometri. Det er dermed ikke sagt at spillet har dårlig grafikk, blant de beste hittil, men langt i fra i nærheten av E3 2005-videoen. De som fremdeles ikke skjønner, kan studere videoene igjen.

Endret av programmer
Lenke til kommentar

Greit, da skal du få mitt seriøse svar, som jeg egentlig hadde tenkt å poste, men måtte finne ut av om det var sarkasme eller ei først:

 

Du tviler, pga noe erfaring tilsier?

 

jeg testet gears of war alpha og gears of war release candidate med et par dagers mellomrom. Builden jeg testet først var et par måneder gammel, mens den jeg fikk teste sist ble klar siste kvelden av kurset jeg var på. Det var den ferdige versjonen, så og si.

 

Det var STOR forskjell i grafikk.

 

MIN erfaring tilsier således at grafikk, polygoncount og alt kan bli fantastisk mye bedre gjennom ulike versjoner.

 

En annen ting - du vet at e3 2005-videoen var ren propaganda (i mangel av bedre ord? :p). Er vel strengt tatt ingen som har forventet noe i nærheten av det heller. CG-video vs real time polygoner er jo de to ulike trailerene.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Jøss.. Jeg var imponert av traileren, de viste mer av Killzone helt på slutten av pressekonferansen, det ser helt utrolig ut.. :)

 

PS! Programmer, enten er du riv ruskende gal, eller må du oppdatere mp4-kodeket ditt, hvis du blir skuffet over det der.. :-/

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Så det på PS3en nylig og der var det saker ja. Vi viste vel alle at de ikke kom til å nå target renderen. Men at de skulle komme så nære var vel forbi de fleste sin fantasi. Nå skal det sies at personene ser veldig bra ut. Mens texturen på skipsdekket var litt tvilsom av kaliber. Men dette ser utrolig bra ut og tror virkelig vi har noe å se frem til her.

 

Hvis man skal pirke på E305 traileren så er det litt sent ute. har blitt gjort forbi det punktet at det er tåpelig og teit. Yes we get it. Pre rendered.... :roll: let it go.

Lenke til kommentar
Utrolig med god diskusjon her de 4 første sidene så på femte side kommer en og ødelegger alt!

9057870[/snapback]

 

Er det slik at en person ødelegger en diskusjon bare fordi han ikke er enige med de andre? Da er det vel strengt tatt ingen diskusjon.... De første postene er jo tross alt bare "Fy f*en så bra!!" etc.

 

Spillet så pent ut :ph34r:

Lenke til kommentar

Så akkurat HD traileren, ser jo lovende ut mtp at det er en tidlig versjon.

 

Forøvrig enig med programmer på endel punkter, 2005 traileren har noen kvaliteter som 2007 utgaven ikke har, og det bør det være lov å påpeke.

 

Håper spillet blir bra, kom meg vel aldri lenger enn å teste en demo av Killzone på PS2 som ikke imponerte meg særlig.

 

Lars

Lenke til kommentar

who the fuck cares ? ja 1eren så ikke nydelig ut grafikk messig, men historien var jo konge. er det noen som har lest den at all? :p dere diskuterer oppløsning og poly et eller annet faen.. grafikk er så meningsløst så lenge spill har holdbarhet og det tror jeg killzone 2 vil ha i massevis=) god historie og herlig gameplay... og jeg for min del syns traileren gav en feeling av krig, mørkt og dyster, spenninga før slag osv...

 

gleder meg sykt, etter presse konferanse igår måtte jeg bare bestille ps3!:p

Lenke til kommentar
Greit, da skal du få mitt seriøse svar, som jeg egentlig hadde tenkt å poste, men måtte finne ut av om det var sarkasme eller ei først:

 

Du tviler, pga noe erfaring tilsier?

 

jeg testet gears of war alpha og gears of war release candidate med et par dagers mellomrom. Builden jeg testet først var et par måneder gammel, mens den jeg fikk teste sist ble klar siste kvelden av kurset jeg var på. Det var den ferdige versjonen, så og si.

 

Det var STOR forskjell i grafikk.

 

MIN erfaring tilsier således at grafikk, polygoncount og alt kan bli fantastisk mye bedre gjennom ulike versjoner.

 

En annen ting - du vet at e3 2005-videoen var ren propaganda (i mangel av bedre ord? :p). Er vel strengt tatt ingen som har forventet noe i nærheten av det heller. CG-video vs real time polygoner er jo de to ulike trailerene.

9057191[/snapback]

 

Må jeg være superfanboy (som deg?) for å diskutere her? Her snakker jeg primært om antall polygoner. Når du først nevner Gears of War, så var den endelige versjonen forbedret ja, men polycounten på modellene var det ikke noe merkbart forskjell på. Du må ikke blande faktisk antall polygoner med normalmapping, som er brukt i stor grad i GeOW. Jeg tenker heller ikke på hakking og flyt i spillet. Det store poenget var polycount på modellene... Jeg hadde ikke vært skuffet hvis de ikke har gått ut og sagt mange ganger at spillet vil være svært nær e3 2005-videoen, og på noen områder overgå det, nå hevdes det fremdeles at spillet er veldig nær den omtalte traileren, gameplayet og atmosfæren er kanskje nær, men grafisk sett og som sagt, polygonmessig milevis langt ifra. Det er egentlig like stor forskjell på E3 2005 og gårsdagens video som PS3 og PS2. Før noen av dere slenger ut med flere fanboybemerkninger, så vil jeg si at jo bedre grafikken ser ut, jo mindre vil forbedringene synes. Men jeg håper for all del at jeg tar feil og at polycounten forbedres kraftig, ihvertfall på iøyenfallende steder.

 

Sidenote: At Motorstorm hevdes å være veldig nær E3 2005 er også en stor "joke".

Endret av programmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...