Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Showcase/Worklog: Toyota 4-Runner 3.0TD *Solgt*


Anbefalte innlegg

Viste det fordi Toyota stort sett brukte BAY15D, BAY15S og W5W på den tiden (stod i instruksjonsboka også) men bananpærene som er i kupe`n måtte jeg måle med skyvelære for å få riktig størrelse. Men husk amerikanerene bruker ikke våre benevnelser på pærene

 

BAY15D= 1157

BAY15S= 1156

W5W= 194, 168 og 158

 

Går stort sett i 2 3 og 4 siffrede nummer, så det må litt kryssjekking til.

 

Ja det finnes oversikter der ute, men uansett det første jeg ville gjøre var å finne ut om bilen i det hele tatt takler LED pærer. Å fikse blinklysene er greit, der bytter du bare releet slik jeg gjorde men det er ikke gitt at pærevarslingsystemet til bilen blir å takle det (om den har det). hvilken bil har du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da hadde jeg atter en gang bestilt noe nytt, og i dag var det parklysene som stod for tur.

Disse har mye større spredning av lyset og jeg tror de blir å ta seg godt ut med ledpærer.

Fikk også hvite blinklys fremme med på kjøpet men har ikke behov for disse da jeg allerede har montert slike, men kjekt å ha i reserve.

 

 

parklysny.jpg

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Jeg er imponert over hvor bra den bilen taklet den saltoen, skadene ser ille ut, men ser ikke så ille ut som jeg hadde sett for meg en bil på taket. Hvertfall en så stor bil!

 

Bra det gikk bra med deg, men du burde uansett få sjekket nakken din hos kiropraktor da nakkeskader fra ulykker ofte ikke gir symptomer før leeenge senere (har kiropraktor som far så har hørt de fleste historier).

 

Når det gjelder bilen, er den rammeskeiv eller er det bare bulker osv? Er ikke frontruta knust en gang?

Lenke til kommentar

4Runner`n veier tross alt 2 tonn slik den er så takstolpene har gjort jobben sin godt. Ramma er like rett som før, det var karrosseriet som tok hele støyten. Ingen av rutene ble knust heller, men det er dog et sår i frontruta på passasjersiden. Når det gjeller meg så skalla jeg meg ikke i taket elns, da jeg skjønte at dette ikke ble å gå bra så tok jeg å pressa hendene i taket (hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg nok fått meg en smell i hue), hadde jeg kollidert med noe så hadde nok saken vært en annen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

UPDATDE:

 

 

De første bildene av bilen på verkstedet, ikke noe for de med svakt hjerte.. men de har nå fått nesten alt bortsett fra noen avstivere i taket, ny baksjerm er allerede montert.

 

Litt overflaterust, er vel stort sett den eneste plassen på bilen hvor det er rust.

080312_092921.jpg

 

Cabriolet?

080312_092937.jpg

 

Her er den nye bakskjermen.

080312_092954.jpg

 

Enøyet banditt for øyeblikket, stolene kan ses i bakgrunnen og det gamle taket ligger i eska rett ved siden.

080312_093015.jpg

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Det er nå 1 mnd siden sist jeg kom med en update, har hatt det travelt i det siste så har ikke hatt mulighet til å komme med bilder av gjenoppbyggingen av bilen (det at den står også 3 mil unna hjelper ikke akkurat på) var dog innom toyota i forrige uke og da skulle bilen til grunning. Så går at etter planen så får jeg igjen bilen i.l av neste uke. Satser på nye bilder og update i uka som kommer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...