Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Showcase/Worklog: Toyota 4-Runner 3.0TD *Solgt*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heh, ja jeg har brukt firmabilen til og fra arbeid (en Hyundai Terracan) men den er verken behagelig å kjøre eller en god bil, skjemmes som en hund hver gang jeg kjører den. Ja og så er det sjefens Mercedes 300D som jeg for øyeblikket låner, eller "kols-monsteret" som jeg kaller den for, behagelig å kjøre men etterlater seg en enorm hvit/blå røyksky pga toppen er i noe dårlig forfattning.

 

Det skal bli godt å få gobilen igjen.

Lenke til kommentar

Hei!

Flott at bilen blir bygd opp igjenn!

Har selv 3,0Td Med org. widebody, skinn og t.luke. (tysk imp. ikke solgt slik her på berget så vidt jeg vet) post-158908-1208381998_thumb.jpg

Har ikke hevet men med litt kutting i innerskjerm og flytting av fanger ruller bilen med 305/65-17 (32,6 inch) pro comp Xterain, selv uten stabstag fremme. Procomp es9000 dempre og ride rite bak, es3000 orginal setting fremme. (sånt handler vi hos Hoel på BG NOR) Eier A-bar og lamper men liker den ren i front, om en da ikke har et litt rått oppsett med volsom fanger og WARN i trynetpost-158908-1208383078_thumb.jpg

Boostcontroller og intercooler skal monteres i sommer.

Likte lampene du har skaffa, så om du vile gi meg link til hvor du shopper så hadde det vært fint.

Hvor fikk du foresten tak i manualen til pumpa, skulle gjerne bladd litt i den selv, liker å forstå de greiene jeg skrur på!

 

Gleder meg til å se firespringaren din nymalt!

 

Hilsen Linnerun, i dag med actuatorn hengt i stips :blush: og 1,3 bar ladetrykk

Lenke til kommentar

Flott 4runner du har VX trim og greier, ja de lyktene gjør seg meget godt på 4runnern, det finnes faktisk 6 forskjellige å få tak, i 3 til de før faceliften og 2 til de etter. De 2 første på bildet finne både med og uten ryggelys, og det tredje finnes i utgaven på bildet og i helt klar utgave. Den miderste utgaven som jeg har finner du på modworld.co.uk sammen med de hvite blinklysene i front.

 

 

Lenke til kommentar

Det er alltid hyggelig at det gleder folk å lese workloggen, prøver så godt jeg kan å holde den oppdatert. :)

 

Siden bilen snart er tilbake igjen så har jeg begynt å se på bestillingslista, og noe av det som er høyest prioritert er progressive Pro-Comp gassdempere og progressive fjærer bak, bilen henger med bakenden og de orginale oljedemperene (ikke noe galt med dem) kan ikke sammenlignes med komforen og ytelsen moderne 10 stegs progessiv gassdempere gir.

Jeg har bestemt meg for at bilen ikke skal heves 2" som jeg hadde planlagt, når jeg får gjort det overnevnte og får på nye dekk så blir høyden akkurat passelig. Andre ting på lista er ny hengerkule som også tar tilhengere med øye, ny styredemper, "bug deflector", nye baklykter, hvite sideblinklys, flere led pærer.

 

Det er det som er planlagt i det nærmeste, får se om jeg må oppdatert lista i førsteposten.

Lenke til kommentar

Morsom tråd å lese i, med både dårlige og bra nyheter, men masse bra mods :)

 

 

Kan jeg spørre om det er sånn blinklyssak (som gir hyperblinking med feil motstand) på min 86´ Kadett?

Regner ikke med det, men kan jo spørre siden du virka til å ha mer peil enn meg på sånt :)

 

I samme slengen kan jeg jo spørre om det tok lang tid før pærene dine kom?

 

 

Fin bil btw, men kan ordne med hjul til finfine priser om det skulle være noe ;)

Lenke til kommentar

Du har garantert et termisk blinklysrele, mao en eller flere gåene pærer=hyperflashing. Pærene brukte ca en uke fra California til det lokale postkontoret, så det tok veldig kort tid med tanke på avstanden, men om du så det som stod skrevet på pakken så forklarer det seg selv. :p

 

Får legge sistelinja på "harddisken" ;)

Lenke til kommentar

Med flypost har lange avstander ofte lite å si for leveringsdato. Det som faktisk tar tid er hvor mye pakken ligger i omlast. Jeg bestilte for litt siden noen DVDer fra Brisbane, Australia, og to pakker fra norske nettbutikker på samme dag.

 

Gjett hvilken pakke som kom først? Det var pakken fra Australia. (Ok, trege norske butikker får ta litt av skylda, men likevel..)

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Intercooler planene har nå skutt fart, en dieselspesialist i USA skal lage et "custom-cnc-5-akse-maskinert-innsugs-adapter" (trekke pusten) til 1KZ-T/TE slik at det blir mye lettere å montere intercooler. Med dette adapteret så blir det en rørflens på innsugsmanifoilen, da forsvinner den orginale flensen og aluminiumsrøret på bildet, og jeg kan montere hva jeg måtte ønske. En prototype er under produksjon, det er planlagt produsert 15 stykker av den.

 

Bilder av prototypen kommer så snart jeg får det.

 

Slik det ser ut i dag, (nei har ikke fått bilen igjen enda) orginalflensen som er merket med rødt.

motor-1.jpg

Lenke til kommentar

Nå er det bekreftet i morgen (mandag) får jeg bilen tilbake igjen. *glede seg*

 

Siden bilen nå ikke har soltak lengre så skal jeg prøve å få min bil til å mache modellen uten soltak, utstyrsmessig.

En av de tingene modellen uten soltak hadde var kartlys, så nå har jeg bestillt et orginalt kartlys slik som vist på bildet under, Led pærer blir jeg også å bestille til kartlyset . En annen ting denne modellen hadde var AC, det blir jeg ikke å skaffe, men blir nok å sette inn en A/C knapp (for syns skyld).

 

7ff5_1.JPG

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...